*Je grootste blunder met paarden/rijden*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

*Je grootste blunder met paarden/rijden*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 15:37

Ik was even benieuwd wat jullie grootste blunder ooit is geweest,tijdens het rijden of gewoon onder een proef. Haha!
Ik was een keer aan het inrijden voor een proefje,en ik oefende wat in het binnenkomen.
ik dacht opeens "heej wat tocht het" kwam ik er achter dat ik al 3x met wagenwijd openstaande gulp op de jury afreed..vreselijk!
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 16-10-03 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:44

Mijn grootste blunder weet ik niet eens. Maar een blunder die ik me nog kan herinneren.
Tijdens een rayonkampioenschap in de B (ik was een jaar of 10) groette ik met mijn verkeerde hand met links dus Clown
Zal die jury gedacht wel niet gedacht hebben, ik kon niet eens met mijn goede hand groeten Haha!

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:02

Over blunders gesproken, tijdens een Ardennen trail stapte mijn nichtje van haar paard af en bleef met haar blouse achter de knop hangen...Ze zag er zo snoezig uit in haar bh-tje.. Bloos!

Op mijn grote WPN-ner stappen met behulp van een stoel om er vervolgens met een klap doorheen te zakken...terwijl iedereen keek.... Bloos!

Tijdens een flinke buitenrit hadden mijn nichtje en ik wat centen bij elkaar om of ergens te drinken, of een lekker pakje sigaretten te kopen (toen rookten we nog...). We kozen voor het laatste...heerlijk, een pauze met een sigaretje op de hei. Aldus, zo gezegd zo gedaan... Op een mooie zonnige plek gestopt, ons lekker genesteld en ons langverwachte sigaretje genomen en......ja hoor...geen vuur bij ons! Moesten we nog twee uur terug.... Huilen Boos!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 16:13

Jac schreef:
Over blunders gesproken, tijdens een Ardennen trail stapte mijn nichtje van haar paard af en bleef met haar blouse achter de knop hangen...Ze zag er zo snoezig uit in haar bh-tje.. Bloos!

Op mijn grote WPN-ner stappen met behulp van een stoel om er vervolgens met een klap doorheen te zakken...terwijl iedereen keek.... Bloos!


geweldig Haha!


zo is mijn zusje ook es een keer,een heel eind achter een opholgeslagen shetlander aangesleept door het weiland,ze had niet door dat de longeerlijn om haar voet zat haha

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:20

De jonhen die ik al een hele tijd leuk vond gingeen keer mee naar me werk en ik wou zo heel stoer van mijn paard afspringen.
Had niet door dat er onder me een plas met modder\klei lag.
Sprong eerst dus in de modder om vervolgens uit te glijden en languit voorover te vallen.Bloos!
Kon wel door de grond zakken maar helaas bleef die gesloten.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:29

ik vloog een keer de ring uit in zei toen tegen mijn moeder ajuuu iedereen moest heel hard lachen maar de jury vond het toen niet zo leuk. maar gelukkig was het toen een clubkampioenschap

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:32

Ik heb al een paar keer gezien dat mensen tussen de E en B moeten halthouden en dan groeten. Als ik dat zou doen zou ik helemaal in een scheur liggen en niet meer kunnen rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:37

ladyenpippi schreef:
ik vloog een keer de ring uit in zei toen tegen mijn moeder ajuuu iedereen moest heel hard lachen maar de jury vond het toen niet zo leuk. maar gelukkig was het toen een clubkampioenschap

geen gevoel voor humor van de jury. Een groot gebrek is dat.

De hond is de betere mens

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:40

jah vindt ik ook maar jah ik vond het in ieder geval wel grappig. maar jah elke jury is anders, en het was toen in de b en dan vindt ik toch dat je daar nog niet zo heel erg naar mag kijken.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:41

Lisette schreef:
Ik heb al een paar keer gezien dat mensen tussen de E en B moeten halthouden en dan groeten. Als ik dat zou doen zou ik helemaal in een scheur liggen en niet meer kunnen rijden.


Hahaha.. heb ik ooit een keer gedaan.. Bloos!

Ik was zo geconcentreerd bezig.. Ik reed de proef uit mijn hoofd, ik maakte een overgang naar het halthouden.. en dacht ineens.. oliebol ik moet groeten.. terwijl ik het deed.. had ik ineens zoiets wat doe ik nou!.. Je kon mij en de rest van de mensen die boven in de kantine stonden wegdragen..

Maar dit is wel heel lang geleden hoor... Scheve mond Bloos! Bloos! Bloos!
Laatst bijgewerkt door Loena op 16-10-03 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:41

Ging een keer in het bos rijden en we gingen springen over een balk. Eerste keer weigerde Mykey, tweede keer sprong tie. Dus ik dacht oow dan zal tie de derde keer ook wel springen... Maar nee hoor, hij stopte dus ik vlieg zo voorover boem op de balk!! Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:43

Lianne007 schreef:
Ik was even benieuwd wat jullie grootste blunder ooit is geweest,tijdens het rijden of gewoon onder een proef. Haha!
Ik was een keer aan het inrijden voor een proefje,en ik oefende wat in het binnenkomen.
ik dacht opeens "heej wat tocht het" kwam ik er achter dat ik al 3x met wagenwijd openstaande gulp op de jury afreed..vreselijk!


*LOL* Dat is wel heel erg zeg *LOL* Haha!

Ik donderde laatst in mijn les van mijn paard en toen ik boos opsteeg zei mijn instructeur in de volle binnenbak.. je gulp staat open Bloos! Bloos dat was ook wat minder Scheve mond

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:45

hahah wel grappig maar jah voor jou is het niet zo leuk anneOmie.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:48

Ik deed jaren geleden mee aan een studentenwedstrijd. Ik moest op een paardje waar van tevoren bij gezegd was dat ie erg van galopperen hield. Ik vond het al een beetje een dubieuze opmerking, maar dacht er verder niet over na en ben vol goede moed aan de proef begonnen.
Ik moest een grote volte inzetten bij de E en vervolgens weer rechtuit. Maar helaas dacht het paardje daar anders over. Ik reed een volte en nog een volte, en nog een, en nog een... Dat beest hield gewoon niet meer op! De jury zat heel hard te lachen en zo ook alle andere toeschouwers. De enige die niet lachte was ik... Uiteindelijk heeft mijn voorlezer zich voor het paard geworpen Bloos! Ik durfde de kantine daarna eigenlijk niet meer te betreden... Bloos!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:48

Heel snel rijden in de barrage en dan niet door de finish rijden Tong uitsteken

Gelukkig was dat bij de pony's sindsdien nooit meer vergeten Knipoog

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:48

N vriendin van mij reed een keer een dressuurproefje met haar gewledig eigenwijze c-ponie. En die dacht:"kom, laat ik een lekker met mijn dikke kont op de jury-auto gaan zitten!" Ik lach echt in een deuk, gelukkig zag die jury er de lol ook wel van in, al had ie net een nieuwe auto Haha!

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:49

Franske schreef:
Heel snel rijden in de barrage en dan niet door de finish rijden Tong uitsteken

Gelukkig was dat bij de pony's sindsdien nooit meer vergeten Knipoog

Heb ik ook n keer gedaan ja... en dan als enige foutloos gereden hebben....

Many people will walk in and out your live, but only true friends leave footprints...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:51

Op mijn allereerste ponyclubwedstrijdje wist ik niet meer hoe ik moest groeten (ik was pas 5 jaar) dus ging ik maar zwaaien naar de jury
Toen ik klaar was met m´n proefje bedacht ik dat ik ook nog wel even kon laten zien dat ik ook op m´n pony kon staan en klom vrolijk achter het zadel om daar ook nog even te gaan staan zwaaien op de kont van m´n pony Haha!
M´n moeder heeft het nog ergens op een oud filmpje staan, het ziet er best schattig uit Tong uitsteken

Ook moest ik een keer heel erg nodig plassen tijdens een bosrit.
Ik had heel goed gekeken of er niemand aan kwam en ging in de struiken zitten.
Opeens hoor ik een vrouw achter me vragen:"moet ik even uw paard vasthouden" Bloos!
Bleek dat er achter me in de struiken 2 vrouwen gebukt zaten om bosbessen te plukken die ik niet had gezien Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:54

Ilindra schreef:
Ook moest ik een keer heel erg nodig plassen tijdens een bosrit.
Ik had heel goed gekeken of er niemand aan kwam en ging in de struiken zitten.
Opeens hoor ik een vrouw achter me vragen:"moet ik even uw paard vasthouden" Bloos!
Bleek dat er achter me in de struiken 2 vrouwen gebukt zaten om bosbessen te plukken die ik niet had gezien Scheve mond

Nee, wat erg, WHAHAHAHAAHA! zitten die vrouwen ineens tegen zo'n witte kont aan te kijken en dat is nu juist wat je probeert te voorkomen! Echt kostelijk! Haha!

De hond is de betere mens

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:56

ladyenpippi schreef:
hahah wel grappig maar jah voor jou is het niet zo leuk anneOmie.


Was een beetje genant.. eerst zand gehapt en toen met open gulp (zwarte rijbroek met witte onderbroek eronder) opstappen Bloos Haha!

Ik ben ook een keer in het water gestort van mijn paard.. een jaar geleden toen ik net op mijn nieuwe stal stond. We gingen een buitenritje maken en Omar was een beetje druk. In galop kwam mijn nieuwe stalgenootje mij dus inhalen en ja dat is niet slim met Omar want die wil niet ingehaald worden

Dat paard was net zo snel als Omar en in het bos, wat ik niet kende, gingen we dus aan de kletter... Scheve mond Smalle bospaden en af en toe bijna in een boom. Naar links, naar rechts brulde dat meisje en toen kwamen we bij de doorwaatbare.. dan stoppen ze wel gilde ze.. Omar keek en ik zette mij schrap (dacht dat hij zou stoppen) en hij galopeerde zo door dat water wat tot zijn buik kwam.. ik dacht, ik kan nu gaan of er straks afvallen.. ik liet mij vallen en ging helemaal koppie onder Scheve mond Paard weg ik zeiknat en mobiel verzopen Boos! Kon wel janken Verdrietig Dat meisje vond Omar een eind verderop waar hij gras stond te eten. Ik weer opgestapt en zo terug naar stal.. ik voelde me zwaar voor schut staan en sopte in mijn schoenen *LOL* Weken daarna vroeg ze nog of ik mijn zwempak niet aan moest trekken als ik het bos inging met Omar Bloos! *LOL*

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 18:34

Ik zit echt te lachen om sommige verhalen hier,op dit soort momenten kun je wel door de grond gaan,maar later lach je er vreselijk om..

ook een keer was ik lekker aan het galloperen,en voelde op mn hoofd net of er iets wapperde,verder besteede ik er geen aandacht aan.
zegt ineen een meisje wat heb jij nou op je hoofd?, was dat zwarte klepje van mn cap gewaaid,reed ik daar rond met een grijs "helmpje"zonder het zwarte gedeelte.

Ook was Michael laatst een beetje aan de "dunne".
ik stond achter bij hem gebukt om zn sokken mooi wit te poetsen.
toen liet meneer plotseling een "windje",en ik had allemaal bruine troep over mn arm heen! het wil niet meer uit mn shirtje Scheve mond
hij heeft gewoon over me heen "gepoept" haha

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:01

Lianne007 schreef:
Ook was Michael laatst een beetje aan de "dunne".
ik stond achter bij hem gebukt om zn sokken mooi wit te poetsen.
toen liet meneer plotseling een "windje",en ik had allemaal bruine troep over mn arm heen! het wil niet meer uit mn shirtje Scheve mond
hij heeft gewoon over me heen "gepoept" haha


ook meegemaakt jah *LOL*

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:25

Geweldig! Lig hier compleet onder de tafel van het lachen! Sommige verhalen zijn gewoon echt TOP! Die van dat zwaaien naar de jury enzo, kostelijk gewoon.
Ik heb dus ook een keer gegroet tussen E en B..... schaamde me helemaal kapot. Ook wel eens achter een paard aangehangen enzo, maar het mooiste was toen ik een paard aan het inrijden was.
Het werd een beetje lopendeband werk, en dat is nooit goed.......
Zadel paste niet lekker, beugels veel te lang, mar ach het was toch een shire die doen niks. M'n vader stond te filmen, en ik draai me om in het zadel en zeg "nou zeg die doet ook niks, mak lammetje he?"
Had ik niet moeten doen, hij bokte me er af, en zette het op een rennen. Ik lag op de grond en had de grootste moeite met opstaan, omdat ik zo vreselijk moest lachen. Mijn vader stond nog steeds te filmen, en op de film zie je de camera schudden van het lachen...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:39

heerlijk die verhalen... Haha!

Mijn blunders... tja... valt wel mee geloof ik....

* Banjer aan het poepen tijdens de proef... en niet meer willen lopen... Haha!
* Een hele serie bokken van een schrikkende Banjer uitzitten VOOR het zadel... Banjer staat stil, ik wil terug gaan zitten in het zadel... hoofd naar beneden en *plof*... daar lag ik

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:40

Had een onderlinge wedstrijd bij de manege waar Toscar vroeger wel eens gewest was. Eerst dressuur en toen springparcourtje, echt huppeltjes, alleen nog nooit een parcour gesprongen alleen enkele hindernissen. Dus zenuwachtig de ring in, en om hindernis 1 heen, springt die maloot die huppel als 1.40 en ik was nog half gedraait aan het luisteren naar de jury...
Hing ik daar aan zijn nek, half in het zadel zittend... Nee, niet gevallen, maar voor l*l was het wel voor al dat publiek Clown
Schijnheilig We waren wel foutloos en in de barrage ook... maar voor l*l was het zeker Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers