Met Dennis op bezoek bij Polly(deel 1)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Met Dennis op bezoek bij Polly(deel 1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 21:08

Dag 1 :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lovers
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is Joepie met zadeltje op!!! De papa van Katinka.
Afbeelding

Met Dennis en Polly naar buiten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Renee was even aan het bellen met Martijn Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:13

jeetje alsje geen beugels had haha:D bleef je haken achter een bultje zand:D Weet ik nog goed van vroeger als ik ook op shetties rond feurde in het weiland haha! Leuke foto's!!! Schattig hoor:"D


kussies BounceBabe

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:07

Hihi die staldeur op de eerste twee foto`s is leuk. Ietwat te hoog voor een Shet maar met het gat er in toch keurig op maat gamaakt Pling . Mooi paardje is Poly trouwens (geweldige voorpluk!) en Dennis natuurlijk ook . Vooral die staartvan em is om te Kwijl . Maar met wat voor bit(ten) rij je Dennis eigenlijk? Met stang en trens of ben ik nou gek Verward ).

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:11

Hartstikke leuke foto's.
Ik vind Dennis echt een ontzettende stoere shet.
Dat dekentje van Polly (geloof ik) lijkt wel een jurkje........super lief.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:21

leuke fotootje
Waarom rijd je Dennis met zo'n bitje en niet gewoon
met een stangetje?? Verward

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:25

Daar is Dennis weer, gek genoeg geen Shet maar toch ook weer wel Verward Haha!
(zie FA Knipoog )

Ik moet er wat over vragen, met wat voor bit rijdt je hem nou en waarom?
*zeg niet, voor de foto omdat dat zo mooi is hé* Haha! Knipoog

Hij ziet er iig wel heel leuk uit, en die staart! Bloos!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:25

heej,

ben je trouwens een beetje blij met je foto`s ciska? Bloos
enne die omdraai-na de sprong-actie was trouwens wel leuk!!
ondanks dat ik het niet heb gezien! haha

-x-

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:36

Bit is een pelham, heb ik dat goed? Op zich een prima oplossing voor paarden die zich heel sterk maken. De bovenste teugel is voor gewoon rijden en de onderste voor als hij moeilijk doet...

Enneh... Woeha! Die deken OK dan! Cool Haha!
Afbeelding

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:37

leuke foto's! lekker vrolijk hihi

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:38

ArwenLune schreef:
Bit is een pelham, heb ik dat goed? Op zich een prima oplossing voor paarden die zich heel sterk maken. De bovenste teugel is voor gewoon rijden en de onderste voor als hij moeilijk doet...



en dan snap ik ook dat de onderste teugel er wat meer ontspannen bij zou moeten hangen dan dat er op de foto staat?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:44

Barb"]
[quote="ArwenLune schreef:
Bit is een pelham, heb ik dat goed? Op zich een prima oplossing voor paarden die zich heel sterk maken. De bovenste teugel is voor gewoon rijden en de onderste voor als hij moeilijk doet...



en dan snap ik ook dat de onderste teugel er wat meer ontspannen bij zou moeten hangen dan dat er op de foto staat?
[/quote]

Ik kijk niet naar spanning op de teugels maar naar het bit zelf, en ik zie een ongekanteld bit op de foto waar Dennis er kalm bij staat, en wat meer druk op de onderste teugel in draf en als hij even raar doet. Kan ik niet echt iets fouts in ontdekken. Het is een pittig bit, maar ook een pittig hengstje.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:45

Barb"]
[quote="ArwenLune schreef:
Bit is een pelham, heb ik dat goed? Op zich een prima oplossing voor paarden die zich heel sterk maken. De bovenste teugel is voor gewoon rijden en de onderste voor als hij moeilijk doet...



en dan snap ik ook dat de onderste teugel er wat meer ontspannen bij zou moeten hangen dan dat er op de foto staat?
[/quote]


Misschien deed hij moeilijk omdat hij Polly wel zag zitten, ik zie iets schachten Haha!

Nee serieus, ik heb genoeg van dat zeiken over bitten ed. Knipoog Ik ken je niet dus ik neem maar aan dat je weet waar je mee bezig bent. Ik heb ook ooit eens een Shet hengst de benen zien nemen met 120 kilo achter zich aan (en dat was een ukkie tov de jouwe) dus ondanks die geringe stokmaat kunnen ze zich erg sterk maken Haha!

Ik zag trouwens in je andere topic (dag 2) dat je hem daar gewoon op trens rijdt. Ik denk dat je hem de eerste dag maar even op zeker wou nemen maar vanaf dag 2 toch wel vrij zeker was? Knipoog

Dat je hem dan op enkele foto's met een gespannen onderteugel ziet daar trek ik m'n conclusies niet uit. Foto blijft moment-opname en heb toch ook net gezien dat het ding er al uit is Lachen (en ik weet dat een Shet hengst koppig kan zijn, doorzettend en erg sterk Haha! )

Takkie

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:54

Wauw Dennis heeft echt een mooie staart en leuk zijn die dekentjes die jullie voor de shetten hebben!

Polly heeft een hele mooie voorpluk zeg!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 09:33

Goh, ik had het commentaar op mijn bitje al een beetje verwacht. Ik heb juist zo'n bitje zodat ik kan kiezen of ik scherp in wil werken of niet op het moment dat dat nodig is. Want ik ben met een merrie mee en wil geen ongelukken. Dit was echt just in case. Erg fijn om zo'n bitje in de kast te hebben, want als je er naar ga zoeken vind je het niet in mini maatje.

Maandag avond zijn we ook nog met Polly en Dennis een stukje op pad geweest en toen heb ik hem ook op enkel een trensje gereden. Toen wist ik wat ik van hem kon verwachten. Soms reageerd hij heel extreem op merries en soms gedraagt hij zich gewoon netjes.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:33

Ik vind een pelham een ideaal bit voor beestjes die zich sterk kunnen maken, dus niets mis mee. Rijd er zelf bosritten mee, omdat ik hem anders slecht kan houden. Maar als hij braaf is kun je gewoon licht inwerken. Dus prima dingetje.

Leuke foto's trouwens! Ik vind Dennis echt gaaf!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:51

Ach gossie Dennis is z'n winter outfit Haha! Ziet er echt stoer uit.....Zorro gaat ook altijd met deken rollen echt zwaar irri.

Ik wou dat ik soms ook zo'n bitje had voor Zorro, die kan soms echt niet te houden zijn (en dan issie niet eens hengst Knipoog ) Heel slim om dat te doen als je met een merrie op stap gaat. het is en blijft een hengst ongeacht de schofthoogte

XxSwEeTy
Berichten: 1284
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:59

uhum maar sorrry je laat je apard toch niet rollen met een losse deken op, gevaarlijk, ook al sta je er met je eigen neus bij! i know!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:34

ArwenLune schreef:
Enneh... Woeha! Die deken OK dan! Cool Haha!



wilde net zeggen deken waar ga je met shet heen Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 20:10

Die deken van Polly is stoer he!!!!! Die heeft Dennis ook maar heeft hem gesloopt. Hij is idd wel erg lang, maar dat is hij bij Dennis ook.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:51

whaa leuke foto's!!!
Het was errug gezellig, moeten we snel weer doen!