Zoeken lukt niet: stro eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Zoeken lukt niet: stro eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 22:29

Hallo allemaal,

Ik weet dat er verschillende topics zijn geweest over stro eten, maar ik kan blijkbaar geen zoekopdrachten geven want ik krijg de melding dat ie niks kan vinden Verward

Zouden jullie mij daarbij willen helpen?

Alvast bedankt! OK dan!

=^.,.^=

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:38

wat wil je dan erover weten?
mischien handig om erbij te zetten Knipoog

of eet je paard soms veel stro?
dan zaagsel erin gooien Lachen

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 22:42

of het soort stro wat paarden niet lekker vinden! Gerstestro geloof ik!!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 06:57

hey
als je paard al zijn stro eet, zou ik hem best op houtkrullen zetten. De mijne deed het ook, en heeft vorige week 2 dagen koliek gehad (verstopping door al dat stro)
Nu staat hij op houtkrullen en krijgt twee keer per dag een grote berg hooi, das veel beter
xxx

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:32


batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:08

Eet je paard heel veel stro?
Zo niet; zou ik het lekker laten. Fleur knabbelt ook vrolijk op het stro, zelfs liever dan hooi. Ze heeft er nog nooit koliek van gehad, uiteraard ook omdat ze niet veel eet, maar ik laat het zo.
Als je er echt last van hebt kan je de mest en de stro een beetje vermengen.. ze eten nml alleen schoon stro.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:25

macho eet ook stro.. maar als hij hele dagen op stal staat en dr ligt een berg met kuilgras voor zijn neus 3 keer per dag dan gaat hij heus geen stro eten.. doen ze puur omdat ze zich vervelen.. likstenen, jollyballen en al die andere middeltjes die ervoor zorgen dat je paard zich niet verveeld helpen (meestal) beter omdat ze de hele dag lol bieden
en als je oud stro (als je uitmest het schone stro dat overblijft) over het nieuwe stro gooit dan eten ze er vaak ook niet van.. (tenzij je paard een echte graver is net als macho... die gooit zijn hakve stal overhoop om dat schone stro onderaan te pakken te krijgen)
maar als je paard geen problemen krijgt van stro eten waarom zou je dan allerlei manieren gaan verzinnen om hem maar GEEN stro te laten eten. Pling een beetje stro kan geen kwaad Lachen

paarden zijn geen mietjes

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 14:52

Als paard VEEL (lees: stal leeg) stro eet, kan je zeewier bij gaan voeren. Of meer hooi geven.... bijvoorbeeld.
Zoekfunctie is idd beetje raar. Er zijn zoveel topics over dit onderwerp geweest en hij vindt steeds niks zie ik.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:09

machogirl schreef:
macho eet ook stro.. maar als hij hele dagen op stal staat en dr ligt een berg met kuilgras voor zijn neus 3 keer per dag dan gaat hij heus geen stro eten.. doen ze puur omdat ze zich vervelen.. likstenen, jollyballen en al die andere middeltjes die ervoor zorgen dat je paard zich niet verveeld helpen (meestal) beter omdat ze de hele dag lol bieden

Dat is dus helaas niet waar.. Fleur eet het stro dat nu in haar stal ligt liever dan het biologisch geteelde hooi..

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:43

Zolang ze niet hun hele stal leegeten is er niks mis met stro eten. Het heeft alleen (nagenoeg) geen voedingswaarden. Hebben ze tenminste nog iets te doen op stal.

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:46

Van stro krijgen ze veel sneller koliek. Ik zou gewoon houtkrullen in de stal strooien. Heb je ook minder kans op koliek.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:17

En als je nou geen houtkrullen tot je beschikking hebt?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:45

Die kun je toch kopen bij de Boerenbond

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:55

Mijne eet echt veel stro.
Maar heb er nog niks van gemerkt hoor!!

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:16

je kunt het beste wat vies stro laten liggen en wat minder schoon in de stal doen.
Ook meer hooi wil helpen. Maar het is echt heel moeilijk om af te leren!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 10:49

De mijne eet inderdaad veel stro, hij heeft er op zich geen problemen mee, maar krijgt zo'n hele dikke soort van grasbuik. Bloos!

Op stal wordt helemaal geen hooi gevoerd, alleen kuil en dan moet je natuurlijk ook weer erg uitkijken met de hoeveelheid eiwitten :/

Ik ben geen voorstander van krullen, vaak gaan ze zich zo vervelen en ontwikkelen dan stalondeugden. Het is een jaarling en behalve in het weekend kunnen we er niets mee doen omdat het doordeweeks 's avonds donker is en wij hele dagen werken.

Hij heeft een Jolly Bal en staat zelfs met een vriendje op stal. Omdat het vriendje geen zoutblok mag, biedt ik hem die wel elke avond aan, maar kan ik hem niet ophangen.

Stro mengen heb ik ook geprobeerd, maar dat werkte niet :/ Dus ik zou graag dat zeewier eens proberen. Ik kijk even in het andere topic of daar wat meer staat over zeewier.

In ieder geval allemaal bedankt voor het zoeken en de suggesties! OK dan!

=^.,.^=

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:28

Dar eet ook altijd haar stro op, daar heb ik wat op gevonden, je bewaard een beetje vuil stro mengt dit met je schone stro, spuit er daarna azijn op. Bij Dar werkt het, ze eet nog wel wat maar niet meer alles.

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:40

Het zal van paard tot paard schillen.
Toen ik de mijne kocht zij de eigenaar : geef hem maar elke dag een boterham stro, dat is goed voor hem.
En hij deed dat inderdaad bij alle paarden die hij had!!?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:47

Hof eet ook wel stro... In het begin echt heel veel, maar hij blijft gewoon op stro staan en doet het nu al veel minder. We hebben er ook wel een laagje zaagsel onder gehad, maar dat eet meneer ook gewoon op!! Haha!