[JV] blijvend letsel en wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

[JV] blijvend letsel en wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 17:20

Ik heb begrepen dat hier een aantal mensen komt die ook jureren vandaar mijn vraag. Mijn paard heeft een ongeluk gehad en het lijkt erop dat ze daar een blijvend dik been aan over houdt. Ze is er niet kreupel aan maar je ziet 't wel duidelijk. Mijn oog wordt er altijd direkt naar toe getrokken en ik ben er erg mee bezig of er werkelijk niets mis is in de bewegingsvorm. Hoe gaan jullie als jury hiermee om als ik weer dressuur ga starten. Ik ben zo bang dat ook de ogen van de juryleden worden geobsedeerd door het been en dat er net zoalng gekeken wordt tot toch onregelmatigheid wordt vastgesteld. Graag jullie reakties!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:37

Ik heb vaak genoeg paarden in de baan waarvan je duidelijk kunt zien dat ze een verwonding gehad hebben. Ofwel doordat het dik is ofwel door lidtekens.
Als het bewegingsmechanisme daar niet door gestoord wordt, heeft het geen invloed op de punten.
Soms vraag je je wel eens af hoe een paard/pony met een bepaalde 'afwijking' nog kan presteren, maar aangezien ik niet bevoegd ben tot het nemen van een dopingmonster, krijg de ruiter/amazone het voordeel van de twijfel dus beoordeel ik gewoon wat ik zie.
Regelmatig is regelmatig, hoe het paard er verder ook uitziet.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:03

Ik denk dat je als eigenaar / ruiter waarschijnlijk het meest gefixeerd bent van iedereen, heb ik zelf ook gehad met mijn vorige paard. Voor een jury komt er gewoon een nieuw paard in de ring. Het maakt mij dus niets uit en in de punten scheelt het niets.