Iedereen MOET lijnen, of hij wil of niet!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Iedereen MOET lijnen, of hij wil of niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 11:47

je kunt geen vrouwenmagazine openen of ze zeiken een paar pagina's vol met dieettips. Ga ik een lekker broodje kaas kopen, zit er geen boter op! Ben ik nou gek of hoort er niet eigenlijk boter op brood? Ik vind boter in combinatie met vers wit brood en kaas nu juist heerlijk!
Bah, al dat gedrein over slank zijn........ Boos!
stoort jullie dat ook zo?

De hond is de betere mens


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:48

Ik heb ook zo'n vreselijke collega. Bij alles wat je eet vertelt zij wel dat het slecht is.
Reden voor mij om niet meer in het restaurant te gaan eten als zij mee gaat.

*edit* maar wel 's avonds altijd een wijntje drinken, alsof daar geen calorieen inzitten .....
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 16-10-03 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:49

Desiree schreef:
Ben ik nou gek ...
:j

het stoort me niet. overgewicht is ongezond, maar ondergewicht ook.

Amor Vincit Omnia

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:51

Ja echt niet normaal meer...Als ik mijn moeders boekjes lees dan staat er altijd wat in over dat stomme gelijn...En dan zie je een foto van een magere den die slanken wil.....Jemig man! Boos!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:53

Mijn ervaring is anders....
Als ik eens ergens mopper over mijn vetrollen, kijken ze me aan alsof ik net iets vreselijks gezegd heb en de standaard reactie is altijd: "Jij? Afvallen? Doe niet zo raar.... Wat voor maat heb je, 36? 38? Boos! "
Ze worden nog bijna boos ook. Ik zeg dat dus ook nooit meer. Kennelijk mag ik me niet druk maken over die rollen. Dat mag pas vanaf maat 42... Rolleyes

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:54

Ze mogen mij best vragen of ik boter op m'n brood wil of niet. Er zijn namelijk ook mensen die brood zonder boter willen omdat ze het niet altijd lekker vinden. Ik bijvoorbeeld. En dat heeft niets met lijnen ofzo te maken. Dat het er zonder te vragen niet op wordt gesmeerd vind ik ook nogal vreemd. Zeker bij vers gesmeerde broodjes zou je gewoon de keus moeten hebben: boter of niet.

Ik erger me niet aan dieettips in tijdschriften etc., ik sla dat soort artikelen gewoon over omdat ze me niet interesseren. Wat ik wel vervelend vind, is dat er opmerkingen worden gemaakt als 'Doe je aan de lijn? Dat heb jij toch helemaal niet nodig?' als ik geen stukje taart neem op een feestje. Alsof je per definitie aan de lijn doet als je iets lekkers afslaat.
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-10-03 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 11:55

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:
Ben ik nou gek ...
:j

het stoort me niet. overgewicht is ongezond, maar ondergewicht ook.
[/quote]
Laat mij maar lekker gek zijn. Ooit een normaal mens gezien? En, beviel het? Haha!

natuurlijk is overgewicht ongezond, maar is dat niet ieders eigen verantwoordelijkheid? En ik geloof ook dat gezondheid niet het voornaamste doel is, maar gewoon slank zijn, want slank = mooi.

De hond is de betere mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 11:56

Inderdaad, en na de kerst is het helemaal toptijd voor de Libelle en Yes want dan mag alles wat eraan gevreten is er ook weer af OK dan!
Beetje jammer van die lekkere kerstdiners als je op het moment dat je het eet al weet dat je er veel moeite voor moet doen om het eraf te krijgen. Dan maar iets minder bunkeren en niet lijnen na de kerst. Haha!
Ik lijn eigenlijk ook nooit, al zou er wel wat af mogen zo langzamerhand Bloos maar dan zou ik minder moeten snoepen en snacken, de boter bij het brood achterwege laten of slankie kaas nemen ipv gewone zet dan echt geen zoden aan de dijk. Als je het daarvan moet hebben om af te vallen hoeft er of a) eigenlijk niks af of b) mensen richten zich op de verkeerde voedselbronnen, denk ik dan.
Wat trouwens wel irritant is, als je eens ergens een glas water bestelt krijg je standaard te horen "oh aan de lijn??" Euh nee? Haha!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:01

Ik stoor me ook niet aan dieet-artikelen in tijdschriften. Ik lees ze gewoon niet. Simpelweg omdat ik het niet nodig heb. Knipoog
Ik doe overigens wel altijd gewoon boter (halvarine) op mijn brood. Ik vind het zonder gewoon niet lekker, maar ik ken wel mensen die met juist niet lekker vinden.
Ik zou er zelf trouwens wel wat aan gewicht bij willen hebben, maar ja daar hoor je niemand over. Het gaat er altijd om om er wat vanaf te krijgen.

Geen onderschrift.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 12:03

Elles schreef:
Mijn ervaring is anders....
Als ik eens ergens mopper over mijn vetrollen, kijken ze me aan alsof ik net iets vreselijks gezegd heb en de standaard reactie is altijd: "Jij? Afvallen? Doe niet zo raar.... Wat voor maat heb je, 36? 38? Boos! "
Ze worden nog bijna boos ook. Ik zeg dat dus ook nooit meer. Kennelijk mag ik me niet druk maken over die rollen. Dat mag pas vanaf maat 42... Rolleyes

vind je het gek? Als jij dat tegen mij zou zeggen, dan denk ik natuurlijk meteen "o jee, wat zou ik dan wel niet in haar ogen moeten zijn, een oliefant?" Erg tactisch is het ook niet tegenover mensen die een maat meer hebben dan jij.

Dat is hetzelfde als zeuren over dat je te weinig geld hebt, tegenover iemand die veel minder te behappen heeft dan jij zelf. Of zeuren over een lichamelijk ongemakje tegenover een invalide.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 16-10-03 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:03

en het is ook tegenstrijdig, vrouwen moeten voor hun mening uitkomen en zichzelf zijn, maar moeten dan wel afvallen en strak zijn, geen rimpels hebben, enz... om aan de norm te voldoen.. Boos! wees gewoon jezelf...

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:12

Desiree schreef:
n ik geloof ook dat gezondheid niet het voornaamste doel is, maar gewoon slank zijn, want slank = mooi.
volgens mij heb je dat toch mis. een ziekelijk uitziend slank figuur zal ik nooit aantrekkelijk vinden en nu durf ik wel voor de meeste mannen te praten.

belangrijkste is een gezonde uitstraling, hoe dan ook.

Amor Vincit Omnia

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:15

Ik maak me er niet zo vreselijk druk over hoor. Ik heb af en toe vreselijke vreetbuien, maar zit daar dus echt niet mee..
Het zal me een worst zijn hoeveel reclame er gemaakt wordt voor een slanke lijn, heb je wel eens van die maaltijden gegeten?? gatverdamme, dat is echt zoo smerig..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:39

Ik word wel beinvloed door reclame en reportages over afvallen. Ik vind mezelf mijn leven lang al te dik en zal wrs nooit tevreden zijn met mijn lijf. Vorig jaar was ik 15 kilo afgevallen en nog was ik niet tevreden, dacht ik bij iedere superslanke vrouw; "dat wil ik ook". Een beetje ziekelijk dus.

Ik wou dat dik eens in de mode kwam, hoewel ik wel duidelijk een mentaliteitsverschil merk met een aantal jaar geleden. Dikke(re) vrouwen kan het niet zoveel meer schelen, lijkt het. Wel een goede zaak, want een beetje overgewicht vind ik persoonlijk mooier dan een iemand die erg mager is (jammer dat ik het bij mezelf dan weer net iets anders zie Scheve mond )

זכור

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:40

Er zou bij mij ook wel eens een kilootje of 4,5 afmogen maar om daarvoor express te lijnen nee hoor. Je hebt slank en slank. Van die graatmagere fotomodellen waarvan je de ribben kan tellen vind ik niet mooi, dan zeg ik zelfs dat er wat meer vlees op hun botten mag komen. Maar je hebt nu ook eenmaal van die mensen wat ze ook eten, ze komen gewoon geen gram bij en daar ben ik soms best jaloers op. Gewoon niet overdrijven in eten is misschien wel de beste oplossing om min of meer op je eigen gewicht te blijven.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:46

Nog even als reactie op de titel: daar ben ik het niet mee eens. Je MOET namelijk niets, je hebt nog altijd zelf de keus of je er in meegaat of de dingen uit de weg gaat.

Doet me denken aan twee ex-collega's van me die stellig beweerden dat zaken als McDonalds etc. je zo opgedrongen werden. Daar was ik het ook niet mee eens: niemand dwingt je om er te gaan eten, je hebt nog altijd zelf de keus.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 12:48

SuperPepeijn schreef:
[]volgens mij heb je dat toch mis. een ziekelijk uitziend slank figuur zal ik nooit aantrekkelijk vinden en nu durf ik wel voor de meeste mannen te praten.

maar is "ziekelijk slank" niet gewoon te omschrijven als "te mager" wat nooit mooi is? natuurlijk, een aangeklede kapstok ziet er niet erg sexy uit, Haha!

verder begrijp ik de redenatie van lis volkomen. Ik voel het ook een beetje zo. Om het simpele feit dat deuren gemakkelijker zich voor je openen indien je voldoet aan het ideaalbeeld.

wat opdringen betreft karin, je hoeft inderdaad niet naar reclames te kijken en al helemaal niet er naar te luisteren. Je hoeft dus ook niet naar de mac (waar ik zelf maar wat graag eet maar om gezondheidsredenen maar niet doe) MAar nu ging ik naar de kantine in dit gebouw voor een broodje kaas. En die liggen er al klaar. Keuze had ik dus niet. Ik had honger en ik moest iets eten.

