Brief van ouders van kind uit mijn klas

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 18:16

Ik heb een jongetje in de klas met een heleboel angsten.
Hij durfde niet veel toen hij begin dit schooljaar in mijn klas kwam. Hij durfde bijvoorbeeld niet naar een andere klas te lopen om iets te vragen aan die leerkracht. Of voor de klas terwijl iedereen hem kan horen iets te doen.
Nu ben ik al die tijd met hem op een manier bezig geweest om hem wat losser te krijgen. Maar zonder dat hij het zelf door had.
Nu durft hij zonder problemen naar groep 8 te lopen (hij zit in groep 3) om iets aan die leerkracht te vragen.
Met de opening van de kinderboekenweek heeft hij op het podium verteld over zijn hobby. (Ik moest samen met een collegaatje de kinderboekenweek voorbereiden en dus ook de opening. Omdat het thema lezen over je hobby is, dachten wij dat het wel eluk was om kinderen uit alle klassen te laten vertellen over hun hobby.)
Het jongetje uit mijn klas heeft een bijzondere hobby voor een zes-jarige namelijk buitenlandse munten verzamelen. Daarom had ik gevraagd of hij voor mij op het podium durfde en tegenover alle kinderen van de school (ong. 315 kinderen) zijn munten laten zien en er iets over te vertellen. Ik vertelde dat ik ook op het podium was en als hij wilde mocht hij een vriendje vragen om te helpen. Dat wilde hij wel voor me doen, En hij heeft het ook gedaan . Super vond ik dat van hem!!!!8-)
Nu hebben we van zijn ouders een brief gekregen waarin de grote bewondering werd uit gesproken over wat we op school met hem voor elkaar hebben gekregen. En ik moet je zeggen dat vleid je wel hoor zo'n brief. (Werd ook nog eens in de vergadering voorgelezen.)
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die hun waardering voor anderen uit spreken.

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:19

Ik ben allang blij dat er mensen zijn zoals jij! Ik merk steeds vaker dat kinderen problemen hebben op een jonge leeftijd. En dan is het goed dat er mensen zijn zoals jij die ze kunnen helpen.

Dus voel je maar gevleid hoor!!!

Greetz.....

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:21

Wat lief dat die ouders je een brief sturen met een bedanktje! Knap trouwens dat je dat met dat jongetje voor elkaar hebt gekregen! Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:33

Echt geweldig!!! Ik vind het dan ook super van je...hihi.
De brief heb je echt verdiend, zeker weten. Ik was vroeger zo'n kindje. Ik zat toen in de derde klas, nu groep vijf, en het werd al wat beter, maar ik durfde nog erg weinig.
De meester van toen, die ik ook het jaar erop had, heeft me wat dapperder gemaakt, en ook dat ik wat meer praatte. Ik was zo verlegen, zo stil. Ik moest echt leren me te verdedigen als ik werd gepest of zo.
Na twee jaar les van die man, die als een vaderfiguur voor me was, ging ik naar groep zeven, waar een andere leraar voor de klas stond.
Ook een hele lieve, maar toch... niet die ene... Het heeft me toch wat tijd gekost voordat ik aan die nieuwe gewend was hihi.
Ik heb altijd tot en met mijn 25ste jaar af en toe van die man gedroomd. Wanneer ik twijfels had, in een onzekere periode zat, droomde ik juist van die leraar die me vroeger had geholpen.
Vreemd genoeg wist ik dan bij het wakker worden: ik heb behoefte aan steun, zekerheid, ik durf iets niet en zoek naar een oplossing.
Tot een paar jaar geleden. Ik droomde weer van die leraar. Ik stond voor hem, was vol emotie, en zei:
Ik kan nu afscheid van je nemen. Ik heb je niet meer nodig. Bedankt voor alles wat je altijd voor me gedaan hebt. Ik hou van je.
Daarna heb ik nooit meer over hem gedroomd, maar ik denk nog steeds vol dankbaarheid aan hem terug.

Mijn ouders hebben destijds die leraar ook bedankt dat hij mij geholpen had. Dat hij mij nog vele jaren via dromen zou helpen, daar hadden ze toen geen idee van, en hij ook niet.
Thanks Frank. Je wist het niet, maar je gaf altijd meer dan alleen maar les.
Je zorgde dat ik overeind bleef
dat ik niet viel
jij
gaf jouw ziel.

Ga zo door Mickey!!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:36

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:09

He Mickey, dat klinkt echt fantastisch!
Echt mooi dat je die kinderen op zo'n manier kunt helpen!

Ik leer nu voor lerares en hoop dat ik het net zo goed doe als jij later!!! Party!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:16

Super is dat. Echt waar. Heel leuk. gewoon van twee kanten krijg je dingen er voor terug. Geeft veel energie he, zulke dingen!!

Leuk, want hoe eerder een kind is geholpen, des te "verder" is hij op latere leeftijd. Dan kan hij tenminste van zijn jeugd genieten, zonder tegen zijn eigen problemen te vechten. (ik hoop voor hem dat hij later niet gepest zal worden na de middelbare school). Zoals ik dat zelf heb 'mogen' hervaren. (als ik het allemaal over kon doen!!)

gr,
Prima

Ineke2

Berichten: 33107
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:39

Wat lief zo'n brief!! Wel ontzettend goed van je dat je zo'n jochie op weg kan helpen. Later (en misschien nu al) zal hij je daar heel dankbaar voor zijn, zijn ouders nu al iig!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:01

Wat een fijn gevoel moet dat zijn Mickey, zowel voor jou als voor dat jongetje en zijn ouders! Hij zal jou over tig jaar nog steeds herinneren als die lieve juf die hem een stapje verder van zijn onzekerheid af hielp. Net als Dorine had ik ook ooit zo'n leraar, in de 5e was dat (nu groep 7 dus). Bij hem mocht ik mezelf zijn, laten zien wie ik was en wat ik kon. Wat een verademing was dat na een rotjaar in de 4e, ik zal niet in details treden.

Leraar of lerares zijn is een dankbare taak die helaas vaak erg onderschat wordt. Mijn moeder en zusje (zie boven Lachen ) zitten beiden in het onderwijs en ik heb zelf voor mijn studie veel onderzoek gedaan op scholen, dus ik ben redelijk bekend met het onderwijsveld. Als juf of meester heb je een enorme verantwoordelijkheid, maar je krijgt er ook zoveel voor terug, zeker als het om kinderen als 'jouw jongetje' gaat!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:12

Ik hoop dat ik zo'n juf wordt!
Succes

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:28

dat is wel super als het met zo'n grote sprongen vooruit gaat. knap hoor!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:43

Een kind vooruit kunnen helpen is super, maar als je ouders het zo waarderen is natuurlijk helemaal fijn. Dta zie je ook wel 'ns anders jammer genoeg...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:19

Ohw, wat super Mickey! Gefeliciteerd hoor, mag je zeer trots op zijn!!! Wilde dat er meer van die geweldige mensen op deze aardbol rondliepen die er net zo over denken als jij dat doet. Wat moet dat een geweldig gevoel geven dat je dit hebt bereikt en er waardering voor terugkrijgt. *LOL* Mooi geschreven weer Dorine!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 22:27

Geweldig werk Mickey! Er moesten meer leerkrachten zijn zoals jij. Gelukkig had ik op mijn school heel andere problemen, maar goed..

Goede leraren kunnen heel goede dingen doen, dat is maar zo bewezen!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:18

Wat goed van je en wat heerlijk dat de ouders hun waardering ook tonen Lachen , dat moet je toch weer veel energie geven ?!!
Kritiek krijg je al snel in overvloed, waardering helaas niet Scheve mond\ .
Als moeder van een -ietwat- onzeker jongetje kan ik alleen maar zeggen : Gráág meer van zulke leerkrachten Knipoog !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 01:18

Eigenlijk heb ik niks toe te voegen aan wat er hier boven al staat, ga vooral zo door en maak van al die onzekere kinderen dappere volwassenen.
Goed gedaan hoor, heel knap.
Bovendien zal ik er in het vervolg nog meer aan denken om kinderen te laten praten over de dingen waar zij graag over vertellen, want dat geeft ze alvast een beetje vertrouwen wat ze zo hard nodig hebben.

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 01:20

cool!!echt leuk dat die mensen je een brief sturen!!dat betekend echt dat ze dank baar voor je zijn!!ga zo door!!er zijn nog wel meer kinderen die je hulp nodig hebben echt goed hoor van je!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 07:59

Super zeg! Dan kun jij wel heel blij zijn met zo'n brief (terecht hoor) maar ik denk dat die ouders nog veeeeeel blijer zijn met zo'n juf voor hun zoontje!
Chapeau, zo zouden meer leraren moeten zijn!!!!!