wedstrijd tenu

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

wedstrijd tenu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 07:43

Nu bij de pony's heeft iedere club een eigen tenu. Haha wij hebben dus onze knal knal knal rode truien! Omdat het opzich best 'voorschut' is als je daarmee op het brabantse, of nederlandse kampioenschap aan komt zetten (haha ik hoef daar niet heen hoor Knipoog )gaan de leden proberen da dit jaar iets van een bodywarmer ofzo aan te schaffen. (he esther Knipoog )

Ik heb van veel mensen gehoord dat een trui wel fijner zit als een jasje. Daarom hebben kiezen ze voor een getailleerde bodywarmer met iets van een blouse/trui ofzowiets.

Maar als je bij de paarden wedstrijd gaat rijden bij zo'n club waar je alleen inschrijfgeld hoeft te betalen en niet lessen ofzo. Wordt er dan ook nog voor je bepaald wat voor een tenu je aanmoet, een jasje bijvoorbeeld? En wanneer mag je zelf bepalen of je voor een jasje, bodywarmer of weet ik veel kiest.


Horselove
Berichten: 148
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:00

Wij hebben gewoon normaal zwart wedstrijdjasje, zwarte laarzen, cap (Hoedje) enzovoorts Tong uitsteken

Lovers I Love Lady & Luna 4-evah! Lovers M2 + 3 winstpunten met dressuur OK dan!
Kep Luna net een tijdje, het is egt een skatje, maar wel een beetje dom maar da's wel grappig! *LOL*

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:04

Hoezo rijd je op kampioenschappen voor schut met truien? Ik vind het juist mooi als een hele ponyclub hetzelfde gekleed is, of het nou in jasjes, bodywarmers of truien is.

Bij de paarden is het voorgeschreven tenue een rijjasje. De toegestane kleuren van het tenue vind je in het wedstrijdreglement (zie www.knhs.nl). Verenigingstenue gaat altijd voor het tenue uit het wedstrijdreglement, maar ik ken zo veel mensen die zich daar niet aan houden omdat ze bijvoorbeeld een blauw jasje mooier vinden dan een zwart jasje, terwijl hun verenigingstenue een zwart jasje voorschrijft.

Helemaal zelf bepalen of je voor een jasje, bodywarmer of trui kiest, dat mag volgens mij nergens. Ik kan het me iig niet voorstellen, tenzij je ponyclub het expliciet toestaat dat je ofwel in de clubtrui of in een jasje rijdt. Je hebt altijd te maken met ofwel een verenigingstenue ofwel het tenue volgens het reglement. Bij de paarden is iig altijd een jasje verplicht.

Of je moet SGW of endurance gaan rijden, daar is de keuze van je tenue zo goed als vrij. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 08:09

Nou je rijd niet voor schut met truien!!!
Maar wel als je als enigste van de club met ONZE trui op een kampioenschap bent!!!
Het doet ook gewoon pijn aan je ogen als de zon schijnt en je kijkt naar onze trui, zo fel rood istie

Het is dat ik op onze computer geen kleur van onze trui kan vinden Tong uitsteken maar het is echt zoo fel!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:11

De ponyclub van Heino heeft echt KNALoranje truien, en volgens mij is er een ponyclub op de Veluwe (de Klomp?) die ze ook heeft. Ik zie ze iig regelmatig op pony-SGW's, en dan ook in de dressuur. Moet zeggen dat ik dat wel erg mooi vind, het valt op in positieve zin! Lachen

[Edit] hele suffe typo Haha! [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-10-03 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:11

Zoals Karin al zegt is een jasje bij de paarden altijd verplicht. Sommige clubs hebben echter wel afwijkende kleuren jassen, bv. rood (he fabienne Knipoog ), groen of blauw.
Je moet dan tot de Z in dat tenue rijden, pas in de Z mag je daarvan afwijken. Echter, wie ziet het als jij als enige van je vereniging ergens start en niet in je groene jas komt aanzetten?
De jury is daar nl. niet voor verantwoordelijk, dat is het bestuur van de vereniging in kwestie.

Ik zou zelf niet zo snel meer lid worden van een vereniging met een afwijkende kleur jas. Is altijd wat onhandig op het moment dat je van vereniging wilt wisselen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:18

Ja hier zie ik ook weleens van die oranje truien rondlopen, tijdje geleden had iemand zn haar ook nog oranje gemaakt :S

Wij hebben wel een speciale trui v.d vereniging, maar ik ken maar 1 iemand die m aandoet, hij is ook verschrikkelijk lelijk, en ik heb er sowieso niet eens 1 meer.
Mijn rijjasje zit best Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:40

Onder zware druk is het bestuur van de betreffende club onlangs bezweken, en voortaan mogen de dressuurruiters/amazones in een zwarte of blauwe jas starten als zij dat willen. Ik heb me ook altijd erg ongelukkig gevoeld in mijn rode jas grrrrr........zie op mijn website onder Fabienne.....

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:09

Karin schreef:
De ponyclub van Heino heeft echt KNALoranje truien, en volgens mij is er een ponyclub op de Veluwe (de Klomp?) die ze ook heeft. Ik zie ze iig regelmatig op pony-SGW's, en dan ook in de dressuur. Moet zeggen dat ik dat wel erg mooi vind, het valt op in positieve zin! Lachen

[Edit] hele suffe typo Haha! [/edit]


Gister zag ik die oranje truien op het gouden ei, valt lekker op toch?? wel grappig *LOL*

Obelix is gewoon stoer!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:22

Volgens mij heeft onze club geen kledingvoorschriften. De meesten hebben een zwart jasje en sommigen een blauw. Ik ken wel een club uit de buurt die allemaal groene jasjes hebben. En dan vraag ik me wel eens af of ze die nou zelf in de winkel moeten gaan halen en dat het merk dan niks uitmaakt, of dat ze die via de club krijgen. Groen is nou niet de meestvoorkomende kleur in de winkel. Er is ook een club in de buurt die zelf de kleur van het jasje mogen bepalen, maar dan wel het logo van de club op de mouw moeten plaatsen.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 16:46

Ik ken clubs en daarvan moeten de ruiters alles zelf kopen, zeg maar. En ik ken ook clubs en dan zit het tenu bij de contributie inbegrepen. Ik denk dat als er een logo bij zit, dat het dan opzich makkelijke zou zijn voor de club (en ook voor leden) als ze het tenu vanuit de club doen en dan het logo 'massaal' erop laten zetten ofzo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:51

Onze club heeft gelukkig ook geen kledingvoorschriften.
We mogen starten zoals we willen, mits het uiteraard volgens de regels van de KNHS gaat.
Zelf vind ik dit wel erg prettig.

Hesley
Berichten: 67
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:18

De kleintjes moeten bij ons truien en wij moeten dan jasjes. Die zijn dan gewoon zwart.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 09:53

wat voor kleur truien hebben jullie? wel een fatsoenlijke kleur?:P

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:11

Op onze vereniging rijden we in het bordeaux, de ponykids met een chique bodywamer (ik moest in zo'n vormloze trui) en de paarden in een bordeaux jasje. Gelukkig is mijn jasje van Pikeur en ziet het er nog een beetje eruit, dat is niet bij iedereen zo. Dat is ook een reden waarom er veel mensen stiekem in de lagere klasse met een zwart of blauw jasje rijden. Ik wacht braaf totdat ik Z mag.. Haha!


mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 10:16

bij onze club mag je zelfs niet in een jasje rijden als je in het Z zit, daarom zijn er al een paar ruiters weg gegaan. Ook vooral omdat ze het voor schut vinden!

suusz134
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: schalkhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 12:59

agjah..wij hebben gewoon n aubergine bodywarmer met de naam van de vereniging dr op (lr & pc diepenveen) een witte blouse dr onder..ook lekker haha Knipoog maar we hebben ook truien, zo'n raar groen ding
greetzz..suus134 Schijnheilig

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:49

In het Z mag je wel een jasje maar eerder niet, ik had het pas nog aan Margo gevraagd, maar nog, in het M kijken ze nog zo (niet dat ik OOIT zo ver kom maar ik rijd in de B ook gewoon liever in een donkere kleur) Die truien zijn echt Knalrood, dan nog een stropdas aan en op die trui zit een ponyhoofd, nou dat is echt kei leuk voor kindjes van 5 maar als je 14 bent wil je liever gewoon een jasje ofzoiets aan, lijkt mij.
Ik heb dus van Margo gehoord dat ze als argumenten hebben dat je dan als "club" opvalt, maar dat kan toch ook als je een bodywarmer met de naam van de club aan doet ofzo, dan zie je toch ook wel verschil? Ik snap wel dat die kleintjes liever een knalrode trui met ponyhoofd aandoen, maar ze hoeven toch niet alleen naar de kleintjes te kijken?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 13:55

Wij reden bij de pony's altijd met groene jasjes. Ik had zelf echter een gewoon zwart jasje behalve als ik in het viertal of achttal reed natuurlijk.
De ene club is daar heel streng in, bij mij zeiden ze er nooit wat van...

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:09

onze club heeft geen kledingsvoorschriften.

volgens mij mag je als je bijvoorbeeld normaal met een rode trui moet rijden, vanaf de Z dressuur met een jasje

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 16:45

ohw das wel relax. Onze club is daar echt streng in. Ik ga er dan wel vanaf januari onderuit. Maar ik zei tegen esther (die verzorgt mareska nu) dat ze gewoon met je jaarvergadering aan moest kaarten van een ander tenu ofzo.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 21:40

Tsss, vroeger (in mijn tijd) heel vroeger dus... hahaha... waren wij de enige ponyclub met een jasje, voor de rest reed iedereen in truien. Wel handig die jasjes, kon je tenminste droog de parade in terwijl de rest in een zeiknatte trui stond na alle watergevechten.... Later kwam Toi Toi uit Kampen er ook bij met jasjes maar de rest was allemaal allerlei kleuren truien. Bv. Dalfsen was/ is geel, Heino oranje, De Stuwe = blauw, Wythem - rood, Delta - groen enz. enz.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 22:28

Bij ons hebben de ponyruiters nu blauwe bodywarmers. Heel vroeger waren het oranje truien, maar dan van die die heel vaal werden in de was. Die zijn na een opstand van de ponyruiters vervangen door donkerblauwe "fluwelen" truien. Daarna dus de bodywarmers.
De paardenruiters hebben al sinds jaar en dag een blauw jasje. Volgens mij hebben bij ons de ponyruiters geen jasje omdat dat voor veel ruiters te duur is en ze nog in de groei zijn. Wij hebben bij de pony's trouwens heel weinig wedstrijdruiters, en voor onderlinge wedstrijden een jasje aanschaffen wordt wel erg duur...
Vroeger hadden we ook nog blauwe schabrakken, die zijn voor de paarden het eerst afgeschaft en later voor de pony's ook maar. Het waren volgens mij door iemand zelfgemaakte gevallen die in de was vaak krompen, niet echt representatief.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 08:55

Bij ons hebben ze nou al 30 jaar dezelfde vormloze truien. En ze verkleuren niet inde was. Ze zijn nog allemaal hetzelfde felrood!! Najah, als je 30 jaar hetzelfde tenu hebt dan snap je misschien wel hoe voorschut wij staan Knipoog

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 11:02

Bij ons zijn er ook geen kledingvoorschriften. Ook de pony ruiters hebben gewoon een jasje aan. Wel moet er op je sjabrak het logo van de vereniging, maar dat heeft bijna niemand. Alleen met kampioenschappen hebben degene die dan moeten rijden het er op.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers