stijve achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

stijve achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 22:56

dit is eigenlijk iets waar mijn pony (shetlander) wel vaker last van heeft alleen het is nu erger dan eerst. Hij loopt stijf met zijn beide achterbenen, rechts erger, daar sleept ie af en toe zelfs eventjes mee (een beetje trekkerig, moeilijk uit te leggen) maar goed het is stijf vanaf zijn spronggewricht als hij zijn been naar achteren zet en weer naar voren komt blijft het bijna recht, er zit weinig buiging in het spronggewricht.
Nu heb ik hem vandaag gelongeert en voor en na het longeren gestrecht. Hij vond dit voornamelijk op linksachter vervelend, terwijl ik het idee heb dat ie daar het soepelst mee loopt. Ik doe dit stretchen wel vaker als ie wat stijf is en het helpt meestal goed. Nu loopt ie in draf en galop vrij normaal maar in stap nog steeds stijf en moeizaam.
Mijn pony is nu 21 en ik vraag me af en toe af of hij niet iets heeft in zijn gewrichten... Als het niet snel overgaat (duurt nu een dag of 2) laat ik er de DA zeker naar kijken, maar vraag me af of dit jullie bekent voorkomt...
Zou het misschien door de kou komen? hij heeft wel een bere vacht dus lijkt me sterk Scheve mond
Ben best bezorgd aangezien ik zelf steeds vaker oudere paardjes met beenproblemen zie...

Jansi

Berichten: 558
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:54

Mijn verzorgshetlander heeft zoiets ook , zijn knieen zitten opslot aan de
achterkant..tenminste dat zei die eigenaar. Scheve mond
Maar na 2 passen is het altijd weer over .

domi16
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:57

het klopt wel ze hebben dan de knie op slot...dat is na een paar passen weer voor bij niets om je druk om te maken ze voelen er niet veel van ondanks het er raar uitziet

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 12:52

ik denk niet dat dat het is, aangezien hij stijf loopt vanaf zijn spronggewricht naar beneden, bij de buiging in zijn knie is ie heel soepel. Hij loopt nu overigens al beter nadat ik hem nu 2 keer per dag stretch.

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:18

Misschien artrose? Maar zou toch de da erbij halen, wat je zegt. Ik hoop dat het niet erg is. succes

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:48

Ik heb laatst gehoord van een DA dat je een paard nooit mag stretchen als de spieren nog niet zijn opgewarmd, daar moet je dus heel voorzichtig mee zijn. Verder denk ik persoonlijk dat je hem heel lang en veel moet laten stappen, t liefst op rechte stukken. Succes!

horsepartner
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-09-03
Woonplaats: voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 00:31

niet teveel stretchen en zeker niet als je niet weet hoe..... doe het verkeert dan kunnen de klachten zelfs nog erger worden dus pas daar goed op.

wel eens aan een massage gedacht voor je pony?