Solon's eerste wedstrijd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Solon's eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-03 23:54

Ja ja... ik was lekker vroeg op (erg uitzonderlijk voor mij in het weekend). Alles bij elkaar gezocht, paardje even uitgemest, hooi gegeven... voeten gewassen en gevlochten wat toch de nodige "discussies" opleverde... Meneer werd namelijk ietwat ongedurig "Mens! Hou toch op met dat gefrut aan me manen, ik sta te eten!". Maar eigenlijk was hij stiekem toch best heel erg braaf Knipoog

Ergens halverwege kwam ik er dus achter dat de jury van vandaag Tommie Visser was... oef. Die ken het echt Knipoog

Maar goed, kwart over 6 moest ik starten... half zes erop.... en eigenlijk liep hij best fijn. Hij is de laatste tijd een beetje dwarsig omdat we nu eindelijk ëcht"met de galop bezig zijn en hij die gewoon nog echt heel moeilijk vindt. Hij gaat ontzettend anticiperen en zondra ik stelling vraag wil íe eigenlijk al... maar goed, dat wist ik al. Een aantal dingen vindt hij gewoon nog erg moeilijk en ik overigens ook. Ideaal toch, zo'n onderlinge wedstrijd?

Dus dapper aan de slag... De eerste tegenvaller kwam eigenlijk in de bak. Ik ging nog even een rondje draven en dacht even te verruimen... en toen kwam ik er dus achter dat de binnenbak loodzwaar was. Oeps Knipoog Op zich niet zo erg, want dan gaat hij niet zo hard in de galop, maarja, de draf werd ook ineens stukken minder, wat jammer is... Want hij kan echt best lekker marcheren. Maar goed, nu had ik wat meer de tijd om even te kijken waar ik heen moest.

Ik moet zeggen dat ik al in al erg tevreden ben. 5jes, 6jes en 7jes... an tsja, een paar 3-en voor mijn galop links... Hij sprong nl. overkruist aan... ik voelde hem corrigeren, maar ging er stom genoeg vanuit dat hij toen inderdaad in de linkergalop zat, terwijl hij dus lekker op rechts zat... Verklaart wel gelijk waarom hij bijna onderuit ging Haha!

Protocol ziet er goed uit... erg fair gejureerd met inderdaad de slechtere punten die ik eigenlijk wel verwachtte. Middendraf moeten we nog even oefenen, want dan kan hij toch eigenlijk best veel beter dan een 6je, maar ook hierbija valt hij de laatste tijd erg makkelijk in galop... Gaan we even oefenen dus Knipoog

Effect van de hulpen... 5je. Ook dat is jammer genoeg correct... Hij is op het moment een beetje tegendraads... Komt door dat vele oefenen van die stomme dressuur... Wordt weer tijd voor een bosritje en sprongetje...

Uiteindelijke resultaat: 154 punten... Waren er eigenlijk 155, maar ik ben stiekem terug gepunt omdat de 3/4/5e allemaal 155 punten hadden maar er slechts 4 prijzen waren... Dus toen ben ik een puntje teruggezet... Niet zo boeiend verder, want het was toch maar onderling Knipoog

In ieder geval... dit was de eerste wedstrijd in het zgn clubkampioenschap, waarvan de 3 beste resultaten van 4 gereden wedstrijden telt... Voor de aller eerste keer met een 4.5 jarige vond ik het zeker niet slechts, en toch ook best een beetje een ego boost, aangezien ik hem toch echt alles zelf geleerd heb. Het wordt nog wel eens wat met hem Lachen En met mij? Ach, voor mij was het ook weer de eerste keer in een jaar of 15...

Dus, tsja, al in al ben ik toch best een beetje trots Lachen

Europe is our playground


NFkim
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 10:39

Netjes gedaan evengoed! Het gaat erom dat je plezier hebt Knipoog

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:42

zo voor een 4,5 jarige is het best knap! en dan nog in een zware bak Knipoog

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:48

He Eva, wat leuk dat het zo goed ging en nu de moed volhouden voor alle volgende wedstrijden die nog komen gaan. Is echt lang nog niet slecht.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.


xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:58

leuk hoor je eerste wedstrijd!!!! je was cker hartstikke zenuwachtig??? nou, ik heb 3 december ook mn eerste wedstrijd!!!! br..ik ben nu al zenuwachtig!! Haha! Haha! Haha!

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_ en 12 bezoekers