fjordenkapsel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 16:25

Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie van het kapsel van een fjord vinden.
Ik vind het wel mooi, maar in de zomer lijkt het me niet echt fijn voor, ze hebben dan geen manen om de vliegen een beetje weg te jagen en in de winter lijkt het me wel koud. Wat denken jullie hierover?

(PS. ik vind fjorden wel leuk hoor) Haha!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:27

meestal vind ik het niet mooi, tenzij het heel erg netjes geknipt is, zoals bij Milena van sonja
[img]../upload/4/mileen_hoofd.jpg[/img]

Maar heel vaak zie je van die recht opstaande borstels zeg maar.
Ik ben VOOR lange manen!! Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:30

ik vind t heel gaaf. en ook dat t hoort bij een fjord. dat t in de winter koud is ben ik niet met je eens, ze krijgen op hun hals echt wel een lekker dik vachtje die ze warm houdt.
enja over die vliegen ben ik het wel met je eens. maar wat moet je dan, in de winter je fjord knippen en 's zomers weer lang laten groeien?? beetje lastig.
ik ga dus gewoon voor kort, hoewel bij sommige fjorden het ook leuk staat als de manen lang zijn. bij mn verz fjord hou ik meer van kort

[img]../upload/36/shichoofd.jpg[/img]

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 16:32

Ik vind korte manen heus wel mooi staan bij een Fjord, maar het moet dan wel idd netjes geknipt zijn. Naja, ik wilde gewoon julie mening erover weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:46

hoi,

ik ben de korte manen van mijn fjordje een beetje zat dus ben ik bezig ze te laten groeien helaas moet ie dan door zoeen periode heen dat het er niet uitziet maar als het echt lang is vind ik het echt supper moooiii Kwijl dus moet ik ff geduld hebben op het moment staan ze op het punt in te storten ....... dus nog een paar maandjes wachten en dan heb ik een langharige fjord!!

[img]../upload/1339/rywestrn.jpg[/img]

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:14

Ik heb een groninger met van die mooie stugge manen die dus rechtopstaan (en ze zijn langer dan handbreedte!)Last van vliegen maakt niet zoveel uit. een WPN paard heeft meestal ook korte manen en een fries die de manen naar 1 kant heeft hangen heeft dan ook 1 kant onbeschermd

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:23

Lange manen groeien niet zomaar ff aan hoor.
Voor je een knappe bos hebt ben je wel 3 jaar verder.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:43

ik vind het bij fjorden wel grappig, en als ze mooi geknipt zijn is het meestal heel mooi! Hiervlakbij staat een mooi fjordje en die loopt atijd voor de kar, en die is altijd mooi geknipt!

Maar ik ken ook een fjord met lange manen, das ook mooi, die heeft een dikke bos manen! Met zo;n schatiige zwarte lok er door! Kwijl

Maar als je zomz van die fjordjes ziet met zo;n coupe de mislukt... dan denk ik ook.... JE RIJDT VOOR ***! Maar ja, niet dat ik het kan, maar vraag dan iemand die het kan... want dat vind ik echt erg, van die mensen die maar wat knippen aan het paardje... VRESELIJK!

Groetjes Haha!

p.s. ik knip bijna niet in me arabiertje en shet. alleen bij me arabiertje de staart af en toe!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:46

Citaat:
Op 2001-10-09 17:23, schreef Cowgirl:
Lange manen groeien niet zomaar ff aan hoor.
Voor je een knappe bos hebt ben je wel 3 jaar verder.



uhh nou valt wel mee hoor ken een aantal fjorden en die hadden zo binnen een half jaar mooie lange manen. *LOL*

maarja ik moet geduld hebben..... Gaaaap

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:05

Ik vind het toch wel wat netter staan als het mooi geknipt is, ik weet niet... het hoort gewoon bij een fjordie Haha! }> niet dat ik lange manen niet mooi vind staan hoor!

_________________
<font face="verdana "><font size=2><font color=Magenta>hace 2 años de PINO de los cames en mi vida y un realizar que cuidaré el aboute él para el resto de mi vida, PINO i le amarà`por siempre!!!
</font size>
</font face> Schijnheilig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pino op 2001-10-09 21:11 ]</font>

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:58

Ik vind het wel leuk! Maar langere manen zijn ook heel schattig vind ik

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:15

Op bovenstaande foto is Mileen niet "netjes" geknipt, maar gewoon effe voor tussendoor, als je een tijdje geen demo's/examen/keuring etc hebt, en het alleen voor het oog netjes moet zijn.
Momenteel staat ze "showklaar" op stal, en da's pas echt mooi.
Precies een handbreedte bovenop de boog, zwart een duim hoog erbovenop, en de boog precies in de juiste boog geknipt... Kwijl ! En dan alles ietepietepeuterig precies, dus superstrak. Jammie!!!
Fjord met lange manen vind ik echt zo'n soort reserveBelg.... (sorry)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:25

Citaat:
Op 2001-10-09 22:15, schreef Sonja:

Fjord met lange manen vind ik echt zo'n soort reserveBelg.... (sorry)



ahhahaha.. hoezo op zijn sonja's gezegd. ik lag weer helemaal plat van eht lachen.

Ben niet zo'n fjordenfanaat maar ik vind kort nog het mooiste.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:28

Kijk dit vind ik nou echt lelijk

Afbeelding

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:47

hihihihi, geen gezicht. ik hoop voor dat paard dat het bewerkt is of dat het alleen voor de foto zo gedaan is *LOL* *LOL*

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:01

Nou zo te zien is het echt niet bewerkt hoor, de stukken wit zijn er tussenuit geknipt.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:29

ik vind zowiezo een fjord niets. mensen proberen er maar op te rijden, terwijl je ze gewoon voor de kar moet spannen. Maar ik kan me goed voorstellen als iemand het een leuk paard vind hoor. Alleen ik vin het geen leuk type paard.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:42

Citaat:
Op 2001-10-10 09:29, schreef Prima:
ik vind zowiezo een fjord niets. mensen proberen er maar op te rijden, terwijl je ze gewoon voor de kar moet spannen.


En wat is je argument hiervoor?
Een fjord in Amerika, deze dus, loopt Grand Prix
De vader van mijn fjord loopt M2
Een fjord van een kennis loopt M1

[img]../upload/273/f1.jpg[/img]

Ik hou niet van super rechte, netjes geknipte manen.
Ik vind iets langer en iets ruiger juist mooier. Maar wel dat ze dan nog rechtopstaan, zoals Lenngard
[img]../upload/273/lenngarda.jpg[/img]

Dit vind ik ietsje stoerder, leuker dan zo netjes.
Maarja, eigenlijk maakt het ook niet uit, fjorden zijn echt geweldig.
En dat je ze alleen maar voor de kar kan zetten is onzin, je kunt er prima endurance mee rijden en springen kunnen ze ook prima tot een bepaalde hoogte.


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:46

Veelzijdige paarden dus, ik kan niet anders dan het met je eens zijn Shaienne. Ze blinken niet uit in het een of in het ander, ze zijn gewoon tot op zekere hoogte overal geschikt voor. 'Alleen voor de kar' vind ik wel erg kort door de bocht, vraag me af waar dat op gebaseerd is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 09:54

Ach, als hij dat nou vindt? Je bent niet verplicht om Fjorden leuk te vinden! Zelf houdt hij van barokke paarden, dus zal hij ook wel regelmatig te horen krijgen dat je die beter voor de ploeg kunt zetten, of anders op kunt eten omdat er zo lekker veel biefstuk aan zit.
Over elk ras worden wel domme opmerkingen gemaakt (heb er tenminste aardig wat gehoord zo door de jaren heen)...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:03

ja Sonja je hebt gelijk, ik maak me er ook niet druk om hoor.

Jij bent altijd zo verstandig!!! Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:06

Barokke paarden voor de ploeg? Die horen toch in het circus thuis? Schijnheilig

Over circus gesproken: die Fjord met die happen uit z'n manen zou het daar ook goed doen! Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:10

Ik rij zelf op een Fjord met geknipte manen en doe dat met veel plezier. Die van mij is bovendien een etter voor de wagen en doet het onder het zadel een stuk beter.

Persoonlijk vind ik een Fjord met lange manen er een beetje onverzorgt uitzien. Ik heb behoorlijk veel Fjorden gezien met lange manen en vaak zaten deze nogal rommelig. Ik heb het idee dat dit kwam omdat de manen van een Fjord (in verhouding tot bijvoorbeeld de manen van een Haflinger) vrij stug zijn. Ze zijn als je ze goed bekijkt in verhouding nogal dik en hierdoor krijg je een borstelig effect. Maar ja, andere mensen vinden dat effect juist weer leuk, dus wie ben ik om over de smaak te oordelen. Ieder z'n smaak.

ff offtopic: de opmerking over Fjorden dat "mensen proberen er maar op te rijden, terwijl je ze gewoon voor de kar moet spannen" vind ik persoonlijk kant noch wal raken. Vrij ongenuanceerd, maar ja meningen zijn meningen dus ik zeg verder niets Lips are sealed

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:16

jullie hebben gelijk!! Haha! Ik vind fjorden irri. Kweet echt niet waarom. Sorry. Maar zoals ik zei ik: ik kan het me wel voorstellen hoor!! Ben niet de akeligste!
maar barokke paardjes zijn wel lief. Party!! En voor mijn gevoel kunnen ze overall gezien wel meer als fjorden. Maar dat maakt mij niet uit.
Ik denk dat ik het karakter van een fjord niet leuk vind en de uitstraling en die kleine koppies op die dikke nekken.........bovendien hebben we op stal twee heel vervelende fjorden staan......en ik vind ze zo gewoon. Maar ja.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 10:21

nouja het maakt mij niet uit wat jij vind.
ieder zijn eigen mening
voor mij zijn fjorden wel speciaal
en barokke paarden helemaal niet

verschil moet er wezen he?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, Chicken01, ComscoreBot en 111 bezoekers