Razinda heeft een opgezet hoofd...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 19:09

Vanavond zag ik dat Razinda haar hoofdje helemaal is opgezet. Tussen haar oren en ogen, opzij, echt overal. Ook de speelselklieren aan de zijkant puilen uit en de lymfklieren aan de onderkant van haar hoofd, maar die zijn altijd wat dikker. Het is zowel links als rechts. Ik snap er niets van, hoe kan dit nou weer?? Verdrietig

Heb wel even gelongeerd want ze was gewoon vrolijk en at goed. Maar ik heb heel rustig aan gedaan. Toen ik klaar was zag ik dat ze d'r tong over het bit had gedaan. Boos!

Had eigenlijk een vrije avond gewild, maar ik ga straks tegen 22.00 uur nog even controleren. Als het nog net zo is, geef ik wat Arnica D6 druppels en als het echt heel erg is, bel ik misschien de dierenarts wel weer. En even temperaturen natuurlijk.

*zucht* houd het dan nooit op?? Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:10

Ik wou dat ik kon zeggen van wel, maar ik herken dat gevoel... Scheve mond\

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:17

Hmm, mijn eerste indruk is een soort van allergische reactie! Heb alleen geen idee waarvan deze zou kunnen zijn.

Ah mèn, dat moet Razin weer overkomen zeg!! Boos! Kan het nou nooit eens goed gaan met dat paardje?? Veel liefde, aandacht en zorg geven, dat is het enige denk ik wat je nu kunt doen. Tja en Arnica natuurlijk, je weet nooit of het helpt! Succes en sterkte ermee!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:37

Zucht vertel mij iets over paarden die altijd wat hebben...
Misschien heeft ze een infectie onder de leden daar kunnen de lymfen ook super van opzwellen. Die van mij had namelijk ook ooit eens een dik hoofd als gevolg van een infectie. Nou ja maar goed in de gaten houden, hopelijk is het straks wat minder! Succes in ieder geval

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 19:44

De dierenarts moet haar bloed maar eens onderzoeken ofzo, zal morgen eens bellen om te overleggen, en zo weer even kijken hoe het gaat!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 20:11

wat vervelend nou! kom op het zal heus wel weer goed komen. met ups en downs komen jullie er wel hoor!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 20:20

vervelend altijd zoiets ken dat gevoel Frusty
wens je beterschap met je paard en dat niks ernstig is maar aangezien ze goed eet en vrolijk is zal vast wel meevallen, misschien een allergische reactie Verward
groetjes tina

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 20:23

AAh jeetje wat banketstaaflig zeg Huilen Huilen Frusty Frusty
Veel sterkte toegewenst en een hele dikke knuffel en beterschap voor razinda Lovers Lovers

groetjes Melissa

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 21:18

Ah nee, maartje, wat een naar bericht weer!!! Houd het idd dan nooit op??? ik kan alleen maar voor je hopen dat het niets bijzonders is en geef Razin maar een dikke knuffel!!! Party!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 23:02

jemig, bij jou houdt het ook maar niet op zeg.

Lab heeft dankzij het nieuwe hooi allemaal bulten, begon ook op zijn hoofd en werd er ook een en ander dik, nu heeft ie het over zijn lijf ook, ik hoop maar dat het snel over is. Het lijkt wel of het van voren naar achteren over het paard heen trekt.

Voor de lymfeklieren kun je natuurlijk ook een schepje zeezout voeren, dat moet wel helpen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 07:36

Wat is Razinda een pechvogel zeg.
Ik dacht dat Omar veel pech had, maar Razinda overtreft alles!
Heel veel sterkte!
Als het een apparaat was zou je 't om gaan ruilen waarschijnlijk. Maar ja dat gaat bij een dier niet.
succes

:evaw:

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 07:44

Wat vervelend!! Weet je al wat??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 07:49

Heb net de dierenarts gebeld, hij denkt ook aan een allergische reactie. Kan vanzelf over gaan, anders krijgt ze prednison. In ieder geval komt hij vrijdagochtend en dan krijgt ze een uitgebreid onderzoek.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 08:07

