Nieuwe bakbodem....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Nieuwe bakbodem....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 11:27

Wij hebben sinds woensdag een nieuwe bakrand en bakbodem op de manege. De oude bodem was niet verend meer en de bakrand viel van ellende uit elkaar. Dus ik kwam gisteren op de manege, de bakrand is prachtig, heel stevig en hoog!!! Wow!
En de bakbodem is raar!!!! *LOL* Ze hebben eerst een laag zand erin gedaan en daarna een laag ehm... vlokken van een of andere stof of tapijt. Geen idee wat het is. Maar goed, de onderste en bovenste laag moeten met elkaar vermengd raken als er op gelopen wordt. Maar dat was gisteren nog absoluut niet het geval.
Nou zijn die paarden een hele harde grond gewend en die wisten eergisteren niet wat ze overkwam!!! Die bak is zwaar!!!! Hij moet dus minder zwaar worden en goed verend, dit schijnt echt helemaal het neusje van de zalm te zijn wat bakbodem betreft, maar momenteel ben ik er nog niet over te spreken.
Ik zat op Nickson gisteren en dat is normaal zoooo'n schatje! Lovers
Maar hij vond die bak verschrikkelijk, hij was helemaal hyper, niet nageeflijk te krijgen (oke, ik ben daar ook nog niet zo goed in, maar normaal is hij er toch best makkelijk mee), en stappen was al helemaal niet aan de orde, een keer met je binnenbeen aandrijven en hij draafde alweer weg terwijl dat dus niet moest.
En de galop..... KEIHARD die bak door!!!! Wat een drama was dat zeg! En hij heeft van zichzelf al een erg heftige galop, maar die was gisteren nog heftiger. Ben er op blijven zitten, want hij deed verder geen gemene dingen ofzo (behalve zelf zijn weg zoeken en ik maar raden of hij links of rechts zou gaan Clown ).
Ik ben nu heel hard aan het hopen dat volgende week de bak wat beter ingelopen is en dat de paarden eraan gewend zijn. Want dit was echt niks...

Doeiii

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 15:27

't jah ik weet wat je meyt die tapijt dingetjes bedoel die hadden wij vroeger ook en ik was er heel tevreden over!!!maar nu zijn ze weg waarom weet ik niet maar ik denk gewoon det het nog wat moet mengen