Wat denken jullie over het leger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Wat denken jullie over het leger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 10:49

Mijn vriend is nl sinds kort bij het leger, en ik heb het daar nogal moeilijk mee (zacht uitgedrukt). Hij is aangenomen om weersvoorspeller (officier) te worden bij de luchtmacht. Momenteel is hij 8 weken weg om versnelde legerdienst te doen.

Ik heb er geen probleem mee dat hij 8 weken weg is, we wonen wel samen en het is wel raar dat hij ineens weg is, en tuurlijk mis ik hem wel een beetje, maar ik kan mezelf voorlopig best amuseren zonder hem, 't is een mooie kans om weer wat meer op te trekken met mijn eigen vrienden want sommigen onder hen zie ik de laatste tijd véééél te weinig. Maar waar ik het wel moeilijk mee heb is dat hij er voor gekozen heeft om deel uit te maken van het leger, een instituut dat ik verafschuw, en zonder nadenken meegaat in het hele circus van marcheren, haar afscheren, strenge kledingvoorschriften, daar gaat leren schieten, enz...

Eigenlijk hebben we er op voorhand nooit goed over gepraat. Hij weet wel dat ik geen leger-fan ben, maar ik heb hem gezegd dat als hij dat echt wil doen, dat hij dat dan moet doen zonder rekening met mij te houden. Want wie ben ik om hem die kans te ontzeggen? Want op een bepaalde manier is het wel een mooie kans, hij krijgt nl de kans om echt iets met zijn opleiding te doen (fysica).

Maar ik begrijp hem niet zo goed. Een paar maanden geleden stond hij nog in het onderwijs, 't is helemaal geen macho, en gingen we samen betogen. Ik heb hem leren kennen toen we allebei nog studeerden en lid waren van een studentenorganisatie die werkt rond de Derde wereld en internationale samenwerking, en eigenlijk waren we niet meer of niet minder dan een bende idealisten bij elkaar. Waar zijn zijn principes nu gebleven, vraag ik me af???

En nu krijg ik het met de dag moeilijker met het idee dat mijn vriendje bij het leger is. Ik heb hem al aan de telefoon gehad, en ik had echt de indruk dat de afstand tussen ons groter geworden is, nu al Huilen Ik heb hem nog niet gezien maar 't idee alleen al dat hij daar nu rondloopt in een groen pak en met gemillimeterd haar... het lijkt me allemaal niets voor hem, dus blijkbaar ken ik hem toch niet zo goed als ik dacht? En hij was maar aan het vertellen, en ok, ik wil er echt wel voor hem zijn en hem steunen, maar als ik hem bezig hoor over de strenge kledingvoorschriften, het onsmakelijke eten, dat hij toch zo vroeg moet opstaan, etc, dan kan ik alleen maar denken dat het niet mijn wereldje is en dat ik er liefst zo ver mogelijk vanaf wil staan, en dat hij voor 'medelijden' niet bij mij hoeft te komen want dat het 100% zijn eigen keuze is... Ik ben ook bang dat hij heel erg gaat veranderen. Want dat zal toch wel de bedoeling zijn, want wat zijn ze nu in het leger met mensen met een eigen willetje?

Tja, wat ik me afvroeg, zijn er nog mensen op Bokt wiens vriend bij het leger is? En hoe gaat dat, is jouw vriend echt veranderd? En wat moet ik nu doen, er met hem over praten? Pfff, moeilijk hoor...


Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:13

Hoi,

Mijn vriend zit ook bij het leger (marine). Ik heb het er ook heel erg moeilijk mee.. Weet niet of hij verandert is want ik ken hem niet voordat hij daar zat... Op het begin dacht ik nou das even lekker kan ik leuk naar vrienden als hij er niet is heb ik alle tijd voor me paarden... Helemaal top.. NOu niet dus het is voor ons bijna niet te combineren. Hij is doordeweeks altijd weg en in het weekend wil hij alle aandacht maar dan wil ik op wedstrijd en lessen... Das nog niet eens het grootste probleem maar het is ook nog eens zo dat hij zijn houding van daar mee naar huis neemt... En dat is echt niet leuk want hij is al een end groter dan ik en dan staat hij helemaal rechtop met zo'n I'm the big gay houding voor je...
Dan is het ook nog zo als hij op reis is en er gebeurt wat waar ik wel een beetje steun bij kan gebruiken is hij er nooit voor me.. Hij is dan altijd druk (probeert wel tijd voor me te maken dan) of hij heeft geen bereik... Ik voel me altijd heel erg vergeten als hij op reis is want dan moet ik altijd alles maar zelf uitzoeken.. En als hij thuis is moet ik me weer helemaal aanpassen.. en dan wonen we nog niet eens echt samen...