Hè, vervelend zeg, dan pas... Moet je er zo lang op gaan wachten. Ik vind dat echt een ramp, wachten op de DA als je toch al zo ongerust bent... Had ik toen ook toen ik dacht dat het veulen eruit was... Wat was ik toen onrustig, ik zat echt dagen lang op hete kolen. Wachtze zou ik zeggen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 08:18

Neehoor als ik wil komen ze vandaag maar ik moet werken en kan echt niet eerder weg Verdrietig

Vrijdag heb ik weer vrij dus dan komt het mooi uit. Dan kost het mij niet dubbel geld (uren vrij en dierenarts).

Als het nou vanavond erger is of net zo erg, dan moet hij maar eerder komen maar het kan vanzelf weer wegtrekken en dan wacht ik even tot vrijdag.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 08:40

Wat een pech weer... Arme Razinda....

Kaminka had een paar maanden geleden ook ineens een half opgezet hoofd, de volgende dag was het weg... Vaag! Ik hoop voor je dat het bij Razinda ook zo snel weer wegtrekt. Het ziet er zo rot uit hè?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:09

Jeetje heeft dat beest nu nooit rust Frusty ze heeft ook altijd pech arm dier Verdrietig . En dan nog altijd zo braaf als je ziet wat ze allemaal doorgemaakt heeft in haar korte leventje. Ech terrug sneu Huilen .

Geef haar maar een dikke knuf van mij Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:25

mhmm super vervelend!! Geef haar van mij maar een extra handje met geraspte wortels!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 09:50

Haha ja die geraspte wortels! *LOL*
Ik zal vanavond een fruiprak voor haar maken in die machine!

Ik wist wel dat Razinda altijd problemen zou houden maar ze krijgt zoveel achter elkaar. En het is zo'n ontzettende schat!! Lovers

Er zal wel geen tijd zijn om Razinda te rijden zaterdag na Artis, maar jullie kunnen haar dan op video zien! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 10:38

Mijn draver heeft het ook een keer gehad, maar zo erg dat hijzelfs moeilijk kon ademen. Een spuit anti-histamine doet dan wonderen. Het was waarschijnlijk iets dat hij gegeten had in het land.
Maar als het gisteravond niet dikker was, hoef je denk ik niet bang te zijn dat het erger wordt hoor, dat gaat nl heel snel.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:06

Klopt, als ze erg reageren op een allergie dan gaat het vrij snel en dan worden ze ook flink ziek. Als dat gebeurt moet er wel snel hulp bij komen.
In dit geval gaat dat dus niet op.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:14

he wat vervelend, ik heb zoiets nog nooit gezien maar ik kan me voorstellen dat je je rotschrikt. Een hele dikke knuffel voor haar.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:47

gaat t al weer wat beter met razin???? ik hoop t maar. wat zul jij geschrokken zijn zeg toen je t zag!!
dikke knuffel voor razje

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 09:09

Gisteravond was het weer zo goed als dun, alleen de speekselklieren aan de zijkant van haar hoofd waren nog wat opgezet en de lymfklieren onder haar hoofd waren nog wat dik, maar die zijn altijd wat dikker sinds de operatie. Beide paarden hebben trouwens aanleg voor opgezetten lymfklieren en speekselklieren, ik weet niet wat dat is.

Maar Razinda was gisteren weer superondeugend en absoluut niet ziek, dus ik ga vanavond weer rijden als het weer mee zit. Vrijdag laat ik wel even dat bloedonderzoek doen voor de zekerheid. Het is misschien een beetje overbodig, want ze glimt erover en ziet er goed uit, maar ik wil gewoon zelf ook die zekerheid hebben dat het echt allemaal goed is!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:20

Ik zou idd dat bloed onderzoek laten doen je weet maar nooit Verward .

Toen je laatst bij de uithof was heb je toen ook een bloedonderzoek laten doen of toch niet ?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, IASCrawler en 35 bezoekers