Rijd je elke dag??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DaisyJasper

Berichten: 71
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: friesland

Rijd je elke dag??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 16:01

Rijden jullie allemaal elke dag? Of alleen diegene die wedstrijden rijden? Verward

mazzel!! *LOL*


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:04

Ik rij bijna iedere dag. Mijn bijrijdster 1x in de week en de rest van de week rij ik zelf waarvan 1 dag les.

Mijn paard is spierbevangen geweest dus ik durf hem niet echt 'vrij' te geven. Gisteravond heb ik hem gelongeerd.

Ik probeer vaak wat af te wisselen door eens buiten te gaan rijden of springen.. Als ik iedere dag ga dressuren wordt Omar superdwars.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:07

Ik rij 4x per week, verder wandel ik met haar, longeer haar, laat haar los in de bak etc. etc. Ik wil niet vaker rijden omdat het te saai wordt (ook voor mij) en omdat me dat met een fulltime baan ernaast niet lukt

Wees jezelf er zijn al zoveel anderen

"Loesje"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:08

nee hoor ik rijd zelf meestal vrijdags tot en met maandags, dus 4 dagen en de rest rijdt mn verzorger!
Heb dus ook een full time baan en dan is het niet te doen elke dag te rijden en mn paard wordt er niks meer of minder van!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-03 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:08

Ik rij 5X per week. 1 X daarvan is dressuurles en 1 X springles.
meestal longeer ik ook nog 1 X.

DaisyJasper

Berichten: 71
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 16:10

Ik reed eerst ook elke dag. Huilen Maar die pony is weg gegaan Huilen
Dan reed ik ook verschillend. De ene keer buiten dan binnen. Dressuur, Buitenritten,Longeren enz. Spring deed ik heel af en toen. Soms liet ik hem ook gewoon los in de bak

mazzel!! *LOL*

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:11

ik rij bijna elke dag maar wissel het wel af met longeren of gewoon lekker losgooien 1 keer per week

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:11

Ik rijd 4x dressuur, 1x spingen/balkjes lopen, 1x longeren en 1x buiten rijden, en rijd wel wedstrijden.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:14

Ik rijd meestal 3 a 4 keer per week dressuur, 1 x springen (les) en 1 x longeren.
1 of 2 dagen per week doe ik dus niks (paard staat dan wel op het land overdag)
Voor Des zou het beter zijn om nog wat vaker te rijden maar dat kan ik voor mezelf helaas niet opbrengen, ik wil zelf nl. ook weleens rust, lees: een avondje lekker op de bank

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:16

Ik probeer elke dag te rijden.
De ene dag op Kawa, de andere dag op Twilight.
Maar door mijn ME komt dat er meestal niet van, dus met geluk rij ik 5 x in de week.

Paarden staan overdag wel op de wei, dus zulen dat gehobbel van mij echt niet missen Lachen
Wel ga ik elke dag ff knuffelen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:23

op het moment rijik niet zo vaak in de week, bennog bezig om zijn conditie weer op te bouwen, maar zodra die weer goed is zit ik zeker 5 keer op mijnpaard, al dan niet in de les of lekker een buitenritje of alleen maar een wedstrijdje..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

DaisyJasper

Berichten: 71
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 16:25

Wat is het beste voor je paard Elke dag of een paar keer in de week?

mazzel!! *LOL*

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:29

Omdat ik studeer en op kamers zit kan ik mijn paard helaas maar maximaal 3 keer per week rijden. Behalve in vakanties kan ik haar vaker rijden. Gelukkig loopt ze elke dag buiten en krijgt ze op die manier haar beweging, en als straks mijn moeder goed kan paardrijden gaat zij Kia misschien wel wat extra bereiden.

Wat het beste is voor je paard is denk ik elke dag, aangezien ze daar een goed conditie van krijgen. Vooral als je paard de rest van de dag binnen staat zou ik zeker proberen om elke dag te rijden.

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:30

DaisyJasper schreef:
Wat is het beste voor je paard Elke dag of een paar keer in de week?


Regelmaat, dat is het belangrijkste voor je paard.
Dus niet 3 dagen niet rijden, daarna een dagje stevig dressuur rijden, de volgende dag niet rijden(zeer slecht voor de spieren).

SRML

Berichten: 86
Geregistreerd: 23-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:30

Ik rijd mijn manneke 5 keer per week, 2 dagen krijgt hij lekker vrij. Dan staat hij uurtje op het land, lekker los in de bak en ga ik met hem wandelen... Rijd dan meestal 3 dagen, dag rust, 2 dagen, dag rust enz. Bevalt me erg goed en mijn paard ook Lachen

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:06

Ik vind eigenlijk dat een paard die verder op stal staat iedere dag een flinke porty beweging nodig heeft. En als je niet rijdt longeren of een EIND wandelen. Paarden die een paar uur per dag buiten staan is het niet meer echte noodzaak.
Mijn paard staat 24/7 buiten en krijgt 5 keer per week echt beweging. Verder ben ik er wel elke dag.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:12

Ik rijd alleen als ik tijd en zin heb. Lang niet elke dag, soms ook een hele week niet.
Afgelopen zomer reed ik wel bijna dagelijks omdat het dan 's avonds lang licht is, dus er meer gelegenheid is om te rijden. Op dit moment heb ik het druk met stage, toetsen etc.

* To Belg, or not to Belg *

DaisyJasper

Berichten: 71
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 18:15

Iedereen doet het dus verschillend! *LOL*

mazzel!! *LOL*

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:34

1x in de week les en voor de rest rij ik als ik zin en tijd heb, dat is meestal om de dag of 2 dagen wel en dan 1 dag niet. Maar mijn pony kan het hebben hoor, daarom heb ik hem eigelijk ook wel een beetje gekocht. Het maak Anton niks uit als hij twee weken stilstaan, je kan er zo weer mee weg rijden. Anton staat verder ook altijd ik de wei of een stal met uitloop dus beweging genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:38

een keer een dagje vrij kan geen kwaad is zelfs goed voor de spieren om ze te kunnen laten herstellen!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:42

6 dagen per week, 1 dag alleen het land op! Lachen Als we men wedstrijd hebben rij ik haar niet, ja aangespannen! Lachen

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:47

ik heb 1 x per week les, rij nog 1 of 2 keer per week voor mezelf (buiten), longeer 1 keer en de rest van de dagen heeft ie vrij, hij is ook pas 4, bijna 5.

Ik ga wel ieder dag, hij staat 24/7 op de wei maar moet worden bijgevoerd. Dan loopt ie dus een kilometer naast de fiets (ophalen en wegbrengen).

1 nov. gaat ie van de wei, dan staat ie overdag buiten en 's nachts binnen tot het gaat vriezen, dan komt ie z'n box niet meer uit Boos! Huilen , maar dat zien we dan wel weer.

Bijrijders en verzorgers had ik wel, maar nu niet meer.

Myranda

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:59

Ik rijd 5-6 keer per week, het ligt een beetje aan het weer of het 5 of 6 keer is. Daarvan is 1 x les. M'n paard staat de de hele dag in de wei (met een grote inloopstal, hij kan zelf kiezen of ie op stal of buiten wil staan), dus als ik een dagje niet rijd vermaakt ie zichzelf wel. Soms longeer ik m als het erg vervelend weer is of als hij erg druk is, of longeer ik hem voor het rijden. 't Paard heeft dan ook wel enorme spieren gekregen sinds ik m train. Ik rijd nu geen wedstrijden, ben van plan volgend jaar te starten.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:00

mijn paard wordt zeker om de 2 dagen gereden (nu ik een eigen bak heb)
De pony wordt maandag en om de 2 weken zondag niet gereden en voor de rest elke dag wel. (nichtje, neefje, verzorgster)

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:11

Ik rijd minimaal 3 keer in de week max 5 keer...

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, Flew, Jane808 en 43 bezoekers