oke, nogmaals prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

oke, nogmaals prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 14:22

Als ik de mensen hier mag geloven liggen de prijzen dus nog wat hoger dan ik had gedacht. Nu lees ik deze advertentie, dus een paard dat al braaf gereden is. Wat vinden jullie ervan?

Wie o wie heeft er een lieve 3 tot 5 jarige bruine of zwarte ruin met goeie gangen voor mij??? Waarmee ik straks wedstrijden kan gaan rijden... Stokmaat: 1.65 - 1.70m Type: tussen fors en chique in Afstamming: maakt niet zo veel uit Niveau: rond de B - L Prijs: tot 3000 euro Verder: lief in de omgang met mensen en paarden en hij moet gekeurd kunnen worden... Het paard gaat hier zeker een goede plek krijgen... Reacties graag via de mail, en een foto zou erg leuk zijn om de eerste indruk te krijgen. Hopelijk tot snel,

Is dit een reele advertentie of wil die het onderste uit de kan voor te weinig geld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:25

Dan komt weer de dicussie naar boven, want vind de schrijfster goed Lachen
Voor haar misschien goed genoeg, voor mij zeer zeker niet.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:26

je zult waarschijnlijk geen 3 jarig L bereden paard vinden voor 3000 euro.. maar een 5 jarige L of 3 jarige B vind ik zeker reeël..

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:29

Ja maar dan heb je geen speciaal paard. een gewoon leuk basis paard moet waarschijnlijk wel lukken, zeker als ze iemand vinden voor wie een goed thuis een meerwaarde heeft (dus van een particulier met emotionele band) Het scheelt dat het papier niet uitmaakt.

maar verwacht voor dit geld niet een paard wat het z fluitend zal lopen, eerder een paard dat zwetend in het m staat... als het al zover komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:48

Voor dit geld heb je kans op een paard wat rontgenologisch of klinisch niet correct is. Ook zou ik mijn twijfels hebben bij de kwaliteit van dit dier.

Wens de dame van de advertentie ook veel succes met zoeken.

Afgelopen week kreeg ik een telefoontje, mevrouw zocht een paard voor haar dochter, hij moest M gelopen hebben, ong 5 a 6 jaar oud. Met papier, stokmaat rond de 1.65, ruin en het liefst donkerbruin.

Dus ik vroeg aan haar, wat wil je daarvoor uitgeven: kreeg als antwoord: maximaal 2500 euro.

Heb haar sterkte gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:51

Wat heb je gezegd Pipo? Dat elk paard bij elk rondje in de bak zeker een keer langs de M komt?

Desiree, de schrijfster van die advertentie komt op mij heel vriendelijk, maar wel erg naief over.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:56

Ik denk als de adverteerder 1000 euro extra uittrekt ze wel een aardig eind kan komen.
Daar moet je wel een leuk paard voor kunnen kopen, tenminste hier in het noorden des lands.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 16:20

Pipo"]
Dus ik vroeg aan haar, wat wil je daarvoor uitgeven: kreeg als antwoord: maximaal 2500 euro.
.
[/quote]
is dat nou ook een buitengewone naieviteit of is het gewoon brutaliteit om die prijs te noemen voor al die wensen. Frusty


[quote="Lovely schreef:
Desiree, de schrijfster van die advertentie komt op mij heel vriendelijk, maar wel erg naief over.

maar daar stikt het van, van die mensen! DAarbij willen mensen ook iets fatsoenlijks hebben, maar ze hebben gewoon het geld er niet meer voor. Komt weer door die verrekte euro.

Tango
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:23

Ik heb mijn paard zes jaar geleden gekocht voor fl. 3.500,--. Hij heeft wel geen papieren en hij was zes en licht aangereden maar hij heeft super gangen en het is gewoon een heel mooi paard. Ik vindt het echt belachelijk wat er tegenwoordig voor paarden wordt gevraagd. Je kunt wel een M paard kopen maar je moet het er zelf wel uitrijden. Het is toch ook veel leuker om ze zelf naar dat niveau te rijden. Ze zeggen dat ieder paard Z kan lopen. Dan hoeven ze toch niet zo duur te zijn????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:34

Als ik die advertentie lees dan denk ik: die mensen willen niet meer dan M1 rijden en dat paard hoeft ook niet op de foto. Ik denk dat er genoeg paarden te vinden zijn die aan de eisen in de advertentie voldoen.

De prijs van een paard wordt nl bepaald door de verwachtingen die je er van hebt, en daar lees ik niets over Ik denk dat deze mensen helemaal geen verwachtingen hebben maar gewoon lekker willen rijden op een lief paard.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:02

En je kan inderdaad een keer mazzel hebben. Een meisje wat ik ken heeft geloof ik voor 1500 euro een paardje gekocht. Toen ze ermee aan kwam keek je echt niet op. Het dier had drie jaar ergens op een wei gestaan was nooit wat mee gedaan, niet eens een veulen bij gefokt.

Als ze nu ziet kijk je op, en ga je vragen wat voor een bloed daar wel niet achter zit *LOL* (antwoord Verward ) Echt het dier ziet er OK dan! uit!

Maar dan moet je dus wel een paard durven kopen wat er écht niet uit ziet, dan kan je mazzel hebben, maar ik vrees vaker pech!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:19

Tango schreef:
Ik heb mijn paard zes jaar geleden gekocht voor fl. 3.500,--. Hij heeft wel geen papieren en hij was zes en licht aangereden maar hij heeft super gangen en het is gewoon een heel mooi paard. Ik vindt het echt belachelijk wat er tegenwoordig voor paarden wordt gevraagd. Je kunt wel een M paard kopen maar je moet het er zelf wel uitrijden. Het is toch ook veel leuker om ze zelf naar dat niveau te rijden. Ze zeggen dat ieder paard Z kan lopen. Dan hoeven ze toch niet zo duur te zijn????

Maar Tango,
ongeacht van de kwaliteiten van jouw paard, ik zie net een fotootje van hem langs komen en dan zie ik geen mooi paard. Ik zie een lief dier waar je veel schik mee kunt hebben, maar geen mooier paard dan gemiddeld.

Een mazzeltje kan altijd, mijn hengst vond ik persoonlijk ook een schijntje kosten en ik (maar niet alleen ik) denk dat het best een apart paard kan worden. Maar dan neem je ook een risico, het was gewoon een lelijke geit, en ook al had ik er het volste vertrouwen in dat dat de goede kant op zou gaan, het had ook verkeerd kunnen uitpakken. Om nog maar niet te spreken over de risico's die het paard loopt bij opfok en castratie.


Die mensen in de advertentie hierboven vragen naar mijn idee erom om beduveld te worden... Je moet inderdaad niet voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten, dan ga je toch consessie doen aan kwaliteit.
Ik heb liever een gezond paard...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:45

Ik vraag mij ook wel eens af wat mensen willen vangen voor een paard. Het klinkt wat bot, maar 3000 euro is toch al zo'n 6600 gulden en daar kun je een basispaard voor kopen. En als ik die advertentie zo lees, dan lijkt het alsof ze gewoon een lief en leuk paard zoeken en dat kan wel voor die prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:11

Citaat:
met goeie gangen voor mij??? Waarmee ik straks wedstrijden kan gaan rijden...rond de B - L

Veel verder zal ze voor die prijs dan ook niet komen Lachen
Dus ik haal uit dat bericht helemaal niet dat ze zo ongeveer een braaf recreatie paard zoekt.
En zelfs daar word meer voor gegeven.
Een beetje dieper in de buidel en ze heeft een leuk paard.
Goed is dat niet eens bij mij
Maar denk dat de defenitie goed erg vaag is.

Tango
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:22

Sjuimpje zegt:
ongeacht van de kwaliteiten van jouw paard, ik zie net een fotootje van hem langs komen en dan zie ik geen mooi paard. Ik zie een lief dier waar je veel schik mee kunt hebben, maar geen mooier paard dan gemiddeld.
Sjuimpje,
Ik denk wel dat het een beetje moeilijk is om van een foto waarop het paard stilstaat te beoordelen of hij mooie gangen heeft of niet!! Maar iedereen vindt neem ik aan zijn eigen paard het mooiste toch. Het is inderdaad geen "duur" bloedkikkertje maar voor mij het mooiste paard dat er op deze aardbol rondloopt.
Jammer dat men hier op bokt dus elkaars paarden af gaat kraken is voor mij helaas een reden om geen gebruik meer te maken van deze site. Ik bedoelde alleen te zeggen dat een je een paard voor minder geld ook naar de M kan rijden als je zelf tenminste goed kunt rijden anders kun je dat gewoon vergeten ook met een duur paardje dat al M gelopen heeft.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:33

Ik heb bewust niets gezegd over het evt. gangwerk van jouw paard omdat dat inderdaad niet te beoordelen valt. Maar van een standfoto kan ik wèl zeggen of een paard mooi is of niet.
Jij zegt dat het een heel mooi paard is, en ik geloof ook echt wel dat jij het een schitterend dier vind. Zelf heb ik af en toe nog wel eens een paard voor de handel en dit paard verkoopt niet zichzelf omdat het een plaatje zou zijn.
Dat geeft niets, ik heb nu ook geen paarden waarvoor je helemaal warm loopt als ze gewoon op stand staan.
Ik zeg verder niet dat het paard niet goed zou zijn, alleen denk ik niet dat dit paard past in een topic waar we het hebben ove rpaarden die beter zijn dan gemiddeld.

Als jij mijn mening reden vindt om dit forum niet meer te bezoeken is dat misschien maar beter ook. Een forum is om meningen uit te wisselen en als je de mening van een ander niet kan verdragen is het hier inderdaad niet goed vertoeven.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:49

Zoals ik deze advertentie lees wil hier iemand een leuk paard om wat wedstrijdjes mee te rijden.
Onder goede gangen verstaat zij volgens mij, regelmatige correcte gangen. Niet meer dan gewoon. En dat is voor deze prijs wel te doen.
Alleen jij wil iets meer dan gewoon zeg je zelf en dan schiet je wel weer omhoog. Ik versta onder gewoon, 'gemiddeld' en dat hoeft ook niet zoveel te kosten. Wil je meer dan gemiddeld, dan gaat de prijs vlotjes omhoog. Dan geldt helemaal, 'wat de gek ervoor geeft' want iedereen wil eigenlijk iets beter dan gemiddeld.

PS: Tango, jouw paard word helemaal niet afgekraakt, je reactie vind ik wat lichtgeraakt

Dit is alleen weer een duidelijk voorbeeld waarom ik liever niet bij een particulier koop.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:00

Ik heb ooit eens op de ORUN cursus een ontiegelijk lelijk paard gereden. Mozes kriebel, die zag er niet uit met zijn iele lijf, grote poten en gigantische kanis. Maar goed, in het kader, je moet toch op verschillende paarden rijden, [naam verwijderd] erop.

Wil jij niet geloven; maar ik zweer het je; tot op de dag van vandaag is er geen paard geweest dat mij zo'n ongelooflijk fijn gevoel in het zadel heeft gegeven! zo licht aan de hulpen, zo makkelijk in de mond, zo zwevend en vloeiend in de rug. HEERLIJK.
Het paard stond op een handelsstal bij een manege, hoefde geen drol te kosten. Afstamming zou ik niet weten, naam ook niet. Maar ik weet wel dat toen ik een paar maanden later zonder paard zat, ik nog op zoek ben geweest naar hem. Kon hem niet meer vinden. Ontzettend jammer.

Waarmee ik zeggen wil; de lelijkste paarden kunnen de fijnste rijdieren zijn. Maar hebben wel de makkelijke prijzen.
Nee, voor mij geen plank met een mooie kwpn-typische bouw en zo'n bol bloedoog als die niet lopen kan. Lopen is veel belangrijker dan uiterlijk.

Back on topic; ik denk dat de topicplaatster haar budget idd nog wel wat gaat bijstellen als ze een paard zoekt met dergelijke kwaliteiten. Maar als ze de leeftijd een jaar of 5 verruimt, gaat het haar prima lukken.

Tango
Berichten: 15
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:52

O.k. Ik kan inderdaag snel overreageren vooral als het op mijn beestjes aankomt. Jullie hebben dus wel gelijk. Zal het niet meer doen. Excuses aan Sjuimpje, je zult het inderdaad niet verkeerd bedoeld hebben. Mensen hebben nou eenmaal de neiging dingen verkeerd te interpreteren.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:27

iedreen vind zijn eigenpaard toch mooi of niet... er zalongetwijfeld gezegd worden wat voor een bakbeest ik welniet heb en dan heb je het gangwerkneit eens gezien(best niet mooi te noemen) Haha! maar ik ben er blij mee..

