Help! Wat voor bod zou ik moeten doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mniek
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-10-03

Help! Wat voor bod zou ik moeten doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 09:58

Hoi,

Ik heb sinds een paar jaar een verzorgpaard die ik zie als mijn eigen paard. Ga er ook elke dag heen en betaal ook voor hem. Maar nu heb ik te horen gekregen dat de eigenaar om geld verlegen zit en hem wil verkopen. Nu ben ik wel de eerste aan wie ze hem aanbied. Maar ik heb geen idee wat voor 'bod' ik zou moeten doen.
Het is recreatiepaard, 15 jaar, 1.58m en niet voor de beginnende ruiter. Niet dat het een super paard is, maar gewoon zijn karakter. Hij is (zeker in de winter) niet de gemakkelijkste. Dan heeft hij behoorlijke losse achterbenen en kan hij onvoorspelbaar zijn. Wel is hij verkeersmak, en kan ook in de trailer. Ik kan hem wel aan de teugel rijden en wijken zijn we mee bezig. Overigens heeft hij ook geen papieren.
Sommige zullen wel denken, waarom zou je hem willen kopen?!? Maar ja, je krijgt een band met het beestje en ziet aan hem dat hij ondanks alles toch goed reageert op mij.
Nu moet ik erbij vertellen dat de eigenaar hem niet kan mannen, zelfs niet longeren. En dat ze helemaal niet meer naar hem omkijkt...
Maar wat moet ik nu??? iemand een idee hoeveel ik zou moeten bieden? Naar mijn idee is hij nl. niet zoveel waard (alleen emotioneel voor mij wel natuurlijk!)


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:02

Als je al zo'n paard wilt kopen (ik hou niet echt van losse achterbenen Lachen
dan zou ik er hooguit 1500 euro voor geven

Mniek
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 10:11

losse achterbenen...je kan er in de winter zeg maar niet vanop aan dat je zomaar achter hem langs kan lopen zonder dat hij dreigt.....
Maar iig bedankt voor je reactie!! OK dan!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:12

ja idd, echt niet meer. Vooral omdat hij vrij moelijk kan zijn. En hij is ook niet meer een v/d jongste. Als je nou begint met 1300 euro ofzo

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:16

Ik zou beginnen bij 750,-

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:19

Het klinkt heel banketstaaf, maar een paard is in principe de slachtprijs waard en daarboven is wat de gek er voor geeft (en ik ben ook gek! Knipoog )

Met die leeftijd is hij niet te verzekeren, tel daarbij op dat hij geen papieren heeft en zo te horen ook niet bepaald makkelijk, sluit ik me aan bij essie79.

Je kunt natuurlijk ook vragen wat de eigenaar in zijn gedachten heeft voor prijs. Enneh: onderhandelen hè! Een beetje gezonde bluf kan geen kwaad.

Suc6!

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:20

Ik begrijp dat je het paard zou willen kopen. Ik zou er absoluut niet te veel voor bieden. Je zou ook aan de eigenaar kunnen vragen, wat hij zelf in gedachten had. Ik denk dat 1500 euro al hoog ingeschat is.
Hij heeft imo namelijk een aantal "minpunten":
- ongunstige hoogte
- hogere leeftijd
- niet voor beginners
- moeilijk in de omgang
- niet op hoog niveau bereden

Succes iig ermee en ik hoop dat het wat wordt.

Mniek
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 10:24

farichta schreef:
Je kunt natuurlijk ook vragen wat de eigenaar in zijn gedachten heeft voor prijs. Enneh: onderhandelen hè! Een beetje gezonde bluf kan geen kwaad.

Suc6!

=^.,.^=


Wat de eigenaar in gedachten heeft.....dat is denk ik niet in mijn voordeel. Ze is nl. op geld uit.... Dus ik moet eerder met een bedrag komen dan dat zij dat doet.
Ik heb ook zoiets van, geen gek wil hem hebben (behalve ik dan...) Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:25

marloes-joy schreef:
Als je al zo'n paard wilt kopen (ik hou niet echt van losse achterbenen Lachen
dan zou ik er hooguit 1500 euro voor geven


Ik ga met je mee in deze prijs, idd 1500 max!

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:26

En daarbij wil ik ook nog zeggen dat je in een hele gunstige onderhandelingspositie zit. Zij wil dat paard kwijt en ze weet waarschijnlijk ook wel dat hij een aantal minpunten heeft. En ook niet het gemakkelijkste karakter. Bij jou weet ze dat hij een goed tehuis krijgt en dat jij met hem om kunt gaan. Als ze hem in de verkoop zet, weet ze nooit wat er met hem gaat gebeuren (handel, slacht), mits ze hem uberhaupt al kwijt raakt.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:30

essie79 schreef:
.. mits ze hem uberhaupt al kwijt raakt.

Zeker als die 'losse' achterbeentjes erbij verteld worden Cool
Ik zou van de slachtprijs uitgaan (ong. € 700) en van daar uit evt. nog wat stijgen tot max. € 1000 (maar niet te snel toegeven, rustig afwachten levert soms veel geld op Lachen ).
Zo te horen heeft het paard weinig mee voor een positieve verkoop, behalve voor jou de emotionele waarde.

Mniek
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 10:41

kijk, ik kan nu goed met hem overweg en voor mij wil hij gerust wel werken (na een goede aanpak). Maar ik denk niet dat ze hem anders verkocht zou krijgen. Want ze weet best dat hij zijn 'buien' heeft.

Op stal bij ons werd gezegd: beginnen bij 1500 en dan tegemoet komen met haar bod. Maar dat is dus veel te veel (dacht ik zelf ook al hoor!)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:43

Mniek schreef:
[

Wat de eigenaar in gedachten heeft.....dat is denk ik niet in mijn voordeel. Ze is nl. op geld uit.... Dus ik moet eerder met een bedrag komen dan dat zij dat doet.
Ik heb ook zoiets van, geen gek wil hem hebben (behalve ik dan...) Haha!
[/quote]

maar het is wel in jouw voordeel dat de eigenaar waarschijnlijk van niemand die prijs kan krijgen die ze in gedachten heeft. En dan is het kiezen of delen; verkopen voor de prijs van de koper, of houden. Haha!

De hond is de betere mens

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:45

Voor jou is hij dat misschien wel waard, jij bent ook al aan hem gehecht.

Maar laten we wel wezen, ik zou hem niet willen, en met mij heel weinig mensen denk ik.
Maar je kunt het haar ook gewoon vragen, natuurlijk. Jullie hebben er allebei baat bij als hij aan jou verkocht word. Het geld wat ze ervoor krijgt is niet het belangrijkste.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:47

Ik zou dan beginnen met 1000 en afwachten wat de tegen reactie is

Zeker niet te veel voor betalen , het paard in kwestie is duidelijk niet echt veel waard
succes ermee en laat je weten hoe het afloopt??

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Mniek
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 10:51

ik geef toe dat weinig mensen hem zouden willen hebben. Maar aan de andere kant we zijn even eigenwijs en passen daarom ook wel bij elkaar.

ik heb gewoon meningen van andere mensen nodig, gewoon onafhankelijke meningen, niet die van de mensen bij mij op stal.

En tuurlijk laat ik weten hoe het is afgelopen als het zover is!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:00

Ik denk max 1250€, meer zou ik er niet voor geven..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:03

Ik zou ook beginnen bij zo rond de 800 euro, maar idd erg veel minpunten, en ik zou m ook niet willen.
Meer dan 1250 zou ik er ZEKER niet voor geven.1000 is al meer dan genoeg.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:23

Ik zou er denk ik niet meer als 1000 euro voor geven. Zeker omdat je ook al een tijd voor het rijden op zo'n lastig paard betaald hebt (mag zeker wat van de prijs af -> je hebt al een soort van krediet opgebouwd Knipoog )


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:25

Rond de €1000 klinkt mooi voor dit paard.


Zou niet afwachten wat zij ervoor wilt hebben, gewoon eerst komen, als je het aan haar overlaat heb je kans dat zij expres veel hoger gaat zitten omdat jij niet lijkt te weten wat je ervoor kwijt wilt en wat ze waard is.

Zij kan altijd een tegenbod doen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:33

Ik ga ook mee met het genoemde bedrag van rond de 1.000 €.
Zorg ervoor dat je niet uitgemolken wordt door haar omdat ze waarschijnlijk dondersgoed weet dat het paard een hoge emotionele waarde voor je heeft.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:00

je moet het jezelf niet moeilijk maken:
laat de eigenaar maar een prijs vragen!!!
gewoon afwachten!
als ik het zo hoor,raakt ze dat paardje toch niet zo snel kwijt!(zeker niet,nu de winter er weer aan komt!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Mniek
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 12:04

Nu moeten jullie niet denken dat hij vreselijk gevaarlijk is, want hij heeft natuurlijk ook zijn goede kanten en kan ook heel lief zijn. Want een paard die alleen maar lastig is, daar hou ik het natuurlijk ook niet bij uit. Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:07

ik zat ook aan de 1250 te denken........maar tis maar net wat de gek ervoor geeft he.......kijk, als jij helemaal gek van het beestje bent is hij je meer geld waard (letterlijk) als een ander..........dus ach....
succes ermee!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:19

Paard met weinig 'redeeming qualities' zoals dat in het Engels zo leuk heet. €1000 is altijd nog 2200 gulden, en dat vind ik nog behoorlijk hoog voor zo'n paard. Ik zou dus zeker niet hoger gaan als 1000 euro. En zoals een ander al zei - pin je er niet te veel op vast. Als ze op geld uit is zal ze misschien wel veel meer vragen omdat ze weet dat je aan het paard gehecht bent, maar alles boven de 1000 vind ik onredelijk voor het dier zoals jij beschrijft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emmaa_92, Fleuribelle, kojack en 33 bezoekers