sportvoeding voor mensen ook voor paarden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

sportvoeding voor mensen ook voor paarden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 23:44

Ik zit dus met de vraag of je sportvoeding bedoelt voor mensen (vb amino's, creatine,...) ook aan paarden kan geven. Ik vond op Pavo al wat dingen zoals amino's maar vroeg het mijn nu gewoon effen af. (ik vind pavo nogal redelijk duur hier toch en wij hebben een sportwinkel OK dan! )
Zou ik het durven proberen?
Wat denken jullie

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 08:41

Het probleem is dat je dan niet weet welke verhouding/hoeveelheid je gaat geven. Als je je paard iets wilt geven is het eerst zaak om uit te zoeken wat er aan de hand is, welke stof hij nodig heeft (bijv door bloed te laten trekken) en dan ga je -gericht- iets bijvoeren.


MMarchand
Berichten: 28
Geregistreerd: 11-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:44

idd. Eerst vastellen wat je wil bereiken. Moet het paardje meer energie krijgen, of moet het wat dikker worden etc.. aan de hand daarvan kan je evt gaan kijken wat helpt. Wel zou ik zoveel mogelijk natuurlijke producten aanhouden (stro, kuil, en brok)

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 17:35

Ik zou het niet doen. Een paard is een heel ander soort eter dan de mens. Wij eten vnl koolhydraten, eiwit en vet (voor paarden krachtvoer). Paarden doen het het beste op ruwvoer. Bij te veel krachtvoer krijgt een paard allerlei problemen: diarree, koliek, etc. Tuurlijk hebben paarden die echt zwaar werk leveren wel krachtvoer nodig, maar het standaard paardje wat wij hebben, eigenlijk niet. Wel voor de vitaminen etc, maar niet voor de energie. Die kunnen ze voldoende uit ruwvoer halen.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, ComscoreBot, ELNTIE, M1994, Siebel en 100 bezoekers