ga hem ook kopen over eenpoosje.. ben alleen bang dat ze er nog veel voor gaanvragen.. die manege is voor de helft van een handelaar en mijnpaardje heeft dus goeie papieren(nimmerdor) en je merkt aan het paard geen drol, want als ik tot de l1 kom ist veel Haha!
soms vragen ze ook gewoon belachelijk hoge prijzen. een vriendin van me heeft een paard gekocht met goeie papieren voor 2950 euro.. dat beest kan lopen? paasei das niet normaal.. hij is 6 en als ze ff zo bezig gaat en hem goed traint wordt het een killer...
je moet gewoon goed zoeken enniet meteen de 1e de beste nemen.. dure prijs zegt neit altijd wat.. hij kan wel z aanleg hebben.. noem maar wat.. maar als jij dat er bij hemniet uit krijg.. heb je tog een duur paard gekocht.. denk ik dan..

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:34

Als de advertentie nog eens goed nalees zou het mij niets verbazen als deze advertentie is opgesteld door iemand die zelf een Z-ruiter is en een paardje zoekt om omhoog te rijden en dan als M of Z paard te kunnen verkopen. Is een manier om toch een extra zakcent te verdienen...
Of ben ik nou te negatief aan het denken?

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:45

Ik weet niet maar denk dat het er ook wel aan licht waar je het paard koopt.

Ik heb een tijd geleden een paard verkocht voor iemand.

En dat was een heel erg mooi paard!!
Kon ook super mooi lopen en was M1 dressuur.
6 jaar en 1.65 m stokmaat.
Geen papier maar echt een mooi paard.

Die is verkocht voor 2000 euro...................dus het kan wel denk ik.

Je moet gewoon heel goed rondkijken en niet haasten van ik wil zo snel mogelijk een paard.

Hihi ken zelfs iemand die een paard heeft gekocht van 4 jaar was ingereden en al voor 750 euro.
Moest nog wel veel aan gebeuren om alles nog te leren maar was echt een mooi paardje.
Merrie en donkerbruin.

Groetjes: Corina

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:29

tis maar net wat je zoekt en waar je tegen aanloopt... goedkoop betekend niet altijd een paard met gebreken..

maar je kan best een paard kopen om die tot een hoger niveau te rijden en dan weer verkopen.. maar zoiets zou ik zelf nooit kunnen.. kan een paard niet naar een hoger niveau trainen en zou me teveelaan het beesie gaan hechten denk ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:37

corina schreef:
Ik weet niet maar denk dat het er ook wel aan licht waar je het paard koopt.

Ik heb een tijd geleden een paard verkocht voor iemand.

En dat was een heel erg mooi paard!!
Kon ook super mooi lopen en was M1 dressuur.
6 jaar en 1.65 m stokmaat.
Geen papier maar echt een mooi paard.

Die is verkocht voor 2000 euro...................dus het kan wel denk ik.

Je moet gewoon heel goed rondkijken en niet haasten van ik wil zo snel mogelijk een paard.

Hihi ken zelfs iemand die een paard heeft gekocht van 4 jaar was ingereden en al voor 750 euro.
Moest nog wel veel aan gebeuren om alles nog te leren maar was echt een mooi paardje.
Merrie en donkerbruin.

Groetjes: Corina

waarom is dat paard verkocht toen hij M1 liep?
Omdat hij niet meer verder kon? was hij gekeurd?

Ik kan me voorstellen dat daar best mensen blij mee te maken zijn met zo'n paard.
Maar zelf zou ik die niet willen.
Ik wil dat een paard hoger als M kan
Ook wil ik geen paard zonder papier.

Verder 2e paard.
Waarom die prijs? was hij gekeurd? Zal wel voor die prijs?
Wie weet wat je voor ellende tegen gaat komen.
ook die zal niet hoger kunnen komen dan L2 met punten.
Het zal vast een lief paard zijn, maar imo geen goed.
Ik wil een paard wat met gemak Z kan, liefst hoger.
En had dat paard wel papieren?

Dus weer het verschil in, wat is goed in iemand ogen Lachen

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:40

MrMagic schreef:
Als de advertentie nog eens goed nalees zou het mij niets verbazen als deze advertentie is opgesteld door iemand die zelf een Z-ruiter is en een paardje zoekt om omhoog te rijden en dan als M of Z paard te kunnen verkopen. Is een manier om toch een extra zakcent te verdienen...
Of ben ik nou te negatief aan het denken?


Die zoeken volgens mij liever zelf een paard.