zadel op maat laten maken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 20:57

Ik ben bang dat mijn zadel niet goed meer past. Er zijn sinds een paar weken witte haren verschenen. Frusty
Toch vreemd als het zadel 2,5 jaar goed ligt en nu ineens zijn er die witte haren.
Nu zit ik te denken om een zadel te laten maken.
Is dit in nederland mogenlijk, zo ja waar en op wat voor bedrag kom ik ongeveer uit. mijn keuze is een type trail zadel van 16 of 17 inch.
Mijn zadel is een crates, ziet er goed uit en is dus 2,5 jaar oud. enig idee wat ik voor het zadel nog kan vragen.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 22:19

Witte haren zijn er nooit 'ineens' dat is een proces wat zijn tijd nodig heeft om tot aan de oppervlakte te komen. Dus waarschijnlijk past je zadel al een tijdje niet goed meer, maar is het je nooit eerder opgevallen.
Je kunt hier in Nederland inderdaad zadels laten maken. Ik dacht dat zijn naam iets van Ruijs was of zo. Ik heb zijn webadres wel ergens (op de zaak Scheve mond\ ).
Weet je zeker dat een 17" niet te lang wordt voor je paard zijn rug??

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 22:20

Hoi, je kan je zadel laten taxeren voor 75 gulden bij Horseman Outfitter. Ik heb dat ook bij mijn zadel laten doen en het scheelt een hoop gepingel over de prijs met evt kopers.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 08:27

En bij de Horseman Outfitter kun je ook een zadel op maat laten maken.
Dat is namelijk een hele goede zadelmaker Gaaaap

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:35

Chief's vriend zadels laten maken bij Willem Muijs. Heel tevreden nu die bleekscheet . Willem pas verhuist naar Friese land, maar Chief weten iedereen kan vinden willem's site en a-mail adres op site van vriend. Dus even kijken op http://www.sablou.com dan kiezen zadels, even bladeren en klikken op Willem Muijs / Custom Leather Saddlery.....groetjes

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:49

Mag ik even off topic. sorry

Die test mag er zijn chief Cool

Mooi gemaakt hoor!!
Dat wou ik even zeggen Lips are sealed

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:26

whoa.
erg mooi hoor.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:57

Muijs die bedoelde ik dus. Mooie site Chief, wanneer vertel je weer eens een verhaaltje... Lachen

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 17:03

Ik heb een mail naar Willem Muijs gestuurt voor nadere info.
Chief.. zijn die zadels op jou site jullie zadels?
Ik rijd veel buiten en dat vaquero zadel lijkt me wel wat.
Ik heb dus vooral om de prijs gevraagd.
pff het zal nog wel ff sparen worden denk ik, heb net een dure vakantie achter de rug.
kwam henny huisman maar ff langs Haha!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 18:10

Wat voor Pad heb je eronder?
als je pad al wat oud is en er zit veel zweet in, dan kan dat ook gaan irriteren bij je paard.
kijk ff goed dat scheelt je misschien een hoop geld.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 21:05

ja Jos daar dacht ik ook al aan, die pad voelt ook wat harder aan dan normaal.(maak hem wel regelmatig schoon)
Ik wil dus ook eerst een andere pad kopen.
Hoop zaterdag ff te gaan shoppen bij divoza.
Ik moet toch ook eerst wachten op de prijs opgaves voor ik er aan begin of kan aan beginnen Haha!
Mijn huidige pad is zo'n tuffy pad denk ik komt bij Divoza vandaan.
_________________
**Voor een dier naar het asiel**

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cowgirl op 2001-10-09 21:06 ]</font>

Chief
Berichten: 71
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Wigwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:14

Zadel en Test....

Zadel:
"Bleekscheet vriend" hebben 2 zadels van Willem Muijs. Beide Vaquero model, alleen is die van Diane extreem A-Fork en die van Dolly iets minder A-Fork.
Daine's zadel weinig gebruikt (War Pony laat wel zadelen, maar vervolgens trauma ongelukken) maar beide zijn werkelijk perfect. Speciaal zware uitvoering laten maken. Iets minder "been contact" maar anderzijds abnormaal stevige constructie (3 niveau's, rigging in 2e niveau). Bleekscheet en Chief zeer tevreden mee. En perfect "zit".

Test html
Bleekscheet vriend voorlopig "kleine" test op Internet gezet (testen "speed"). 2e level komt binnen 2 weken. Maar veel werk. Nog even geduld daar op de prairie...

Allemaal veel groetjes.....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 07:56

Hoi, ik heb de Equitex pad van Divoza. Deze kan je ook nog eens gewoon op 40 graden wassen en bevalt me perfect. Misschien een ideetje? *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 16:32

Equitex is toch heel duur.
Ik heb me al wat verdiept in pads en had dus een dure gelpad besteld bij Hypoworld maar die hadden ze niet op voorraad en de levering kon wel een paar maanden duren. Frusty

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 16:38

Op texel zit een man die westernzadels op maat maakt. Rien ......... . Kim weet zijn naam wel, zij heeft een zadel van hem (mooi!!! Kwijl )

Mandy_oud

Berichten: 26
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Son & Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 01:07

Mijn paardje heeft ook een witte vlek op z'n rug, is dat altijd een teken dat er iets mis is dan of hoeft dat niet altijd? Kan het ook gewoon een soort tekening in z'n vacht zijn? Hij had die vlek namelijk al toen ik hem kocht. En daarvoor had er nog nooit een zadel opgelegen. Weet iemand hier meer van?

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 14:19

Citaat:
Op 2001-10-14 01:07, schreef Mandy:
Mijn paardje heeft ook een witte vlek op z'n rug, is dat altijd een teken dat er iets mis is dan of hoeft dat niet altijd? Kan het ook gewoon een soort tekening in z'n vacht zijn? Hij had die vlek namelijk al toen ik hem kocht. En daarvoor had er nog nooit een zadel opgelegen. Weet iemand hier meer van?


Het hoeft niet van een zadeldrukking te zijn, kan ook van een oude kwetsuur zijn. Maar weet je heel zeker dat er nooit een zadel opgelegen heeft voor je hem kocht??? Verward

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 20:38

Mandy, soms als een paard een wondje heeft gehad of zo, komt er wit haar ipv gekleurd haar terug op die plek.
Maar in jouw geval zou ik me geen zorgen maken hoor. Bij Freckled Joe is dat witte plekje waarschijnlijk gewoon een 'freckle' Haha!

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 09:29

Citaat:
Op 2001-10-14 20:38, schreef Sprite:
Mandy, Maar in jouw geval zou ik me geen zorgen maken hoor. Bij Freckled Joe is dat witte plekje waarschijnlijk gewoon een 'freckle' Haha!


Ik wil niet vervelend doen, maar ik zag dat Mandy een quarter heeft en als ze aan AQHA-wedstrijden mee wil doen en het bewuste vlekje is groter dan een 'dime' (ong. 2,5 cm) dan moet je wel het papier aan laten passen, anders kun je tijdens een wedstrijd gediskwalificeerd worden wegens 'ongeoorloofd wit'. Onder het zadel zal niemand het zien, maar tijdens de halter is het toch l*llig als je eruit gestuurd wordt door de jury. Verward

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 21:01

Hoi, Ik heb een cool back pad van Toklat, lijkt op fleece en gaat heel gewoon de wasmachine in op 40 graden en daarna even in de wasdroger. Schuift absoluut niet, mijn vorige pad was daarin een ramp. Op het label staat: Hospital Inspired Orthopedic Pile Fabric, non-allergenic. Ik heb het door familie uit de usa mee laten nemen en was dus maar 33 dolar kwijt. Zou er meteen een tweede bij willen hebben. Geloof dat ze het hier in nl ook wel verkopen. Echt een aanrader. Doei.

Mandy_oud

Berichten: 26
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Son & Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 20:55

Ja, ik weet heel zeker dat er nooit een zadel op heeft gelegen en ik wil met deze (ooit) ook wel wedstrijden gaan rijden, maar hoe wist je dat? Had ik namelijk niet vermeld. Verward Die witte vlek moet ie dan geheel wit zijn of valt een witte "ring" er ook onder. Ik zal eens goed kijken en dan zal ik hem eens goed omschrijven. Onder zijn kin heeft ie namelijk een echte witte vlek die op z'n rug ziet er namelijk wat anders uit.

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:57

Een witte vlek moet echt helemaal wit zijn (witte haren en huid), zitten er gekleurde haren tussen dan wordt het een 'roan patch' genoemd en valt dan niet onder die regel.