Hoefijzers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 17:55

Hoi,

Wij rijden nu met onze pony's drie keer in de week een kwartier a halfuur op de weg met de kar. Zou het verstandig zijn om ijzers eronder te doen?
En ze doen ook nogal eens ruig in de wei, is de kans op glijders enzo dan niet heel groot. Want ze staan dag en nacht buiten. Of zou ik dan gewoon nog minder op de weg moeten gaan rijden. De mogelijkheid om te trainen in de wei of in een bak is er niet.

Groetjes!


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:57

ligt eraan hoe zijn hoeven zijn... sluiten ze erg hard op de weg of kunnen ze er wel tegen?
kijk als ik met op de weg ga rijden zonder ijzers brokkelen ze gelijk af maar heb jij dat nie zou ik er ook geen ijzers onder laten leggen

Love the life that you live, live the life that you love

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 17:59

Neej ze brokkelen verder niet af. Lachen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:00

nou dan zou ik het ook nie doen
eigenlijk zijn ijzers nie zo goed voor de hoeven geloof ik omdat ze de doorbloeding nie eg goed meer toelaten of zoiets was het

Love the life that you live, live the life that you love

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:49

inderdaad...als de hoeven van je pony er tegen kunnen zou ik er zeker geen ijzers onder doen

mijn pony kan jammer genoeg echt niet zonder ijzers, haar hoeven zijn zo zacht dat ze zelfs in het zand nog slijten en brokkelen Verward

grtzz

Het leven is een gebakje!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 12:56

In eerst instantie stond Mika ook niet op ijzers, maar ik ging wel regelmatig met haar fietsen en er bleef ook helemaal niets over van haar hoeven, ze brokkelden niet af maar sleten zo hard dat er echt niet overbleef....

Nu staat ze op ijzers en het gaat hartstikke goed, de hoeven zien er heel goed uit en ze loopt er super op, maar dat zal misschien ook voor elk paard verschillen?

Je moet gewoon kijken hoe erg ze slijten en je hoefsmid om advies vragen, hij is de expert moet je maar denken en hij zal je een eerlijk advies geven...

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers