Urena mensen: hoe het nu met Fury/Jamey gaat!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Urena mensen: hoe het nu met Fury/Jamey gaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 20:04

Afbeelding
Jamey op Urena
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekker wijdbeens op de foto Haha!


Zoals de meeste van jullie misschien wel weten heb ik Jamey via een handelaar gekocht en ben op zoek gegaan naar haar achtergrond. Mede door Annetje ben ik daarachter gekomen (waar bokt toch al niet goed voor is!) en ben ik veel informatie rijker. Jullie wouden dus weten hoe het met mijn Jamey gaat (beter bekend bij jullie als 'Fury'!).

Vorig jaar ging het allemaal niet zo lekker. Toen ik haar net had (9 april 2002) ben ik er 2 maanden later afgevallen waardoor ik mijn arm brak. Mijn vertrouwen in paarden liep voor de 2e keer dat jaar een breuk op (niet alleen door Jamey, ook door Bogachka.) Zes weken later zat ik weer in het zadel, maar durfde niet te galoperen. Bij jullie is vast ook wel bekend dat Jamey heel hard kan rennen, en daarom was ik er toen ook afgevallen. Ik nam privéles en het ging steeds beter.

Inmiddels heb ik Jamey alweer 1,5 jaar. Dit jaar heb ik mijn eerste buitenrit op haar gemaakt, en gemerkt wat zij werkelijk leuk vind. Na een hele winter alleen maar dressuur wou ik wat anders, en ben ik dus lange buitenritten met haar gaan maken bij ons door de polder. Geweldig vind ze dat (zolang ze maar voorop mag...), en ik ook!

Ook ben ik inmiddels gestart met dressuurwedstrijden. Dit gaat goed, maar helaas is ze bang van de witte hekjes dus krijgen we niet al te hoge punten voor de oefeningen die in de buurt van de hekjes gedaan moeten worden. Maar ach, we moeten nog veel leren.

Anke en nog een meisje zijn deze zomer ook langsgeweest bij Jamey! En als jullie nog foto's van haar hebben -> scan ze in en verstuur ze! Ik ben gek op foto's! Dan kunnen die ook op de site!

Voor mij is het echt mijn toppertje. En als je mijn wedstrijduitslagen wilt zien, kijk gerust op www.jameyshalane.cjb.net

'The readiness is all'


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:14

Echt leuk om te horen dat het zo goed gaat!
Vonden Anke (en Kaatje of Hilke?) vast ook!
Gaat het galoperen nu ook een beetje rustig en goed?

(en heb je nog meer resentere foto's?)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:50

hey wat leuk om te horen dat het nu goed gaat met jaymie (fury) ze kon idd superhard crossen en helaas moest ze daarom ook weg bij ons. ik ben echt heel blij om te horen dat ze nu een leuk bazinnetje heeft. En ik hoop dat ze aan de witte hekjes ook zal wennen!!!

.

Barb

Berichten: 12079
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:56

Hey Shalane, leuk om te horen dat het zo goed gaat met jullie!! OK dan!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:12

Ik had gemist dat je (wéér) een andere account hebt genomen.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 11:02

Annetje schreef:
Echt leuk om te horen dat het zo goed gaat!
Vonden Anke (en Kaatje of Hilke?) vast ook!
Gaat het galoperen nu ook een beetje rustig en goed?

(en heb je nog meer resentere foto's?)

Ja het galoperen gaat ook goed. Ik zal 'ns kijken. Ik heb resentere foto's maar die moet ik even uploaden. Ik zal ze straks even in ITP zetten!

'The readiness is all'

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:54

JJJAAAH! Foto's! OK dan!
Foto's zijn altijd leuk
Weet nog steeds in welke stal Fury (zo heete ze toen nog) in haar laatste dagen op de manege stond.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:16

Annetje schreef:
JJJAAAH! Foto's! OK dan!
Foto's zijn altijd leuk
Weet nog steeds in welke stal Fury (zo heete ze toen nog) in haar laatste dagen op de manege stond.


jaaaaaaaaah leuk nog meer foto's!!!
sorry trouwens dat in mij vorige reactie jamey's naam verkeerd staat. Komt omdat er op de manege een jaYmIe rijdt. Knipoog
ik weet ook nog waar ze stond anne: In de stal waar Jessy nu staat toch???
Trouwens was ik vergeten te zeggen! wat heeft ze nu mooie manen vergeleken met toen op de bovenste foto. toen was ze net op de manege en moest alles afgeschoren worden omdat ze een schimmel infectie had en ze alles al bijna afgeschuurd had Bloos!

.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:19

Ja in Jessys stal, helemaal achteraan. Haha!
Wel grappig dat we dat nog weten.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 11:55

iwayalover"]
[quote="Annetje schreef:
JJJAAAH! Foto's! OK dan!
Foto's zijn altijd leuk
Weet nog steeds in welke stal Fury (zo heete ze toen nog) in haar laatste dagen op de manege stond.


jaaaaaaaaah leuk nog meer foto's!!!
sorry trouwens dat in mij vorige reactie jamey's naam verkeerd staat. Komt omdat er op de manege een jaYmIe rijdt. Knipoog
ik weet ook nog waar ze stond anne: In de stal waar Jessy nu staat toch???
Trouwens was ik vergeten te zeggen! wat heeft ze nu mooie manen vergeleken met toen op de bovenste foto. toen was ze net op de manege en moest alles afgeschoren worden omdat ze een schimmel infectie had en ze alles al bijna afgeschuurd had Bloos!
[/quote]
Is die schimmelinfectie de oorzaak van de kale plekjes op haar schouder (goed te zien op de bovenste foto)

'The readiness is all'

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:46

Zou best wel kunnen, ik me daar niet echt veel meer van herinneren
Alleen dat ze haar manenen meteen afschoren toen ze kwam Haha!

Spring je ook wel eens met haar?

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 19:22

Mijn verzorgster springt wel 'ns met haar. Ze heb al 80 cm gesprongen. Ik durf het niet. Ze gaat er namelijk keihard op af om er dan heel hard langs te scheuren of er als een idioot over heen te springen...

'The readiness is all'


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:40

Ja dat deed ze bij ons ook al, wel jammer want volgens mij zou ze best goed kunnen springen.
Waarom is jouw Nickname eigenlijk vossebier? wat houdt dat in?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maaike_Ma, RowanaX, Vagabondo en 13 bezoekers