Chip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:51

ik heb even een vraagje mijn merrie is gechipt al voordat ik haar kreeg!

Maar der chip is dus heel duidelijk te zien op der nek, veel mensen denken altijd dat het een bultje is maar het is dus gewoon der chip.

Mijn vraag is kan dit kwaad, want waar ik dus bang voor ben is dat het gaat zweven alhoewel het al zolang ik haar heb op een plek zit, maar het is zo duidelijk te zien. je kan dat ding gewoon vastpakken. Verward

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:06

Zo lang dat bultje er zit weet je dat ie niet aan het zweven is... Maar het is natuurlijk niet de bedoeling...

Horselove
Berichten: 148
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:10

Het lijkt mij niet dat dit echt hoort, kan je niet iemand die er wat meer vanaf weet even laten kijken ofzo (eventueel advies)

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:42

Het zal in principe geen kwaad kunnen, maar het staat natuurlijk niet mooi.
Maar bij het chippen is er dus iets fout gegaan en is de chip niet diep genoeg geplaatst.
Als je je er echt heel erg aan ergert zou je het kunnen laten weghalen (en dan later het paard opnieuw laten chippen).

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je er iets aan moet gaan doen en het gewoon laten zitten.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:36

Weet je zeker dat het de chip is? Wat ik vaker heb gehoord is dat er een reactie onder de huid ontstaat van de prik, waardoor zich bindweefsel vormt.

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 17:40

nee het is 100%zeker de chip. kan hem namelijk gewoon vastpakken door der huid heen.

ik denk dat ik het maar gewoon laat zitten, kan het in ieder geval zo wel goed in de gaten houden dat het niet gaat zweven.
alleen als ze ooit gestolen mocht worden dan zien ze die chip en kunnen ze die er gewoon uitsnijden Boos! en daar moet ik dus niet aan denken

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:14

je moet goed oppassen dat de chip niet los gaat zitten. ik bedoel daarmee dat je paard zich een x schaaft ofzo en de chip gaat mee. Desnoots kan je em laten uitsnijden. Dat is zo gebeurt. Je paard voelt er nic\x van

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:32

Als ie los zit, zou ik idd effe de DA bellen, die kunnen hem dan opnieuw (en diep genoeg) weer terg plaatsen.
Het lijkt me niet echt goed als hij los onder de huid zit!

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 17:23

ja maar hij zit dus niet los, hij zit waar die zit en verplaatst niet