wedstrijd 'stress'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

wedstrijd 'stress'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 14:16

Hey , ik heb over een tijdje een wedstijdje op een manege paard. (= ook mijn verzorgpaard) Omdat hij (natuurlijk) in de lessen meej rijd kan ik niet zo heel vaak oefenen. Heb al een paar x zelf vrij gereden, ff een kort verslagje:
Maandag : mijn moeder meej genomen naar de manege om me proef voor gelezen. Eerst even ingestapt , een x mijn proef gereden en paar x goede galop aanspringen geoefend. (links gelijk goed, rechts 1x verbeterd) verder nog ff zonder zadel uitgestapt. Opzich best wel lekker gereden OK dan!
Dinsdag: hij was al onwijs stijf van stal, dus eerst een half uur moeten stappen, draven, galopperen. En heeeel veel overgangen maken, toen liep ie eindelijk goed. Toen heb ik nog een paar x (Voor de verandering Verward ) galop geoefend. Eerst linksom (makkelijke kant) en dat ging best redelijk. Daarna rechts , vet laat aanspringen (dan voel je je eg voor banketstaaf zitten Bloos ) maar wel goed , dus dat viel nog wel meej. Maar toen kwam het: afwenden in galop... dat is dus egt een drama .. de eerste 4 x weer in de draf gevallen (zucht) daarna zweep in me buitenhand gedaan..hielp wel een btje , maar vrolijk word je er niej van. Na 7 x proberen ofzo ..ging ie eindelijk GOED door de wending in galop OK dan! (trots Bloos haha) maarja jullie voelen hem wel aankomen , in mijn wedstrijd kan ik moeilijk vet lopen kl*te. Dan sta je weer zo gruwelijk voor banketstaaf. Morgen ga k ook nog op hem rijden: heeft iemand nog tips?? voor de wedstrijd of voor morgen. (of voor het inrijden voor de wedstrijd, ook niet onbelangrijk anders kom k daar op een hark binnen)
Ik hoop het Pling
groetjes Doei, doei


machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:02

goed warmstappen... dan kom je vast al un heel eind... merk ik ook als ik dat lang doe dan is macho veel losser en makkelijker.... vooral met gallop en wendingen Haha!

macho Is MiJn LiEvErD!!! EgT WaAr! Me LoVeS MaT! Lovers Party!!:#
[ToPhOrSiE!]


Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 12:40

Vandaag weer gereden. Liep ie een x wel aardig...wat denk je Verward : luistert ie weer voor geen meter. Omdat er overal kinderen op pony-tjes door de bak voorbij kwamen zetten.
Tis tog zo als het met oefenen slecht gaat , gaat de wedstrijd goed Schijnheilig hoop hoop

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:58

Rustig blijven, goed instappen, proef gericht inrijden.

Bij mij is het ook altijd hoor, thuis loopt hij maar te sjokken, en moet ik haar wel wat bijschaven, en op wedstrijd loopt ze meestal de sterren van de hemel.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 16:05

verder nog tips?! (ik heb ze hard nodig)

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:30

Genoeg losrijden, maar niet te zwaar. Dus je pony niet kapot laten galopperen. Gewoon tot hij lekker los is, en nog genoeg pit heeft om te werken.

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:24

Hey, weet je wat bij Lin ook wel aardig werkt? Als je wilt afwenden in galop (wat niet makkelijk is, nee, weet er alles van) heel overdreven meezitten en dan vooral met je heupen en bovenbenen. Je moet hem gewoon duwen met je zit, zeg maar. En niet teveel met je zweep, dan kapt hij er zeker mee. Verder zelf goed rustig blijven. En het is mij gelukt, dan lukt het jou zeker ook!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 16:38

Hallo !
bedankt voor de reacties. Ik ga gewoon lekker inrijden voor de wedstrijd dat ie lekker los is. (en hem omkopen met snoep Knipoog haha)
In het met je zit naar voren duwen gloof k niej eg in , sorry. Want het gaat net weer wat beter met zijn rug.
Ik heb vandaag trouwes weer op hem gereden (in mijn les) en we gingen springen. Hij heeft een hele tijd niet mogen springen voor zijn rug (en later weer voor zijn been ) . Mijn instructrice zei dat ik mocht kijken hoe het ging en als het slecht ging dat ik niej mocht springen. Maar de eerste 17 hindernissen waren allemaal foutloos. OK dan! Hij had het helemaal in zijn bol. (en het was nogwel zijn 4de uur vandaag Verward ) Maar hij ging keihard op de hindernissen af in galop en dan expres erg overdreven hoog springen (de patser Knipoog ) ...jammer genoeg fototoestel vergeten maar dat komt nog wel een xtje !
Met het 'parcoursje' (lees: omstebeurt 3 hindernissen Pling ) had ie de eerste geweigerd en de rest weer loei hard/hoog gesprongen.
Bij hindernis 2 zag ie ze wel ff vliegen. Dus ik naar mijn instructrice: 'wat er ook gebeurt GEEN APPELTAART Tong uitsteken ...haha (wij moeten altijd appeltaart bakken als we gevallen zijn) maar gelukkig heb ik geen vliegles gehad haha. (laat mijn instructrice nou net een kwartier na de les zelf gevallen zijn, ze heeft nix! dus misschien nog wel een appeltaartje Vingers aflikken )
Groetjes *LOL*

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 16:41

eeej!! Ik zou het gewoon proberen op Lin hoor Knipoog De etter Tong uitsteken Maar van wie is Nicky gevallen dan?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-03 17:44

ff offtopic (sorry) van Tess....wat proberen op LIN? Mijn dressuurwedstrijdjes doe ik iniedergeval op hem en mijn springen ligt eran. doeidoei

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 10:23

Van Tess?? o... Nou, ik bedoelde t springen. Dat zou ik ook gewoon op m doen. En anders op Sjors Knipoog hahaha

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 19:33

Sjors , haha, dan zak ik door dat beessie heen. Ik zie wel denk of Linards en anders miss Indezz ofzo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers