Galopperen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 09:13

Ik heb mijn tinker nu ongeveer 1/2 jaar onder het zadel... het gaat eigenlijk heel goed alleen ik loop tegen 1 groot probleem aan.. hij is bijna niet in galop te krijgen. (ook aan de longeerlijn gaat dat heel moeilijk)

Hebben jullie tips hoe ik dit op zou kunnen gaan lossen?

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....


Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:26

Ja mijn Tinker Dublin heeft daar ook veel moeite mee. Ik geef VOOR de hoek de galophulp en een klein tikje op haar schouder.
Aan de longeerlijn kan Dublin helaas niet gaat ze stijgeren bokken en je aanvallen zucht....Boos!
Haha maar daar gaat het nu niet over, hoe oud is hij nu dan?
Succes!;)

Groetjes Bonnie en hinikjes van Kick, Dublin en Shamrock

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:09

Probeer vanuit de stap aan te galopperen. Dan moet je de galop-hulp dus heel duidelijk vragen en dan wordt het duidelijker voor het paard.
Springt hij vanuit de stap aan, dan kun je vanuit de draf gaan proberen/oefenen, omdat hij nu de galop-hulp snapt.
Veel succes!

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 10:18

euhm.. hij is nu 3.5 jaar. En vanuit de stap aangelopperen is toch veel moeilijker voor ze dan vanuit de draf??
Ik ga nu namelijk meestal draven, en dan geef ik de hulp.. hij gaat dan steeds harder draven en uiteindelijk springt hij aan in galop.....

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:18

Galoppeerd je tinker wel in de wei? Sommige paarden galopperen niet graag. Voor hen is de draf de meest comfortabele gang.

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 12:47

ja, hij galoppeerd in de wei hele stukken! Met de rest van de paarden mee!!

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:03

Mijn tinker had hier ook problemen mee,Tijdens de les heeft mijn instructrice het volgende aangeraden; galophulp,binnenteugel iets omhoog houden (zo til je je paard als het waren in de galop) en zitten in verlichte zit. Het maakt dan niet zoveel uit als je in de verkeerde galop zit als je maar een stukje galopeerd.In rechte stukken gaat het vaak wat makkelijker,oefen anders eerst met buitenritten. Paarden die pas onder het zadel zijn lopen nog erg uitelkaar en heb geduld. Bij mijn tinker heeft het een half jr geduurd voordat ze redlijk in de bak galopeerde. Op het strand ging het gelijk super.
succes

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:50

Mijn pony kon dit ook nooit goed, maar het lag aan mij. Ik ontspande mn binnenhand niet genoeg, waardoor ze niet weg kon met haar binnenachterbeen. Als ze nou niet in galop 'wil' aanspringen, doe ik mn binnenhand iets naar voren, en zo geef ik haar ruimte voor het binnenachterbeen om weg te springen. Misschien kun je dat eens proberen.

[o]

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:47

Soms helpt het de binnenteugel extra naar voren te brengen, zodat ze die ruimte hebben aan te springen. Een paar maanden geleden reed ik op een fries (dressuur) die daar ook moeite mee had en dat werkte erg goed.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:18

probeer het anders een met lange teugel in de wei, of zorg dat er iemand voor je gaat rijden in galop. Misschien gaat hij erachteraan omdat het een kuddedier is ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 07:30

ik had dit ook met mijn arabier maar nu heb ik in de les geleerd dat ze eerst even in snelle draf een rondje zonder hulpen dus zonder been en zonder teugels een rondje moet draven en dan pas kan ik aanspringen in de galop

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 08:57

ik heb gisteren geprobeerd om de binnenteugel iets op te tillen en wat los te laten, verder reactie eisen op mijn been.. en zowaar hij sprong aan in galop... 4 passen maar... maar het begin is er!

Er gaat niets boven een Tinker met goede achtergrondmuziek....

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:28

HAHA het probleem komt mij bekend voor Lachen
Mijn pony kon het ook niet zo goed.
Heb veel geoefend aan de longeerlijn en dat deed ze wel okej, niet van harte maar oke en zo steeds gedaan en beloond en nu doet ze het goed!
JA het klinkt simpel maar tis wel veel werk geweest SUc6

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 18:31

Goedzo als het begin er is nu vol blijven houden , je hebt verschillende manieren om te proberen maar als deze aanslaat kan je het best met deze doorblijven rijden.. als ie er later weer niet op reageerd dan moet je een andere manier zoeken... Succes !

Samantha Lovers Splash

    S p o t.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers