Uislag SGW Bathmen, Murphy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Uislag SGW Bathmen, Murphy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 17:47

Vandaag SGW Bathmen gereden met Murphy....

Ik had al verteld dat ik de cross knap zwaar vond staan.....
Nog even cross gelopen vanmorgen en toen dressuur proefje , inrijden ging super, maar in de ring ging het niet meer zo super.... Schijnheilig Er waren veel molshopen en daar werd Murf een beetje heet van.... dat leverde me een een 4e plaats van de 4 op na de dressuur (143 en 146 punten..)

Na de dressuur Murf op de trailer en even snel springparcours verkennen en toen Murf snel klaarmaken voor het springen en de cross.
Het springen parcours ging niet lekker, Murf wat schieterig, ik kon geen lekker tempo met hem vinden, en dat leverde ons 3 balken op, helaas maar het kon me niet zo veel schelen, als ik maar lekker zou crossen, maar het tegendeel was het geval, hindernis 1 ging goed, 2 was een super sprong lekker kolossaal, maar Murf sprong niet lekker, hij deed net alsof hij het nauwelijks kon halen... hindernis 3 wat een beetje vreemd, 3 bomen tegen elkaar, ik had een goede afstand, maar hij raakte zichzelf enorm... hindernis 4 ging wel weer goed, hindernis 5-6-7 was een driedubbel van super mooie dikke heggen, 5 ging hij staan, 2de keer er over, ging hij voor 6 heel lelijk weigeren, toen ben ik gestopt, schijnbaar had Murf toch ergens last van, dus ben maar terug naar de start gedraaft.... toen ik afstapte bleek hij niet te steunen op linksvoor, dus ik heb alles lekker lang afgespoten en toen klei erop en bandage eromheen.... ben benieuwd hoe het er straks uitziet...

Hoop dat Nouska morgen wat beter loopt.....

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:52

Wat jammer zeg! Wat raar dat ie ineens kreupel was, hopen dat het morgen wel goed gaat Lachen
Ik vind het ook een erg pittige cross hoor phoe.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 18:35

Ik vond de heggen echt super hindernissen, echt heel mooi kolossaal om te springen, maar ja als je paard niet optimaal is moet je natuurlijk wel zo verstandig kunnen zijn om te stoppen..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 18:37

Jammer zeg Verdrietig Maar ja, zo is de sport he, niet alles kan goed gaan. Maar wel goed dat je gestopt bent, vandaag in Princenhage had ik er wel een paar van de pony af willen trekken, of in ieder geval de zweep willen afpakken Schijnheilig

Jordy was vandaag eerste in de L met Abbe, hij ging echt top! OK dan! Foto's staan bij HAW.
Laatst bijgewerkt door liberty op 18-10-03 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 18:42

Super gefeliciteerd zal zo even foto's kijken!

Ik was vandaag ook echt niet boos ofzo dat het niet goed ging, kijk als het niet gaat dan gaat het niet, dan moet je niet forseren, als hij gewoon niet goed zijn best had gedaan ofzo dan was ik wel boos, maar dat was het geval niet, hij deed juist veel te veel zijn best! Hij had bij de dressuurproef al moeten laten merken dat hij niet optimaal was, maar daar heeft hij een te hoge pijngrens voor..

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:12

Jammer zich dat het niet zo ging als je had gehoopt. Kan gebeuren maar wel jammer dat je het seizoen zo moet afsluiten met Murphy. Heb je nu 2 minpunten?
Veel succes morgen met Nouska! Lachen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:46

Als het goed is krijg je geen minpunten als je je vrijwillig terug trekt, in het belang van je paard dus... Of je moet natuurlijk al 4 weigeringen gehad hebben...

Jammer, maar "gelukkig" heeft het een reden en is het dus geen onwil van je pony! Ga je morgen ook nog in de B paarden?

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:01

jammer dat je hem niet uit hebt kunnen rijden

hoe is het nou met hem?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 21:27

Murf staat er nu goed bij, wel onregelmatig nog op linksvoor.. maar ja morgen maar is zien hoe dat eruit ziet! Hij staat nu ingebandageerd...

Ik krijg geen minpunten omdat ik de cross vrijwillig heb verlaten na 2 weigeringen.

Morgen start ik nog wel in de B-paarden, heb er alle vertrouwen in!!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:32

Ik wou je net een PBtje gaan sturen van hoe het was gegaan!!!
Jammer dat het wat minder ging!! maar ja volgende keer beter!

Met wie ik mee was om te groomen ging het super!!!!
Eerst de dressuur ging al heel netjes ( 167 en 159 punten) toen de pony afgezadeld en op de trailer gezet en de cross gelopen! ik vond hem zelfs voor de L pony's al vrij pittig!!! Maar goed na een tijdje weer de pony opgezadeld en losgereden + losgesprongen voor het springen!!! Nadat de springring en helaas 2 balken!!! Toen naar de dierenarts! GOEDGEKEURD! Toen naar de cross gelopen: helemaal foutloos alleen vlakbij het einde was ie rechtsaf gegaan in plaats van schuin overgestoken dus hij is een heel eind naar rechts gegaan en daarna pas het idee dat hij verkeerd zat, snel weer omgekeerd en de goede weg uitgegaan!!!!!! Uiteindelijk wel veel tijdsoverschrijding!! Maar bij de prijsuitreiking: EERSTE VAN HET L PONY'S VAN UTRECHT!!!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 21:56

Super zeg! Daar kun je mee thuis komen! Hoeveel L pony's waren er van Utrecht?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:10

Een stuk of 7 dacht ik!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:21

jammer chantal, ik moest today in nijeberkoop rijden(zie wedstrijden)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 07:21

Ik zal zo gauw even kijken hoe je hebt gereden!!!

Ik heb Murf gisteravond voordat ik naar bed ging de klei (+ bandages en onderlappen) van zijn benen gehaald (het zat er al vanaf hald 2 om) en nog even lekker afgespoeld. ik vond het er niet zo geweldig uitzien, zijn linkervoorbeen was boven de kogel aan de buitenkant best warm, het rechtervoorbeen was aardig opgezwollen...

Ik heb besloten de komende dagen helemaal niks meer om Murf's benen te doen, hem alleen nog af te spuiten met koud water... Zijn benen zijn zo geirriteerd geworden van al die middeltjes en spulletjes dat ze denk ik eerst maar is even frisse lucht nodig zijn! Dan kijken we wel weer verder..