Losgebroken paard zorgt voor verkeerschaos op A67

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Losgebroken paard zorgt voor verkeerschaos op A67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 00:04

http://www.eindhovensdagblad.nl/regioportal/ED/1,3112,1501-Voorpagina__1823873_,00.html

Eindhovens Dagblad

Woensdag 15 oktober, GELDROP - Op de A67 tussen Eindhoven en Geldrop is vanochtend rond vier uur een vrachtwagen op een losgebroken paard gebotst. De vrachtwagenchauffeur, een 33-jarige man uit Opende, raakte niet gewond. De man verloor de controle over het stuur waarna de vrachtwagen kantelde. De lading, glazen bloempotten, kwam op de weg terecht. Het paard overleed ter plaatse aan zijn opgelopen verwondingen.
Het is nog onduidelijk wie de eigenaar van het paard is.

De rijbaan richting Eindhoven werd tot zeven uur volledig afgesloten. Daarna werd het verkeer over twee rijstroken naar Eindhoven geleid. Dit resulteerde tot lange files op de A67 en A2 van respectiefelijk zes en acht kilometer.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 09:34

http://www.eindhovensdagblad.nl/regioportal/ED/1,3112,1501-Voorpagina__1824598_,00.html

Bij het ongeluk op de A67 bleef de vrachtwagenchauffeur, een 33-jarige man uit Opende, ongedeerd. Het paard overleed later die ochtend aan zijn verwondingen. De chauffeur raakte na de klap de macht over het stuur kwijt waardoor de vrachtwagen kantelde. De lading, een flink aantal glazen bloempotten, kwam op de weg terecht. De rijbaan richting Eindhoven werd tot zeven uur volledig afgesloten.

Afbeelding
* De ravage gisteren: het wrak van de truck die een paard aanreed.

Het paard was eigendom van een man uit Geldrop. Het dier stond vlak bij de snelweg in een wei. De eigenaar kwam er gisterenochtend achter dat de draad die om het weiland gespannen was, stuk was en dat het paard was ontsnapt. De politie kon nog niet zeggen of opzet in het spel was.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:03

Vonnie84 schreef:

. De politie kon nog niet zeggen of opzet in het spel was.


Ik kan niet geloven dat je opzettelijk het leven van je paard en dat van andere weggebruikers op het spel zou zetten, maar misschien ben ik wel wat te naief.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:14

Fitzroy"]
[quote="Vonnie84 schreef:

. De politie kon nog niet zeggen of opzet in het spel was.


Ik kan niet geloven dat je opzettelijk het leven van je paard en dat van andere weggebruikers op het spel zou zetten, maar misschien ben ik wel wat te naief.
[/quote]
Ooit al eens van vandalisme en/of baldadige jongeren gehoord.
De paarden van mijn nichtjes zijn ook eens midden in de nacht vrij gelaten, vermoedelijk door een aantal baldadige jongeren.
Deze paarden liepen gelukkig aan een rustig polderweggetje maar als ze aan een drukkere weg hadden gestaan was er ws meer gebeurd.
Nu werden ze gebeld door iemand die daar woonde dat hun paarden bij hem in de tuin liepen.
Verschrikkelijk dat dit gebeurd is.
Voor de vrachtwagenchauffeur, het paard en de eigenaar.
Ik hoop dat ze er snel achterkomen hoe het paard los kon komen en dat de eventuele dader('s) gepakt en gestraft word(en).

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:22

Ongeluk op A67 vanmorgen

Het betreft de 7-jarige Friese merrie van onze overbuurman. De opzet is iig niet van de eigenaar gekomen, maar er schijnt wel iets gebeurd te zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:36

Dit is de nachtmerrie van iedere paardeneigenaar. Je zal je paard toch maar op zo'n manier verliezen. Ben in ieder geval heel blij dat er verder geen slachtoffers zijn gevallen. Ik hoop voor de eigenaar dat hij goed WA is verzekerd....

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:51

Vreselijk zeg, zal je paard maar wezen. Ben benieuwd of de de dader(s) vinden!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:34

Wat erg zeg Scheve mond! Moet er niet aan denken dat ik op een dag opgebeld zou worden dat Ivanka is losgebroken en is aangereden op de weg... Bah bah Scheve mond

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:32

Idd Cas, dé nachtmerrie voor iedere paardenbezitter Verdrietig !
Wat erg zeg; het idee alleen al dat iemand jouw omheining -misschien- willens en wetens open- /kapot maakt ... daar word je toch echt niet goed van Frusty !!
Gelukkig is de bestuurder van de vrachtwagen niet -ernstig - gewond (?) geraakt, dan was het leed nog groter geweest Huilen ! Sterkte iig voor de eigenaar van het paard Ach gut !!