Vandaag bloed laten prikken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 12:10

En ik heb zo'n ongeloofelijk grote hekel aan dat injectienaalden prikgedoe Frusty
Vanochtend vlug de paarden gedaan, toen naar huis even douchen en naar het wijkgebouw, of hoe het ook heten mag. Een voordeel was dat er niemand was en ik gelijk aan de beurt was, maar oww wat heb ik er een hekel aan. Nu ja, als het goed is is dit voorlopig voor de komende paar jaar weer voldoende. Ik ben niet flauwgevallen, en ik heb ook niet gehuild wat ik nog wel eens deed toen ik 5 was *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:26

Hihi, ik lig twee keer in de vier weken aan het infuus, 2,5 uur lang.... Zou voor jou helemaal niets zijn he?
Ik ben het prikken wel gewend, was maandag gebeten door een paard (bloed!) en heb vanwege mijn zwakke weerstand (chemokuur) even een tetanusprik gehaald...
Dus moest ik toen twee kleine prikjes in allebei mijn bovenarmen. Die doen nu wel een beetje zeer, alsof er een blauwe plek zit, maar dat is ook alles.
Bloed prikken lijkt erger dan het is hoor. Mijn moeder deed het vroeger als verpleegkundige ook vaak, maar ze zegt: Je moet vragen of de verpleegkundige even een gesprekje met je aanknoopt, zodat je goed afgeleid bent tijdens de nare momentjes.
Dan is het ook zo voorbij!
Zelf vind ik het altijd wel interessant om te zien, maar ja, ik ben ook wel een rare.. *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:15

Ik vind het prikken zelf niet zo eng, maar dat je arm eerst wordt afgebonden, gruwelijk vind ik dat!! Misselijk

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:57

Brrrrrrrr ik ben ook vandaag bloed wezen prikken! Moest wel drie buisjes! Stom hoor! Waarvoor moest jij prikken dan? Ik omdat ik waarschijnlijk Pfeiffer heb... Verdrietig Nu heb ik een auwie arm!!!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 17:03

aaauw!!! heb ook al een keer 10 buisjes moeten laten vullen, pijnlijk!!!!!
Naja dan weet je in ieder geval wat je voor ziekte ofzo heb.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 17:08

ik moest maar een buisje Verward gelukkig, ik moest prikken voor uhmm, pfeiffer, bloedarmoede en nog wat algemene testjes geloof ik. Ik geloof niet dat ik pfeiffer heb, maar goed ze moesten toch bloed hebben voor die bloedarmoede.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:42

Ik heb stage gelopen in het academisch ziekenhuis in Groningen, in een laboratorium. daar werden dus behalve routine-testen op patiënten ook wel nieuwe testen ontwikkeld, waarbij dus vaak en veel bloed nodig was. dan liep ik iedere week rond met een prikgat. In die periode heb ik dus ook llergie gekweekt voor die pleisters die ze na het prikken op het gat plakken. Krijg ik knalrode uitslag, en jeuken als een gek!
Wist al gauw door wie ik me wel en door wie ik me niet wou laten prikken. De een heeft een veel stillere hand (pijnloos) als de ander. Helemaal als ze door de ader hhenprikken! Dat is me eens gebeurt in het Wilhelmina ziekenhuis in assen. Dan ben je een paar dagen blauw!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:46

Mijn merrie mag morgen bloed laten prikken Haha! Liever zij als ik *LOL* Neehoor, ik heb vrij goede ervaringen met prikken. Ik heb het in m'n hele leven al 2 keer gedaan Haha! De eerste keer voor bloed afnemen en de tweede keer voor een narcose. En alletwee konden ze ontzettend goed prikken. In 1 keer raak en geen centje pijn. En zo te horen heb ik dus mazzel gehad.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:11

ik vind bloed prikken niet zo erg - ik moet het zelfs zelf doen! - enne het maakt niet uit hoeveel buisjes je moet missen, als de naald er maar in zit dan maakt dat verder niet uit!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:25

ik heb het nog nooit hoeven doen en doe het ook nooit.
Ik viel al flauw toen me vriendin haar kinbandje in dr kin had gegraveerd met veel bloed, nu niet meer, vraag compagnon maar ff hoe leukd at was, midden op het pad lag ik. en toen ik wakker werd stonden er een stuk of 10 mensen om me heen.
Een half uurtje later huppelde ikw eer lekker verder

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 15:34

ieuw, klinkt niet echt lekker, Anna-Jelly! Scheve mond\

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 15:46

weet je hoe dat kwam, had duz springwedstrijd weigerde cor en ik kwam met m'n king op z'n nek pleurde er ook nog bijna af heb het parcour uitgesprongen en toen zei iemand je hebt bloedneus ikke huh deed mijn kinbandje af allemaal bloed anne-jelly ging onderuit! en ik moest 2 hechtingen of zo in m'n kin (verdofen deed zeer), maarre ik moet 1x in het half jaar of zo bloedprikken ik haat die band zo krijg ik altijd kramp van in m'n bovenarm grrrrrrr!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 16:14

hoop dat je er geen littekens aan over hebt gehouden!

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 20:07

er zit wel een streepie alleen dat valt niet zo op niemand kijkt onder je kin, heb bij m'n arm ook een litteken heb die een keer gebroken gehad dat valt wel wat op maar ja nix aan te doen!