Prijs van leren laarzen, op maat gemaakt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Prijs van leren laarzen, op maat gemaakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 21:17

Ik ben hier best benieuwd naar. Het maakt niet uit in welk deel van het land.
Ik bedoel dus echt laarzen die op maat gemaakt zijn, niet leren laarzen die je gewoon in de winkel kunt kopen.
Ik heb namelijk nogal een rotmaat. Gewoon maat 39, maar een kleine en brede kuit. Ik ben gedoemd tot laten maken.
Nou ben ik bij Hypo(d)rama geweest. Een gewone Petrie perfect (die ik dus graag wil) kost daar in de winkel 199,95. Ze hadden die dus niet in mijn maat en toen ik vroeg hoeveel het laten maken kost, kreeg ik echt een belachelijk hoog bedrag te horen.
Wat ik nog even voor me hou. Eerst jullie prijzen... Haha!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:25

toevallig heb ik gister mijn nieuwe laarzen op kunnen halen die op maat gemaakt zijn ( wordt dus pijnlijden haha ) het verschil tussen op maat laten maken en in de winkel standaard kopen was maar 50 euro..

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:49

Ga eens langs bij Huet in houten. Ik heb daar vanmiddag ook mijn rijlaarzen gekocht en ben zeer te spreken over de deskundige info die die man mij heeft gegeven! Voor verdere info: http://www.rijlaarzen.nl[/url]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:52

In principe kun je alle laarzen op jou eigen maat bestellen. Je krijgt dan alleen wel een toeslag omdat het maatwerk wordt. Die toeslag ligt rond de 70 euro geloof ik.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:54

thanxx slowmotion voor de link..
was ook al lang op zoek naar een goed adres

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 23:00

Ik zit er ook al een tijdje over te denken om laarzen op maat te laten maken.
v Huet uit houten had ik ook al genoteerd maar nu zag ik laatst ook op www.thegallop.nl dat ze laarzen op maat maken.

Heb hier ook al over gemaild en het eerste contact stond me wel aan.

Maar zoals Zep al zei: in principe kun je elke laars op maat laten maken natuurlijk.

Over rijlaarzen.nl heb ik al wel veel goede dingen gehoord maar ik heb toch ook weleens tegenvallende resultaten gezien daarvan. Zo had iemand daar laarzen aan laten meten en toen ze ze had opgehaald zaten ze wat mij betreft al veel te laag!
Ze zaten echt een paar cm onder de knie zeg maar en aangenomen dat ze ook nog wat inzakken vind ik dit toch niet mooi. Maar ja misschien is dit incidenteel geweest.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 23:16

Mijn Petri's zijn op maat gemaakt zonder extra kosten. Dat komt omdat ik bruine wilde ipv de gebruikelijke zwarte en die hebben ze niet op voorraad liggen in de standaardmaten. Ze moesten dus toch speciaal voor mij gemaakt worden in die kleur, dus dan gaat het maatwerk in een moeite mee. Alleen je moet wel weer een toeslag betalen voor de kleur, dus of het nou veel scheelt Haha! Die kleurtoeslag was dacht ik iets van 50 gulden (geen euro).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 23:16

Als je dus Petries wilt hebben en je valt niet in de standaardmaten kun je het gewoon op maat laten maken, je betaalt dan dus alleen die toeslag.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 09:06

Bij Hypo vertelden ze me dus wat anders.
De Petrie Perfect kost normaal 199,95 euro. Ik zou, schrik niet, 400 euro moeten gaan betalen.
Jullie begrijpen zeker wel dat ik dit dus echt niet doe!
Vandaar dit topic.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:19

ik heb de petrie standaard helemaal op maat laten maken en was (1 jaar geleden 350 euro kwijt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 09:42

Zou het niet kunnen dat ze de Perfect niet op maat maken, dus dat je niet alleen een toeslag moet betalen voor maatwerk, maar ook een duurder model laars moet nemen? Dat zou het iets kunnen verklaren, maar dan is 400 euro nog steeds een flink bedrag! Voor de Perfect zou ik dat in ieder geval niet over hebben, het zijn nette laarzen, maar voor dat geld zijn er veel mooiere te krijgen!

Ik heb voor mijn model Excellent, in bruin, 2 jaar geleden 745 gulden betaald (695 + kleurtoeslag). Is ook veel geld, maar nog geen 400 euro!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:32

Ik heb de Petrie Standaard (normaal iets van 285,- euro) op maat laten maken, omdat ik verschillende kuiten heb (ruim 1 cm verschil). Mijn broertje moest daar 315,- euro voor betalen, ik kreeg ze cadeau van hem, lief hè Lovers .

Ik heb ze bij Sta-rho gehaald, dat is voor jou ook nog wel te doen denk ik.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:56

HHier, in Andalucía, bij David Moran in Antequera net geen 65 Euro voor een setje Spaanse leren vaquero laarzen op maat. Rits aan de buitenzijde, dus je stapt er zó in, van jachtleer en met stevige doch soepele rubber zool. Passen goed, rijden ideaal en lopen ook nog eens heel goed. Ok, geen dressuur, daar zijn ze te stevig voor.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 15:52

Sta-Rho is zeker wel te doen voor mij. Ik ga daar wel vaker naar toe. Maar Hypo is net even iets makkelijker.