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:48

een kennis van ons zit ook bij de Belgische marine. Ten tijde van de oorlog in kosovo waren zij op oefeningen in het buitenland, na 3 maanden zouden ze naar huis komen. Niet dus, bij terug komst legden ze aan in een franse haven kregen 1 dag de tijd om nieuwe kleren op te halen thuis en daarna vertrokken ze naar de wateren rond joegoslavië. Gelukkig heeft hij een nieuwe functie gekregen (lesgeven aan de jonge rekruten) en is hij de laatste tijd niet meer op reis (nou ja reis) geweest. Hij geeft toe dat niet veel vrouwen dat uithouden bij soldaten. Het is ook heel lastig als er kinderen in het gezin zijn.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:04

Ik zou sowieso geen kinderen willen zolang me vriend bij de marine zit en ook niet willen samen wonen... Ik wil niet dat als er een kleintje is dat hij 5 maanden weggaat en alles mist... Voor de rest is dat wat petraaken verteld waar als ze weg zijn denk je van nou die datum komen ze thuis maar ze plakken er zo op het LAATSTE moment nog een aantal weken bij...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:12

Mijn ex-vriend zit in het leger, en dat is de eerste reden waarom onze relatie van 4 jaar in een dip zat. Uiteindelijk is het uit gegaan. Als je meer wilt weten mag je PB'en.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:13

Mijn broertje zit bij het leger. Kortgeleden is hij beedigd tot de rode baret. Huilen natuurlijk voor mij. Want ik ben supertrots op wat hij daar allemaal heeft weten te bereiken en hij gaat maar door.

Het enige, maar ja, dat is de keerzijde, is dat hij volgend jaar vier maanden naar Irak gaat. En dat valt me erg zwaar.

Overigens zou ik zelf niet mijn vriend bij het leger willen hebben. Wij hebben het zo gezellig en warm saapjes dat ik dat niet zou willen missen. Maar zou het zijn hartenwens zijn, tja, dan zal ik hem die niet willen ontnemen.

'Paint' it 'Black'

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 13:40

Roxxie schreef:
Das nog niet eens het grootste probleem maar het is ook nog eens zo dat hij zijn houding van daar mee naar huis neemt...


Daar ben ik dus ook bang voor. Ik heb een hekel aan macho-gedrag, & ik wil geen macho in mijn huis...

In ons geval is het niet de bedoeling dat hij regelmatig voor lange tijd van huis gaat. Dat zou ik ook absoluut niet willen!! Nu moet hij 8 weken legerdienst doen, maar daarna zou het slechts af en toe voorkomen dat hij weg moet, zou het meer een 9 to 5 job worden. (Alhoewel hij wel altijd kan opgeroepen worden natuurlijk, ook in het weekend.) Aan kinderen denken we nog helemaal niet (echt wel niet Knipoog ) dus daar maak ik me voorlopig geen zorgen over.

Fasel, ik wil hem die kans ook helemaal niet ontnemen. Maar omdat hij mijn vriend is, heb ik natuurlijk wel met de implicaties van zijn beslissing te maken. Ik durf eerlijk zeggen dat ik nooit een relatie zou beginnen met iemand die bij het leger is. Maar nu was de relatie er eerst en is het leger er nadien bijgekomen...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:07

Eilandje"]
[quote="Roxxie schreef:
Das nog niet eens het grootste probleem maar het is ook nog eens zo dat hij zijn houding van daar mee naar huis neemt...


En het lastigste is dat hij het helemaal niet zo bedoelt en het zelf niet eens door heeft.. Maar dat snap ik dan wel weer als je de hele week er zo bij loopt heb je het niet meer door...

En Jeroen (mijn vriend) zei ook dat hij niet zo vaak weg hoefde dat haden ze hem ook gezegt... Maar de eerste de beste reis die hij moest maken na ze opleiding (hij is nog veder gaan leren daar) moest hij 5 maanden weg omdat hij op een andere boot was geplaatst... Toen hij terug kwam was ik natuurlijk wel blij maar er was wel gigantisch veel afstand tussen ons terwijl we altijd heel close waren...

Oh en Fasel ik ben ook trots op me vriend dat hij al zoveel bereikt heeft want hij is sins vorig jaar mijnen duiker en heeft nog wat belangrijke papiertje gehaald... Maar leuk voor mezelf vind ik het ABSOLUUT niet...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Apacheshadow, cissy, Eefje_Sammy, Evelyne79, fleurtjeuh, Hollyleaves, III, Jennii92, Kairos, miranda_147, Mo_86, nafkedemi, Plus_en_Min, Sterrendief en 179 bezoekers