De hond is de betere mens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:55

Tja kan me er ook aan irriteren Desiree vooral mensen die alles omgooien om aftevallen BAH. Ze leven niet meer en genieten niet meer van lekkere dingen. Zou liever wat dikker zijn en gelukkig dan zo. Je kan geen eettijdschrift open doen of het staat erin. Toch lijkt me dat ook niet echt gezond.

Voor mij is het makkelijk praten ik kan alles eten en snoepen ik wordt gewoon NIET dik. Maar vaak ben ik ook te mager vooral met een drukke week val ik veel af. Ik ga er niet om stressen heeft toch geen zin zolang ik me goed voel vind ik het prima.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:02

Waar ik me dus dood aan erger is als ze WEL boter erop smeren! Want als ik iets vies vindt is het boter! Getsiederrie, proef je je hele lekkere broodje niet!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:08

Wordt tegenwoordig wel erg veel ja. Ook op tv, maar ook de tv programma's van tegenwoordig zijn allemaal het zelfde: restyling, make-over...denk aan in holland staat een huis, make me beautiful, samenwonen, loods 7, de modepolitie, extreme maker over..

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:25

Ik kan me er gelukkig niet aan storen, komt misschien ook wel omdat ik maar zeer weinig de vrouwen-bladen lees Lachen Heb het een periode wel vaker gedaan en sla idd die dingen gewoon over. Zolang ik me lekker voel, is het prima. Ik zal dan ook nooit lijnen, hooguit opletten op wat ik eet. En dat lijkt me een gezondere insteek. Ik zou pas gaan lijnen als het om medische redenen moet en dan onder begeleiding van een dietiste.

Over het wel of geen eigen keuze om aan het ideaalbeeld te willen voldoen, ik denk dat dat heel erg afhank van meerdere factoren. Bijv. hoe denk je over jezelf, sta je stevig in je schoenen of ben je juist heel erg gericht op wat een ander van je vindt? Als dat laatste het geval is, dan wordt het al een heel stuk moeilijker om niet mee te gaan in alles rondom het ideaalbeeld. En ik ben bang dat je in het laatste geval niet meer kan spreken van een keuze, omdat het niet meer zo eenvoudig ligt...

Ik ben gelukkig tevreden met mijn lichaam, inclusief die paar vetrolletjes Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:42

Ach storen nee, ik lees er gewoon overheen en geniet van het eetbare leven, immers je eet maar 1 keer en dan moet het wel lekker zijn. Ik kan eten wat ik wil maar schommel altijd tussen de 79 en 81 kilootjes en daar kan ik prima mee leven. Iedereen moet me maar nemen zoals ik ben want ik ga voor de buitenwereld niet aan de geelhonger liggen.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:44

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:
Ben ik nou gek ...
:j

het stoort me niet. overgewicht is ongezond, maar ondergewicht ook.
[/quote]
OK dan!

Ik erger me ook aan al die dieet tips. Vaak zijn ze nog niet eens zo geweldig..
Als je het wil gaan doen moet je het serieus aan pakken en onder behandeling gaan bij een dieetiste

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:49

ik erger me soms maar ik ben iemand met overgewicht, maatje 42
dus 'de doelgroep'!!

maarre ik voel me uitstekend zit lekker in mijn vel dus ze kunnen van mij
allemaal de je weet wel krijgen, ik neem lekker die snack of iets lekker puh! OK dan!

nu zit er ook een collega hier die dus echt altijd lijnt loopt te zeuren etc etc maar wel elke dag snacks uit de kantine haalt dan moet je niet zeuren hoor en die zegt dan ja ik weet niet hoe ik zo dik kan worden ik eet echt niet veel..mnmmmm ja hoor elke pondje komt door je mondje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:52

Iemand met overgewicht zit volgens mij toch echt boven de maat 44!!!!!

Ach ja, ben ook niet slank, kan er niet zo mee zitten. Al moet ik zeggen dat ik nu wat aangekomen ben, en daardoor zitten mijn kleren niet lekker. En dat wil ik er toch wel even afhebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Absolem, ComscoreBot, conejo, Elastiek, ferropaard, Googlebot, GrapeshotBot, Isab123, KDS, Kimberley_, Koekie_186, Laarvv, lgw, limagirl, Lizenlotte, Lizzy__87, Loreke2, m8eld, MieLo, Pluisje1998, Queijo, Renee1991, Rox87, S_Figo, Suky, tengeltje11, Whisky00, xPabloBokt, xSuuzerd, Yom en 66 bezoekers

cron