Verslag audities “Pas de Deux” met Anky of Imke.
Vrijdag kreeg ik een mail dat ik auditie mocht doen om een “Pas de Deux” te rijden met Anky of Imke. Het was al een aantal weken geleden dat ik me had opgegeven, dus was het eigenlijk vergeten. Had trouwens ook nooit gedacht dat ik uitgekozen zou worden tussen de vele honderden inzendingen.
Je snapt natuurlijk wel dat ik slapeloze nachten heb gehad; wat moet ik aan en vooral wat moet ik laten zien!!
De dag was aangebroken… Ik had gelukkig vrij gekregen van mijn werk, dus kon Mazzel uitgebreid wassen en poetsen. Vrij vroeg vertrokken we richting Houten, lekker dichtbij, we waren er dus zo.
De eerste deelnemers heb ik zien rijden en die moesten toch wel langer dan 2 minuten rijden,. Daardoor kreeg ik het een beetje benauwd en zat een beetje met de dingen die ik wilde laten zien… En dat was te merken, want tijdens de eerste ronde sprong Mazzel verkeerd aan door mijn twijfel. Dom, dom, dom, mag je rijden voor Tineke Bartels, Dirk Kat en Petra Filion, maak ik zo’n fout (schaam). De rest ging verder erg goed. Mazzel was lekker voorwaarts en deed zijn best. De jury was erg tevreden, ik had volgens de jury laten zien dat haflingers best konden dressuren (had ik als motivatie gegeven voor de inschrijving). Ook vonden ze de hoofd/halshouding erg mooi en uiteraard zijn gangen. Ik was dus erg trots.
Nadat iedereen was geweest moesten we ons opstellen en kregen we te horen wie er door waren. Daar zaten we dus bij, Hoera! Maar…. Dat betekende wel dat ik nog moest bedenken wat ik de jury zou laten zien. Daar had ik nog niet over nagedacht. Je moest kiezen tussen de linkerhand of rechterhand in verband met camerawerk. Ik koos de rechterhand, daar is de lengtebuiging makkelijker.
Ook de finale ging erg goed. Mazzel was nog zeer voorwaarts en dat waardeerde de jury, net zoals zijn gangen en galopappuyement (terwijl we dat nog niet heel goed beheersen, maar op een of ander manier kan hij alles op een wedstrijd).
Toen was het zover, de uitreiking. We stonden allemaal naast elkaar en er werd gezegd dat we gewonnen hadden!! Ik mocht met Anky van Grunsven rijden…..!!!! Ik besef het nog steeds niet, alles is ook een beetje langs me heengegaan die avond (de hele dag eigenlijk).
Tijdens het losrijden had ik me een beetje ontrokken aan de camera. Iedereen werd geïnterviewd en ik bleef ver achterin rijden of ik moest me omkleden voor de finale. Maar nu kon ik er niet onderuit. Grote camera op mijn gezicht en filmen maar… Pfff, wel spannend hoor!
Nu weer thuis en probeer alles een beetje te laten doordringen. Wat heb ik toch een tophaflinger!!!