Global of pagony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Global of pagony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 16:55

Ik wil een waterdichte tussendeken voor mn paard kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen de turnout van global of Pagony tigger outdoor medium. Ze zijn alle2 dezelfde prijs, maar nu weet ik dus niet welke t beste is. T gaat dan vooral om t waterdicht zijn en t goed blijven.. dus dat ie niet snel kapot gaat.
Weet iemand dit?


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:11

Ik vind het allebei niet echt veel.... Qua kwaliteit niet en qua pasvorm niet.
Harry's Horse heeft hele schappelijke dekens die ook niet de hoofdprijs kosten, misschien is dat wat?
Of je koopt een gewone tussendeken en dan een ongevoerde regendeken die je er overheen gooit.

Nulla tenaci invia est via

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:10

ik vind die merken ook allebei niks.Kies liever voor rambo of bucas of br.
Zijn ietsje duurder maar je hebt er veel meer aan.Ze zijn gewoon waterdicht en passen goed en je heb er jarenlang plezier aan.Heb toevallig net vandaag een regendeken van br gekocht.Een ongevoerde die gewoon over al mijn staldekens heen kan.Wel zo makkelijk.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 21:08

Ik wist dat ik zulke reacties ging krijgen.. sorry maar hier heb ik niks aan, ik wil 1 van die 2 en niet een andere.
Dus misschien kunnen alleen mensen reageren die ervaring hebben met deze 2 dekens?

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:14

jeetje op je teentjes getrapt........ik geef alleen mijn mening maar hoor.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:21

hoi aramat
ik heb wel 'ns global deken gehad, had een vreselijke pasvorm, maar dat zal per paard verschillen. De pagony's zijn de laatste jaren wel erg verbeterd in kwaliteit en pasvorm, dus ik persoonlijk zou voor pagony gaan als je tussen die twee wilt kiezen, en margreet en baudy, niet iedereen heeft honderden euro's voor een deken (over).......

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:21

br is niet veel meer of beter of duurder als global an harry's horse hoor baudyh Knipoog

aramat als je wilt kiezen tussen global en pagony zou ik global kiezen.
die zijn toch wel net iets beter.

ik weet niet wat je ongeveer wilt uitgeven?
maar de harry's horse dekens zijn ook erg goed.
de ongevoerde regendeken ervan is 80 euro
en de gevoerde is geloof ik 120 zoiets?weet ik niet meer zeker.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:24

ik lees net weer het bericht van ingridm,dat de pagony's toch al iets verbeterd zijn,dat zou kunnen,maar bij ons op stal hadden paar van divoza de pagony deken,die was eerst helemaal niet waterdicht,hadden veen hem terug gestuurd,behalve twee die hadden hem gehouden,en hoe meer je paard ermee in de regen stond hoe waterdichter die werd,klnikt heel raar maar toch was het zo.
mischien omdat ze nu al wat verbeterd zijn dat ze dat niet meer hebben.
helaas heb ik zelf geen ervaring met deze dekens,dus meer kan ik je er niet over vertellen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 21:24

Nee niet op mn teentjes getrapt, ik wil weten welke van die 2 dekens t beste is, en ik weet genoeg over andere dekens, daarom vraag ik daar niet naar. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat ik niks aan die meningen heb, dus dat niet nog meer mensen andere dekens hoeven te noemen.. maar bedankt voor je mening..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 21:26

Hmm ok lastig dus.. ik heb al een global winterdeken en die zit heel goed! Bevalt ook goed, maar ja ik weet dus niet of pagony beter is..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:29

Ik heb volgens mij allemaal merkloze dekens van de Horselover, dus waar Global vandaan komt. Die bevallen me wel.
Ligt er misschien ook aan wat voor paard/pony je hebt.
De Pagony deken past minder bij paardjes met brede borst, heb ik vaker gehoord.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

meagan_sarah
Berichten: 175
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:33

Ik heb de pagony tiger outdoor lite gehad en ik vond het een verschrikkelijke deken. Ten eerste was hij niet waterdicht (kan een fabricage fout zijn), ten tweede waardeloze pasvorm, kijk maar eens op de foto in de gids, de achterkant van het dek bij de bilkoorden hangt er maar een beetje bij en ten derde vind ik de voorsluiting zeer onhandig: ze zijn namelijk van hetzelfde principe als de buiksingels en niet verstelbaar. Het dek moet goed passen anders gaan ze gewoon los. Ik vond dit zelf zeer gevaarlijk.
Ik weet niet hoe het zit met de waterdichte dekens van global maar ik ben weel zeer te spreken over de staldekens van dat merk.
Uiteindelijk heb ik na het proberen van een weether beta deken (viel veels te groot is meer voor een wat "steviger" paard/pony) weer een harry's horse gekocht. Ik had al een gevoerde, die bevalt na 3 jaar nog steeds super en ik heb er nu een ongevoerde bij gekocht. Ik weet dat je moet kiezen tussen global en pagony maar ik zou toch voor een harry's horse gaan en anders voor een global.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:41

Ik heb een compleet waterdichte pagony tiger outdoor light.
Heeft een paar complete regendagen overleefd, voelde lekker warm eronder en was absoluut waterdicht.

