Razinda heeft eindelijk een derde oor! :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 10:20

Het moest er maar eens van komen, ik had mezelf gisteren een vrije avond beloofd, maar ik ben Razinda gaan toiletteren. Razinda heeft namelijk nog steeds geen derde oor en het is toch wel handig met het hoofdstel enzo. Ik vond het vreselijk om een pluk manen weg te knippen, maar heb het toch maar gedaan. Razinda was vreselijk braaf!! Lovers
Het derde oor is denk ik nog niet eens 2 cm lang, echt superkort, want ik vond het zo zonde. Maar nu kan in ieder geval het kopstuk goed liggen.

Toen heb ik haar oren geknipt, alweer was ze braaf. Heel raar, de ene keer mag ik niet aan haar oren komen en de andere keer kan ik ze zo pakken en uitknippen. Ik heb het niet helemaal 'kaal' gemaakt maar wel netjes alles weggeknipt. Als ze een dag heeft dat ze niet wil dat je aan haar oren komt, dwing ik haar niet, want ik weet dat ze de volgende dag misschien wel weer makkelijk is ermee.

Bij Razinda is het gewoon zo dat je haar niet moet dwingen, want dan heb je een hele verkeerde aan haar. Verschillende mensen (mannen vooral) hebben dat al ondervonden, die dachten haar even te dwingen maar dan komt ze recht overeind en slaat ze met haar voorbenen naar je, of ze draait haar kont naar je toe. Voor de boer is ze ook een beetje bang of wantrouwend, maar die doet gelukkig niets wat ze niet wil. Hij kan haar wel aaien dus dat is al heel wat. Maar goed, zolang je haar niet dwingt heb je een heel lief paard aan haar.

Toen haar oren waren gedaan, heb ik de haren bij het hoofd nog wat bijgenipt en haar staart van de onderkant. Ik moet nog steeds de zijkanten kort maken, want de haren pieken alle kanten op en dat is geen gezicht. Als ze lange haren had bij de staart, zou ik het laten groeien, maar dit is echt lelijk. Het enige is dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om het af te knippen. Jur heeft ook zo'n mooie staart!!

Heel raar, Jurita heeft een dikke staart en dunne manen, en Razinda heeft dikke manen en een dunne staart, erg jammer dus!

Toen heb ik haar manen nog gesneden want die staan ook alle kanten op. Eerst vond ze het niet leuk, maar later kon ik gewoon doorgaan. Razinda is weer wat netter!

Daarna heb ik met beide merries gestapt, alles gevoerd en ik was redelijk op tijd thuis. Vanavond alles maar weer rijden. Party!!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:21

derde oor? ben ik blond ofzo Verward
Ik zie wel eens schetjes met 5 poten, maar 3 oren????? Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 11:27

Ik merk dat veel mensen het inderdaad niet kennen, volgens mij is het iets dat uit de provincie Utrecht komt (kom ik zelf vandaan). *LOL*

Maar het is dus het stukje manen dat je weg knipt waar je hoofdstel of halster op ligt (wat volgens mij ook al uit mijn tekst bleek).

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:31

ik kon het ook niet "3de oor" maar ja hier op bokt leer je ook wat, weet het nu toch al een dikke 2 maanden.

goed he van een domblontje *LOL*).


Dan is ze wel lief joh, bij eentje kan ik het wel, maar dan plukje voor plukje, en de andere vinden het wel fijn , dat gekriebel *LOL*

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:09

Ik kende het begrip ook niet (woon niet super ver van utrecht) maar weet wel wat je bedoelt. Maar ik knip dat eigenlijk nooit weg?! Ik heb nooit last van de ligging van het kopstuk, maar wat jij al zei ze heeft hele dikke manen. Die van mij niet echt. Vind het altijd wel zonde geknip in de manen, maar ja dat het tuig goed ligt is belangrijker en daarbij valt het misschien helemaal niet zo op.
Wel heel lief van haar dat ze zo braaf was. En wat jij beschrijft is vaak zo, de meeste paarden moet je niet dwingen maar met respect behandelen. Dan merk je vaak dat zij ook respect hebben en veel meer voor je willen doen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:34

mmhhh raar hoor ik ben met deze term opgegroeid ik ga vanavond eens kijken of ik het in een boek kan vinden. En hoe ze het daar noemen.

Wel lekker dat razinda zo braaf is lekker tutten is zo goed voor ze Lovers .

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 16:58

Toen ik naar Purmerend verhuisde, en het een keer had over 'het derde oor' keken ze me aan alsof ik gek geworden was! *LOL*

Terwijl ons clubblad op de vereniging zelfs zo heette!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:05

Hmm, hoe noemt de rest 't dan? Kortgeknipt plekje achter de oren? Haha!

Ik kan er geen andere term voor verzinnen dan het 3e oor.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:38

Ik ken het derde oor ook echt niet...was al benieuwd wat Maartje nu weer voor een leuk verhaal had over Razin.... Maar weet ik dat ook weer. Vandaag toch niet voor niks uit bed gekomen, toch nog WAT geleerd. Haha! Enne..ik heb er eiggie geen naam voor.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:41

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:51

*LOL* Ik vind het wel geinig klinken!!
Hahaha, maar als ik dat hier zou zeggen, zou iedereen me ook voor gek verslijten!
Bij mij is het ook gewoon dat stukje wat je wegknipt achter het hoofdstel.

Ik knip het wel altijd wel, ook al heeft Isolda maar een dun plukje haar. Het hoofdstel gaat dan ook makkelijker om vind ik, kan je zo de manen rechttrekken, zonder gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:52

ik ken alleen de engelse term = bridle path. Zo noem ik het dus ook altijd.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:13

Bij ons in de buurt ken ik het ook niet onder die naam. Ik wist wel wat je bedoelde.
Ze knippen het bij ons in de omgeving alleen ook niet als derde oor, maar halen ze zo'n 3 cm helemaal weg (knippen of scheren).

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 09:34

Ik bedenk me ineens waarom het misschien derde oor heet. Volgens mij is dat omdat ze vroeger een oor naar achteren legden, en dan zover de manen wegknipten als dat oor kwam. Ik denk dat ze daarom op dat woord zijn gekomen?

Lovely, de engelse term kende ik niet, weer wat geleerd dud!