moet ik dit paard erbij nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 16:09

hoi

Ik zit met een hele moelijke vraag ( voor mijzelf dan). Ik heb dus een paard gezien die is 2 jaar en die zou ik graag willen hebben. Op de boerderij waar mijn verzorgpony staat is nog ruimte voor een paard erbij, alleen omdat dat mens het heeft geerfd moet ze veel belasting betalen over de boerderijd dus wil ze rond maart meer geld vragen, ongeveer 130 meer. Zou ik haar tot die tijd daar zetten of moet ik het aanbod afslaan? Geef alsjeblieft jullie mening.

[Edit Karin] titel aangepast & punten, komma's en hoofdletters ingevoegd [/edit]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-09 16:14 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:10

F 130,- is op zich echt niet veel.
De vraag is natuurlijk wat je precies allemaal voor dat geld hebt: stal, wei, bak, voer, strooisel ?
En of je het kunt betalen natuurlijk, dat is het belangrijkste en dat zul je zelf goed moeten overwegen.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 16:15

het wordt dan in totaal 250 gulden per maand daar zit niks bij geen stro, hooi, bix bak en mest kosten zijn ongeveer bij elkaar 25 gulden per maand

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:15

je moet fl 130 meer gaan betalen, op wat voor bedraG kom je dan uit?

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 16:20

275,- zit niks bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:37

275,- voor niets???? alleen weide zeker?? Verward

anders zou ik maar een ander plekje gaan zoeken voor zoveel geld kan je ergens staan met box , hooi en stro erbij. *LOL* Maar is dit voor 1 paard?? of voor 2??

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 17:21

dit is voor een stal zonder stro hooi en bix het probleem bij ons is dat er niet veel andere stallen vrij in de buurt of dan moet je eerst 30 minuten fietsen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:43

als je het daar erg naar je zin hebt, en je kunt het opbrengen, zou ik het doen!!

tenzij iets anders goedkoper is natuurlijk...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:58

Ik kan het niet goed beoordelen, vind het erg veel voor verder geen hooi/stro enzo.
Zoek een boerderij in de omgeving (briefjes ophangen in verschillende supermarkten in dorpen vlakbij) die een stal wil verhuren voor 1 paard.

Wat me opvalt: het feit dat je de vraag hier op Bokt stelt, betekent al dat je het zelf ook veel geld vindt, of dat je in elk geval twijfels hebt, veel twijfels.
Ik denk dat je eerst eens moet denken: kan ik mij 'een' paard veroorloven voor dat bedrag, en daarna pas welk paard.
Als je geld hebt voor het onderhoud, stalling, dan kun je gerust het paard kopen, mits hij voldoet aan jou voorwaarden.
Waar je het paard stalt is helemaal jouw eigen keuze, maar zo te lezen twijfel je over het aanbod van die mevrouw.
Kijk eerst goed rond, vraag ook eens op verschillende rijverenigingen (briefjes in kantines ophangen!) wie er nog iets weet?
Je weet maar nooit!
Sterkte.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 18:48

Het geld is geen probleem en heb het er erg naar mijn zin alleen mijn twijfel is, als het maart is wat dan er zijn er genoeg die het niet kunnen opbrengen, en als ik daar als enige blijf is het ook niet leuk en dan weet ik haast wel zekker dat ze de boel sluit, dat is dus mijn twijfel. In de buurt is alles vol, of het is heel erg duur rond de 550 voor een stal daar zit dan wel eten bij.
De meeste die er staan zijn nu rond de 450,- kwijt per maand daar zit alles bij gerekent eten dierenarts en hoefsmit.

siouxsie

Berichten: 575
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:28

moet ie echt dingend weg?
zeg anders gewoon dat als ie niet dringend weg moet o ze je nog effe de tijd geven om te zoeken naar een wei of stalletje
anders doe je tgewoon en ga je opzoek.
als je t kan betalen moet dat geen probleem zijn toch?
doegie