Sowieso ga ik als ik een waterdichte deken koop en die blijkt niet waterdicht te zijn terug naar de winkel *zijn ze nou helemaal betoert Boos! *

Ze heeft hem nu een paar weken op, is nog steeds puntgaaf en ook makkelijk schoon te houden, borstel erover en alle opgedroogde zand is weer weg.

Het probleem met losgaande voorsluiting heb ik ook niet, zit klittenband aan vast en ding zit goed.

Dat die aan de achterkant wat laag afhangt vondt ik wel handig, want er komt dus echt geen wind en water onderdoor.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:50

ik zat toevallig net in het nrps blaadje te lezen en daar stond een reclame van divoza en daar stond die pagony tiger outdoor in, en ik herkende de deken van een kennis van me die hem heeft en er gigantisch tevreden mee is, dat is zo'n grijs/zwarte deken ? Dus de meningen verschillen, je leest het, moeilijk he.....

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:14

Ik heb een pagony regendeken, heeft mijn haf nu op, en ik ben daar erg tevreden over. Ik heb dan ook meteen de winterdeken gekocht van 370 gram. Tot nu toe ben ik daar erg tevreden over. Het enige nadeel is dat de borstsluiting niet verstelbaar is. Ik heb verder geen ervaring met global, dus kan alleen mijn mening geven over pagony...
Succes ermee!

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:55

Ik snap jullie reaktie's op al die dure dekens.Okee de rambo wug is perfect maar ik ga ook geen 350 euro uit geven.Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik zo vaak negative verhalen hoor over pagony en global ,over niet waterdicht zijn terwijl het wel zou moeten zijn en over de pasvorm.Maar die br die ik laats had is 20 euro duurder.Het gaat helemaal niet om die grote bedragen.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:00

Alhoewel ik heel graag een rambo had gehad, lieten de financien dit niet toe dit keer. Dus zijn we naar Divoos afgereisd. Daar hebben we twee Pagony Outdoor Heavy's gekocht en een Ultra voor Raakje erbij.

Ik ben er supertevreden mee. Ze zijn wind en waterdicht en lekker warm. De Ultra ligt er nog niet op. Ik heb ook de halsdekens van de heavy. Pasvorm is super en de wat langere achterkant vind ook ik juist erg fijn.

Vorig jaar een global gehad. Nog geen maand mee gedaan. En waterdicht was ie ook niet.

Dus, als dit zo blijft, dan zou het best wel eens kunnen dat ik het op Pagony hou. MAar dan moet Marek niet steeds Raak zo bijten want hij heeft een flinke winkelhaak gebeten. De idioot Boos!

'Paint' it 'Black'

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 14:42

Wat een verschillende reacties.. ik wil er vanmiddag 1 kopen, en weet het nog steeds niet!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:50

Persoonlijk, geen van de twee. Blijf dan maar doorsparen voor een goede die zeker 6 jaar of langer mee doen (net als mijn Rambo's). Dan ben je uiteindelijk stukken goedkoper uit. Kijk anders even op marktplaats of op bokt voor een tweedehands.
De globals die bij ons op stal werden gebruikt zagen in iedergeval beroerder uit dan de pagony's. Maar, heb je al eens bij van Rijs gekeken naar de HH?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:37

Verleden jaar heb ik een Pagony Ultra aangeschaft. Ondanks alle waarschuwingen ben ik er super super tevreden over! De pasvorm is super en de deken is oer-sterk en blijft heel mooi.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:38

gelukkig ook nog goede berichten...

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:49

dus wat wordt het tamara ? pagony ?.......?

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:32

Je hoef natuurlijk geen nieuwe Rambo of Bucas te kopen he.

Op E-bay staan ze vaak genoeg 2e hands of nieuw in een hele goede prijs.

Je kunt natuurlijk ook eens op de marktplaats kijken of zelf een advertentie zetten.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:37

Ik ga voor de Pagony Tiger zomerdeken. Haha! Dan staat je paard in ieder geval niet met regendeken op stal en de zomerdeken gooi je over je winterdeken heen als je paard naar buiten gaat Knipoog Beetje jammer dat de zomerdeken in zwart/paars uitverkocht is en ik dus nu al 2 weken aan het wachten ben Scheve mond Maar goed het is nog droog en Miro mag toch nog niet "los" Knipoog

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-03 19:54

Ik wilde de pagony, maar die hadden ze niet op voorraad bij divoza, zoals altijd... dus ben ik maar naar hypoplaza gereden en heb de global meegenomen. T word aardig koud vanacht dus wilde er vandaag 1 hebben..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 90 bezoekers