Kar met rem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 21:20

Ik was altijd Tegen karren zonder rem. Maar ik hoor nu van meerdere mensen dat een rem niet noodzakelijk is als je een broek heb aan je tuig.

Ik was altijd Vóór een kar met rem, omdat ik dacht dat dit veel veiliger was ,voor als er iets gebeurd ofzo.

Wat is jullie mening hier over?


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:18

Ik ben er niet voor en niet ertegen. Ik rijd wel het liefste met een kar zonder rem, aangezien ik vind dat ik er niets aan heb.
Isolda rij ik zelfs zonder broek en zonder rem en dat gaat prima!
Lees maar een stukje terug, daar hebben we het er al over gehad!

Je hebt niets aan een rem als er iets echt fout gaat. Je paard is namelijk zo sterk dat ie de kar wel door de rem heen trekt. No problemo!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:43

de rem is meer dat je het paard kan helpen als je bv een (steile) helling afgaat, je kan zo zelf de kar afremmen zodat het niet allemaal op het paard aankomt. De rem is niet om je paard af te remmen, om 2 redenen, 1 inderdaad trekt je paard er zo doorheen, en 2 door te remmen wordt de kar zwaarder, alsof je een heuvel opgaat, je paard gaat dan harder trekken wat je weer bij 1 brengt natuurlijk. Ik vind die rem wel nuttig, maar als je alleen op een vlakke weg rijd heb je hem niet echt nodig. Zonder broek is het trouwens voor je paard veel moeilijker/onmogelijk om de kar af te remmen heuvelafwaarts, ik men toch liever met een compleet tuig, en een geremde wagen. Ben je tegenwoordig trouwens niet verplicht een geremde wagen te hebben? Met het halen van mn menbewijs waren ongeremde wagens niet toegestaan. Verward

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:49

liever met rem, maar als je paard toch wil doorracen lukt heb dat, hoe dan ook...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:26

Mijn vriendin had een kar met rem (wel een oude) waar je de rem ook kon vergrendelen met een pinnetje. Ze moest dus een keer bijremmen, schoot dat pinnentje tegen de rem aan, gelukkig kon ze het weer loskrijgen, maar het was wel een raar iets.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 15:46

Ik heb een kar zonder rem en ik heb tot nu toe ook nog geen rem nodig gehad eigenlijk. Maar we krijgen nog wel een rem op onze kar, alleen wegens priveredenen kan dat nog wel even duren denk ik Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:05

Ik heb ook een kar zonder rem. Ik denk dat het erg veel uitmaakt in wat voor terrein je rijdt. Moet je vaak over de duinen of vaak heuvels op/af dan zit je denk ik al gauw aan een rem vast. Woon je echter in een vlakke omgeving, dan kun je volgens mij ook makkelijk zonder (helemaal als je hem grotendeels voor in de bak gebruikt)

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:35

Ik heb je al gezegt wat voor mij de + en - punten zijn maar hier nog ff voor de andere bokkers.
Een rem is gewoon op de weg niet echt nodig. Je komt niet vaak(lees nooit) stijle hellingen naar beneden tegen. En de kleine heuveltjes bij bv bruggen kan een paard makkelijk houden met een broek.
Als hij aan de kletter gaat loopt hij toch dwars door die rem heen.
Ik denk alleen dat het nodig zou kunnen zijn al je echt maraton ofzo heb je een rem nodig.
Ik heb dus ook een karretje zonder rem omdat ik hem toch niet gebruik.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:47

*knip*Zonder broek is het trouwens voor je paard veel moeilijker/onmogelijk om de kar af te remmen heuvelafwaarts*knip*

Nee hoor. Ik woon dus echt niet in een vlak landschap, waar ik rijd zit het vol met duinen! Haha!
Ik rijd zonder rem en zonder broek.
Het is niet verplicht om een geremde wagen te hebben.

Dit zijn wij, zonder broek en zonder rem:

[img]../upload/49/dres96.jpg[/img]
Dressuuronderdeel marathon '96

[img]../upload/49/marathon96.jpg[/img]
Hindernistraject 96

Op deze foto's was het duidelijk dat we zonder broek rijden.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat je zonder broek moet rijden. Een broek hoort erbij.
Alleen kandat in Isolda haar geval niet, ik wilde alleen even aangeven dat dat dus niet onmogelijk is!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers