Bijna Jurga door de plee getrokken....GROM en vandaag was he

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 21:29

Wat was die knol verkeerd vandaag... Haha! Oh nee, past deze: Boos! beter bij. Bah. Kom ik lekker op tijd aan op stal. Had echt veel zin in de les. Haal ik dus mijn dressuurzadel uit de kast, en meteen zie ik dat er overal op de beenbladen slijtplekken zitten... Huilen En die zaten er niet!!! Ik heb zaterdag na de wedstijd mijn zadel in de kast gehangen, eerst af laten drogen door mijn grooms, want ik was dus zeiknat geworden. Maar daarna niet meer gebruikt. Haal ik hem vandaag uit de kast, zitten er bovenop een paar bruine vlekken, net roest. Ik al poetsen, wilden er niet af. Ook nog plekken die leken op schimmel, was het ook niet... Verdrietig Hele stiksel langs het beendeel een stuk afgesleten. En bij de plaats waar de beugelriemen langsgaan, helemaal de verf eraf. Wie verft er in vredesnaam een zadel, weet je hoe lelijk!!! Hele bruine lelijk afgesleten stukken. Huilen Kan wel janken, vind het zo zonde. En gewoon dat het nog niet was, maar ik haal hem na zaterdag uit de kast en dan zie je dit. Ben ik zo blij met en trots op mijn zadeltje..is 'ie gewoon hartstikke lelijk nu.. Is wel het gedeelte waar ik toch met mijn kont opzit, maar het is gewoon lelijk!!! En zometeen gaat dat stiksle nog heelmaal door ook. ik snap het gewoon niet. En welke malloot verft er een bruin zadel zwart? Ik had al zo'n vermoeden dat 'ie bruin was, maar dat 'ie na één keer best intensief in de regen rijden zo beschadigd, vind ik om te janken. Huilen Ik dus toch maar snel mijn zadel erop gelegd, loop naar de zadelkamer om wat te pakken, ja hoor, daar vliegt Jurga weer achter me langs. Had ze de deur weer opengegoid en dan snel door de kier heen. Grom, ik haar snel d'r stal weer ingejaagd en een flinke tik op d'r kont nagegeven zodat ze de stal in SPRONG. Snel hoofdstel erin, feestverlichting weer aan en aansingelen en snel met Ronald meerijden naar les.
Liep ze dus voor geen halve meter!!! GROM... Extreme duivel Echt, wat was die merrie taai. Hartstikke links vasthouden, achterhand naar binnen gooien en protesteren als ik haar wat vroeg. Boos! Irri merrie. Heel achterlijk lopen galopperen....bah, wat voelde ze weer bagger aan. Misselijk Maar okee, weer door het donker naar huis, durfde die doos weer niet voorop, wheeeeh, een hekje.... Eindelijk thuis. Ik haar naar binnen de stal in geloodst. Staat dus de hooikruiwagen beetje raar in de stal, maar ik kon er makkelijk langs. Ik haar er dus omheen leiden. Meent die trut dat ze effe een hap hooi moet jatten. DUVELT ZE DIE HELE HOOIKRUI OM terwijl ze effe een happie neemt.... OOOHW, ik kon d'r wel een klap voor d'r hasses geven, die knol! Zoiets doet ze nou altijd net als ik het ff niet kan hebben. Ik haar snel in Haralds stal gezet en de hooikrui weer opgeladen en opgeruimd. Jur weer naar haar eigen stal gebonjourd, afgezadeld. Schopt ze ook nog met haar been tegen mijn arm aan toen ik ff haar beenbeschermer af wilde doen. Dan bedenkt ze dus niet ff dat ik daar ook sta, welnee, loop er maar doorheen. Daarna niet stil willen staan met het omdoen van de deken. Boos! GROM, die merrie!!! Whaah en mijn vader dus steeds kwaaier worden op mij, omdat ik die merrie aan het uitschelden was... Vooral doen, dan krijg je mij nog meer over de zeik. Gaat ze ook nog heel hard lopen hinniken en rondjes lopen omdat ze brokjes wilde. Wat mij betreft kon ze ze in haar kont stoppen, maar ja, moet aan mijn veulen denken dat daar veilig in mammie's buik zit. Knipoog Eerst maar eens een nachtje over slapen, zal morgen wel weer afgekoeld wezen, maar had haar echt BIJNA gewurgd. GROM....
En dan waren we ook nog eens met negen man in de les..... veel te druk... Ik kon alleen maar voltetjes draaien en met een paard dat aan je hand hangt en trekt, is dat niet mijn favo bezigheid!
_________________
I just want to feel safe in my own skin,
I just want to be happy again
but I'm so lonely I don't even want to be with myself anymore
on a different day, if I was safe in my own skin, then I wouldn't feel lost and so frightened Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-10-10 21:34 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jurga op 2001-10-11 21:21 ]</font>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:36

Oh mèèèn!!!!! Frusty Het zat je vandaag niet mee dus!!! Crisis wat heb jij vanavond een kl*teavond gehad zeg! Hmm, ok, Jur kan dus niet altijd even lief zijn hoewel je het wel vaak zegt dat ze het wel is Lovers Hmm, idd maar even rustig een nachtje over slapen en dan is ze vast weer helemaal de oude morgen!

Wat ontzettend balen van het zadel zeg! Het was praktisch nieuw!! Boos! Ik weet misschien nog wel een redelijk goede zadelmaker die er nog wat van kan maken.

Hee, we schrappen deze dag gewoon even uit je agenda en gaan door naar de volgende dag. Try to keep a happy face Party!! Lachen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:38

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 09:23

Goh, dat soort dingen heb ik nou nooooiiit... Haha!

Ik heb Kaminka regelmatig een enkele reis Italie beloofd als ze weer eens het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. Soms kan ik haar gedoe gewoon niet hebben. Ze gooit ook altijd alles om, stoot honderd keer haar harses tegen niks, gaat bijvoorkeur op mijn voet staan in plaats van ernaast, als ik beenbeschermers op wil doen gaat ze staan klauwen, etc. etc.

Als ik mijn dag niet heb moet ik me zo min mogelijk met haar bemoeien, want dan fokken we elkaar gewoon op. Maar ja, soms moet je wel... Kwestie van tot 10 tellen! Haha!

Wel jammer van dat zadel zeg, heb je hem pas?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 09:35

Ik denk dat je de volgende keer beter een fikse ruk aan het halstertouw kunt geven als ze dat soort dingen doet (niet stil willen staan, een hap uit het hooi trekken) i.p.v. schreeuwen, want dan vererger je de boel flink. Schreeuwen helpt helemaal niets. Niet meer doen dus. het maakt namelijk dat je je nog slechter gaat voelen dan je al deed. En het was al niet best met jou, als ik de rest zo lees, grinnik.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:27

ooeeeh wat ben jij dan netsje zeg Lodewijk had allang een flinke schop gehad Schijnheilig
Wel heel balen van je zadel.. afzetters zeg je een zwart zadel verkopen en dan is het stiekem bruin.
ik heb ook een zwarte maar die overleeft elke plensbui.. zo nu en dan slijt hij en dan word ie wat bruinen, dan laat ik 'm verven bij de zadelmaker is ie weer op enm top zwart maar dan moet je er ff niet met een lichte broek op gaan zitten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:55

Ik ken dat ja, Jur heeft ook weleens van die akties.

Gister bijvoorbeeld ook. Het waaide hard en alles was eng, ze wilde steeds een hoek niet in, was daarbij ook nog eens super taai en niet aan mijn been. En dan ook nog op een moment dat ik het echt niet kan hebben!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:57

Nou, ik heb dat ook wel eens dat ik hem door de gehaktmolen wil doen(wie niet?) Denk gewoon aan de leuke dagen. Ga vandaag lekker met hem naar het bos. Misschien helpt het ook wel als je hem een paar uur voor de les in de wei doet, kan hij even zijn eigen gang gaan. Succes.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:03

Haha moest echt lachen, ik denk dat dat iedereen heel bekend voor komt! Er zijn van die dagen dat echt alles mis lijkt te gaan. Vaak komt dat ook om dat jezelf niet in een super bui bent en je paard ook al niet, en daardoor ga je je super irriteren aan alles wat minder gaat. Maar goed vandaag gaat het vast wel weer beter!
Over dat zadel, mijn dressuurzadel kreeg ook een paar bruin/rode vlekjes. Bij de schoenmaker kan je van dat zwarte spul komen waardoor je zadel weer mooi wordt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:12

Ooooooooo maar ik heb iones al heel vaak gedreigd met de slacht hoor! Daar niet van! hahahaha. maar als het er op aan komt....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 20:25

Heel herkenbaar! Ik heb me trouwens jouw titel proberen voor te stellen, daarvan fleurde ik iig aardig op! Misschien helpt het jou ook wel Haha! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 21:19

Nou allemaal, het is weer goed met me hoor! Ik heb Jurga niet door de plee getrokken Knipoog , ze staat nog lekker op stal. Vandaag heeft ze het weer helemaal goedgemaakt met me! Ik ben naar het bos geweest en heb heerlijk gereden met haar! Ze deed zelfs MIDDENDRAF, krijg nou wat, wist niet hoe ik het had Clown Clown Clown ...
Normaal doet ze het niet, is ook altijd mijn commentaar op wedstrijden: versnelt wel, maar verruimt niet... I know *zucht* .
Maar vandaag ging ze erover!!! Ze strekte toch die benen van haar onder d'r lijf vandaag,e cht super. Ik moest heel wat moeite doen om het lichtrijden uit te zitten, crisis, heel ruim terwijl ze normaal maar hele korte passies maakt met d'r tuigerdraffie. *LOL* Ik zat me slap te lachen op die bok. Dus ik heb het meteen maar goed geoefend en ze bleef het steeds doen. Knipoog Ben best wel weer trots! Nu moet ik deze draf zien uit te werken onder het zadel met dressuren en voor de kar haha. *LOL* Ach, heb ik iets om aan te werken. Morgen met janna op buitenrit om wat te bespreken over de buitenrit te lunterencity.... Ben benieuwd hoe dat gaat! Kijken of ze morgen ook wil strekken haha. Ach, ik heb er iig zin in!
Enne Desiree: ze stond niet vast aan het halster met deken omdoen. Ik zadel haar altijd op en af terwijl ze los in de stal staat, zet haar zelden op de peostplaats, dus een ruk aan het touw was geen optie haha.
Nimber: Ze krijgt ook vaak zat een gigantische rotschop van me hoor!!!Maar mijn pa werd al boos omdat ik zo zat te bekken op haar...had haar ook niet nog eens een schop moeten geven. Hij zei al tegen mijn moeder dat ie zo kwaad op me was dat ie me bijna vijf uur lang in het hondenhok had opgesloten...OOPS...