help! vriendin ziek, wat kan het zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

help! vriendin ziek, wat kan het zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 21:10

Een vriendin van mij voelt zich al een tijdje niet lekker.
Ze heeft allemaal last van vage klachten als hoofdpijn, duizeligheid en soms ook misselijk.
Ik maak me best zorgen om haar, ze maakt zich ook nog snel druk om vanalles, en de laatste tijd gaat het prive ook niet zo goed...
en aangezien ze absoluut niet naar de dokter wil vroeg ik me af of hier iemand wist wat het mss kan zijn of nog tips heeft of zo

dit kreeg ik als antwoord toen ik vroeg wat ze precies voelde:
soms lichte hoofdpijn, soms erger... soms helemaal niet, maar meestal gewoon wat lichte hoofdpijn... soms als ik ergens sta, in de klas ofzo wordt ik opeens duizelig en krijg meer hoofdpijn, dan kan ik beter ff gaan zitten..

als ik wil gaan slapen wordt het soms ook erger, maar val meestal wel gelukkig snel in slaap, maar het is wel poedersuiker...

iemand tips of ideen wat het kan zijn?


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:13

Ik heb dat ook wel eens, maar dat heb ik maandelijks Scheve mond

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...


Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:13

Probeer haar mee naar de dokter te slepen, hoe moeilijk het ook is, zeg dat je je zorgen maakt. Je zegt dat ze ook prive niet goed in haar vel zit, geef dat ook door aan de dokter, misschien is alles haar even teveel...Laat haar desnoods bloed prikken.

---CARPE DIEM---

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:13

klinkt als bloeddruk!

en verder klinkt het als twintig andere ziektes die ik ken. Ze moet dus gewoon even naar de dokter.

jacky11
Berichten: 223
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Almere stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:16

als ze Misselijk kan ze mikrennen hebben dat heb je of een koudje gevad
Ach gut wens haar maar beterschap

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 21:16

ze is zelf bang voor pfeiffer, maar eigelijk vind ik ook dat ze naar de dokter moet.

Zit ik haar echt al een tijd aan het aanpraten, maar ze gaat niet. Ze woont te ver weg om zelf even mee te gaan, anders had ik dat natuurlijk wel gedaan Scheve mond

Charaz

Berichten: 24265
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:32

jacky11 schreef:
als ze Misselijk kan ze mikrennen hebben


voor migraine hoef je niet persé te kotsen en migraine is zware hoofdpijn en er staat juist dat het lichte hoofdpijn is.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:38

Ijzer tekort???

Zou maar wel naar de dokter gaan!!!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 21:41

Anna-Jelly schreef:
Ijzer tekort???

Zou maar wel naar de dokter gaan!!!


ijzer tekort, dat zou idd ook goed kunnen ja.
dan moet ze toch bloed laten prikken toch?

heb ik zelf ook een keer gehad, maar toen was ik zo klein dat ik het niet meer weet

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 21:47

Ik herken dit wel, komt waarschijnlijk door een lagere bloeddruk.
Ben er een tijdje geleden ook mee naar de huisarts geweest, die heeft me eigenlijk niet veel geholpen, alleen de opmerking gemaakt dat het bij de puberteit hoorde.. Misschien is haar huisarts behulpzamer, bij ons is ie altijd wat makkelijk, heb vroeger ook jarenlang met buikpijn en een blijvend terugkomende blaasontsteking rondgelopen voor ik eens werd doorgestuurd naar het ziekenhuis..
Kijk eens of ze ergens haar bloeddruk kan meten, dan kom je er snel genoeg achter, hoef je niet voor naar de dokter ook.
Als ze lang moet staan, moet ze niet lang stil blijven staan, maar gewoon wiebelen op je benen, rondjes draaien o.i.d, in elk geval in beweging blijven, dan blijft je bloeddruk hoger. Anders krijg je idd dat je duizelig wordt en niet meer kunt blijven staan.. Heel eng gevoel is dat.
Veel zoute drop eten zou ook moeten helpen, maar daar merk ik niks van Tong uitsteken
Hopelijk krijg je d'r zover om naar de dokter te gaan, dan weet je in elk geval de oorzaak.

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:06

DaphneL schreef:
Ik herken dit wel, komt waarschijnlijk door een lagere bloeddruk.
Ben er een tijdje geleden ook mee naar de huisarts geweest, die heeft me eigenlijk niet veel geholpen, alleen de opmerking gemaakt dat het bij de puberteit hoorde.. Misschien is haar huisarts behulpzamer, bij ons is ie altijd wat makkelijk, heb vroeger ook jarenlang met buikpijn en een blijvend terugkomende blaasontsteking rondgelopen voor ik eens werd doorgestuurd naar het ziekenhuis..
Kijk eens of ze ergens haar bloeddruk kan meten, dan kom je er snel genoeg achter, hoef je niet voor naar de dokter ook.
Als ze lang moet staan, moet ze niet lang stil blijven staan, maar gewoon wiebelen op je benen, rondjes draaien o.i.d, in elk geval in beweging blijven, dan blijft je bloeddruk hoger. Anders krijg je idd dat je duizelig wordt en niet meer kunt blijven staan.. Heel eng gevoel is dat.
Veel zoute drop eten zou ook moeten helpen, maar daar merk ik niks van Tong uitsteken
Hopelijk krijg je d'r zover om naar de dokter te gaan, dan weet je in elk geval de oorzaak.

Inderdaad, veel zoute drop eten werd mij ook geadviseerd, ook boulion (schrijf je dat zo?!) en extra zout over de aardappels schijnt te werken.

---CARPE DIEM---

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 19:16

ik zal het doorgeven
maar blijf ondertussen door hopen dat ze naar de dokter gaat

dalijk is het met een simpel pilletje weg en daar heeft ze dan zolang mee rondgelopen Scheve mond

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:20

haha! zoiets heb ik ook! ook altijd lichte hoofdpijn en soms duizelig. Ik weet ook niet wat ik heb

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:55

iloveperry schreef:
haha! zoiets heb ik ook! ook altijd lichte hoofdpijn en soms duizelig. Ik weet ook niet wat ik heb


En daar lach je om? Verward

    If you can dream it, you can do it ...

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 13:47

nee ik lach er niet om maar het zijn precies dezelfde problemen waar ik mee te maken heb! en dat von ik wel lollig. Ik dacht dat het van mijn hersenschudding kwam die ik 2 jaar geleden heb gehad. Maar dat is het dan niet!

Ik weet het nu ook niet meer! Moet ik toch maar is naar de dokter Boos!

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:00

Bloedarmoede(ijzer tekort) word in je vinger geprikt. Ze zeggen dat het neit fijn is, maar ik moest er zelfs om lachen zo'n dom prikje Haha!

Maar zorg dat ze naar de dokter gaat, want het is niet goed om hier lang mee om te lopen. Dat het pfeiffer is lijkt mij niet, maar om daar te lang mee om te lopen en er geen rekening mee te houden is absoluut neit goed!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:12

Anna-Jelly schreef:
Bloedarmoede(ijzer tekort) word in je vinger geprikt. Ze zeggen dat het neit fijn is, maar ik moest er zelfs om lachen zo'n dom prikje Haha!

Maar zorg dat ze naar de dokter gaat, want het is niet goed om hier lang mee om te lopen. Dat het pfeiffer is lijkt mij niet, maar om daar te lang mee om te lopen en er geen rekening mee te houden is absoluut neit goed!


Ik heb iedere winter last van ijzer te kort in combinatie van vitamine te kort. Bij mij word gewoon bloed afgenomen in mijn arm. Morgen moet ik weer.. Nagelbijten / Gniffelen Ik heb het alleen heel anders. 's Middags ben ik erg moe, kan de hele dag slapen.. 's nachts heb ik last van slapeloosheid. Mijn conditie is heel slecht, en ik val snel flauw. Ook heb ik heel snel een blauwe plek, of spierpijn. Ik hoef maar 5 minuten met mijn benen over elkaar te zitten en mn been word stijf, en de volgende dag spierpijn. Maar geen last van hoofdpijn.. Ja 's avonds een beetje. Maar ik heb dus ook vitamine tekort dus bij mij is het toch anders.

Ik zou iig als ik je vriendin was wle bloed laten prikken om zekerheid te hebben. Succes.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 20:25

Aan je bloed kunnen ze meer zien he Lachen Omdat jij ook vitamine te kort hebt, dat zien ze geloof ik neit als ze in je vinger prikken. Wel balen zeg. Ik heb 's winters ook snel last van ijzer te kort, slik dan ook hele winter van die soort staaltabletten ofzo. Als ik opsta uit mijn bed moet ik altijd eventjes blijven staan anders val ik (duizeligheid) Zo ook bij snel op staan enzo, erg lastig

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Esther, IASCrawler, Ineke2, MarJon, nick_en_ik, Nustice, Relaxed, scrabbel, spiritfleur, Suky, TessaxQuincy en 46 bezoekers