SuperJurga en de DA, she'll be back! *pwiew*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

SuperJurga en de DA, she'll be back! *pwiew*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 15:05

Ik had dus eindelijk pap overgehaald mee te gaan naar de dierenarts en een afspraak gemaakt voor vandaag half 12. Ik was de hele morgen al wat nerveus, wat nou als er iets ernstigs bleek te zijn. Scheve mond Maar goed, Jurga met kermistent-deken en bescherming op de trailer gezet en op naar Kootwijkerbroek.

Jurga had echt zoiets van >;) waar ben ik nou weer? >;)

Ik heb eerst even verteld wat de bevindingen van de fysio waren en toen heeft Bert eerst zelf even naar haar gekeken in stap op het harde en in draf en even aan de longe. Hij merkte meteen op dat ze rechts probeerde te ontzien. Dat was dus niet het stijve wat ik steeds zag, het korte lopen achter, maar echt wel wat kreupel.

Jurga is toen door Bas even op de foto gezet op het rechterbeen, de knie, het spronggewricht en de kogel. Ik kan alleen maar zeggen:
Wat is die merrie toch ongelooflijk BRAAF! OK dan!
Stond netjes stil en wachtte steeds lief wat er ging gebeuren.
Ik moest dus wachten op het ontwikkelen van de foto.... Nagelbijten / Gniffelen Als ze maar niets zouden zien.... Maar gelukkig, op alle foto's waren de benen echt heel gaaf, niets te zien. *hele opluchting*
Bert had al iets gevoeld aan de knie, daar zat vocht in. Nogmaals voelden Bert en Bas even en besloten het kniegewricht rechtsachter in te spuiten. Jurga kreeg iets een verdoving en was ineens wel heeeeeeel erg schattig. Tong uitsteken Het gewricht werd ingespoten en paardlief mocht weer de trailer op.

Bert zou zelf de fysio even bellen, maar met rust en hulp van de fysio komt onze Jur er hopelijk weer helemaal bovenop. Ik ben zo blij dat alles meevalt. Ze is wel een tijdje uit de running, maar she'll be back! Ik kan dus weer rustig slapen!

Pap's startkaart is ondertussen binnen, dus zo gauw Jurga weer okay is, gaan we ervoor. Party!!

Mijn startkaart voor Nimondro kwam ook eerder binnen dan verwacht (duurde maar een weekje!), dus ik kan met hem gaan starten. Ik ben echt heel blij met hem, het gaat hartstikke goed. Ik kan hem nu starten op Jurga's plekjes, eind deze maand, maar ik denk dat ik dat maar niet doe, da's me net te snel. Eind november mag íe dan wel twee keer mee. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan, maar ik heb er onwijs veel zin in!

Morgen even kijken of ik op het Tentenkamp wat dingetjes voor hem kan scoren (zweetdekentje en een wedstrijddekje) en dan zijn we er klaar voor!

Vorige week hebben we de jonge paarden op de trailer geladen. We verwachtten wel wat moeilijkheden, aangezien Voice een eigenwijze stuiter is en Wencke er nog nooit op had gestaan. Wij dus eerst Jurga op de trailer gezet en toen Voice gepakt. Wat hooi en worteltjes en tuthola liep ze naar binnen. Binnen 10 minuten stond ze erop. Toen Wencke. Die zag Jurga in de trailer staan en dacht 'HEY MAMA!' en die stond binnen 5 minuten boven. Pap en ik waren behoorlijk verbaasd en hartstikke trots op die twee lummels. Ach gut

Kortom: een positieve update!!! Cool

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:09

Gelukkig dat het niets ernstigs is (zoals ik al de hele tijd heb gezegd Schijnheilig ). Maar alles komt weer helemaal goed! OK dan!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:10

Fijn dat je nu echt zekerheid hebt over wat het is OK dan! !
Al bleek het dus ietsjes ernstiger te zijn dan een ietwat stijve rug Scheve mond

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 15:12

De fysio gaat op advies van de DA ook de bekken- en rugspieren meepakken, dus dan gaat de pijn daar als het goed is ook mooi weg.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:17

Gelukkig valt het zo op het eerste gezicht erg mee zeg. Ik heb voor Meagan ook al meermalen de fysio erbij gehad en dat is echt zo goed! Ik kreeg er ook oefeningen voor onder het zadel mee, juist ook vanwege rug- en buikspieren.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:34

Oh wat fijn zeg dat het lijkt mee te vallen! OK dan! Ik blijf duimen dat het allemaal vlot weer helemaal goed is met je lieverd Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:48

Super zeg.. Jurga komt terug, mooi zo, valt er weer een last van je schouders zeker?
Fijn dat je nu wel verder kan met je fysio..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 16:30

Ja, er valt zeker een last van mijn schouders! Ben hier echt heel 'blij' mee.

