Vraagje over aankoopskeuring paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Vraagje over aankoopskeuring paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 12:25

Ik vroeg me af hoe het zit met een aankoopskeuring die je laat doen bij een (eventueel) toekomstig paard. Wie draait er normaal gesproken op voor de kosten?
Ik dacht altijd dat alle kosten voor de koper waren, goedgekeurd of afgekeurd.
Maar laats las ik ergens dat het vrij 'normaal' is dat de kosten voor de verkoper zijn als het paard wordt afgekeurd. Daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.... En is dat bij een klinische en rontgenlogische keuring het geval?

(tja, de paarden waarbij ik een aankoopskeuring heb laten doen, waren meteen helemaal goed).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:29

Dat hangt er vanaf wat voor afspraken je met de verkoper maakt. In geval van afkeuren de kosten voor de verkoper wordt regelmatig gedaan.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:56

Zoals Zep zegt, het zijn afspraken die je met de verkoper maakt. Als de verkoper dingen verzwijgt zal hij ook niet instemmen met het betalen van een keuring door verkoper op het moment van afkeuren. Dan weet je eigenlijk al genoeg.

Als jij (jij in het algemeen) zeker weet dat je een gezodn paard verkoopt zou ik als verkoper absoluut instemmen met deze afspraak. Afkeuren is voor verkoper, goedkeuren is voor koper.
Succes!