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:37

Gelukkig zeg dat ze het hebben gevonden en dat het beter kan worden!! Veel succes met het herstel! En ook veel succes met Nimondro op concours! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:45

Gelukkig!!Misschien wordt ze wel losser dan ooit tevoren met wat lekkere massages Lachen

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:50

Wat was er precies met haar knie, konden ze dat op de foto zien?
Gelukkig valt het dus mee.Weet je waar ze mee ingespoten is? En moet ze nu volledige stalrust? Wat een vragen he.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 18:28

favo schreef:
Wat was er precies met haar knie, konden ze dat op de foto zien?
Gelukkig valt het dus mee.Weet je waar ze mee ingespoten is? En moet ze nu volledige stalrust? Wat een vragen he.


Op de foto was niets te zien, er zat gewoon vocht in, dat kon komen door irritatie. Ik weet niet waarmee ze ingespoten is, maar ik neem aan dat het goedje ervoor zorgt dat het vocht uit het gewricht trekt. Ze hoeft niet op volledige stalrust, een aantal dagen stappen en de fysio bepaald verder hoe of wat. Het middel wat ingespoten is heeft wat tijd nodig om te gaan werken, vandaar.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:05

He dat klinkt goed zeg OK dan! Gelukkig maar is het niets ernstigs !!
Geef haar maar een dikke knuffel.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:51

Jurga schreef:
Ja, er valt zeker een last van mijn schouders! Ben hier echt heel 'blij' mee.


ja kan ik me voorstellen, die zorgen die je om je paardjes kan hebben.................kweet er alles van. maar gelukkig, goed nieuws

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:04

Dat is goed nieuws !
Je zult vast ontzettend opgelucht zijn.
Als ze dan binnenkort ook weer helemaal op de been is, dan kunnen jullie er weer tegenaan
Nog even geduld, en dan: veel succes !

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:31

Da's zeker goed nieuws
Succes met het herstel van Jurga en het starten met Nimondro!

Super zeg, dat die twee 'kleintjes' zo makkelijk de trailer op gaan....

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 20:37

Goed nieuws, Ilona, zie je wel dat het allemaal meevalt?

Wij eigenaren zien het altijd te somber in, lijkt het wel.
Nou ja, het kan beter maar meevallen dan dat het tegenvalt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 20:46

Dat heb je inderdaad mooi goed Fitz! Ik hoop echt dat dit veel op gaat lossen nu en Jurga gewoon echt wat beter gaat lopen, want volgens mij kan ze zoveel meer!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:10

Wat fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen. Ik hoop dat het snel weer hersteld is zodat je weer lekker met jurga aan de gang kunt!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:15

Fitzroy schreef:
Wij eigenaren zien het altijd te somber in, lijkt het wel.
Nou ja, het kan beter maar meevallen dan dat het tegenvalt.

Inderdaad, ik ken het...


Fijn dat het allemaal zo mee valt joh. Beterschap met Jur.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 21:21

Jurga kennende zal ze goed mee gaan werken. Ze wil iig weer aan het werk, maar dat mag ze niet. Lief merriebeest! Lovers Ik hoop ook dat ze snel hersteld, ik mis haar echt in het werk.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:01

Toppie zeg ben helemaal trots op me fysio dat ze je heeft doorverwezen OK dan! Clown . Ben ook blij dat Bert nu achter de fysio staat als je hun beide op de puntjes volgt weet ik zeker dat je een compleet ander paard terug krijgt.

Ene dat wordt dus longeren longeren en nog eens longeren .

Succes

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:29

Fijn nieuws Iloon! Je bent toch altijd weer bang dat het iets onherstelbaars is hè? Best kans trouwens dat ze door die inspuiting in eerste instantie veel moeilijker gaat lopen hoor, daar moet je niet van schrikken!

Schattig dat ze zo lief en braaf was bij dat onderzoek!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:46

Toppie Iloon, klinkt helemaal ok! En als je voor een van die wedstrijdjes een groom of voorlezer nodig hebt....
En waarom niet eind van de maand? Proberen kan geen kwaad hoor. Jij kan rijden en het paard kan het ook....
Het is je eigen keuze maar als je die wedstrijd toch al had staan.

Veel plezier met je veestapel Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 09:06

Ik vind het nog net wat kort dag, het wijken zit er wel op, maar niet op de goede manier. Bovendien kan hij de korte lijnen en bochten nog niet goed draaien. Over een maandje zit dat er vast wel in en dan hoop ik weer les te hebben van janna.

Pris, dat wordt nog leuk, want longeren, da's ook niet haar hobby! Misschien moet ik Sjimmy maar in gaan huren Tong uitsteken.