Het verhaal van mijn nieuwe bijrijdpaardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Het verhaal van mijn nieuwe bijrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 14:57

Nu een week of vijf geleden kwam ik bij de plaatselijke ruitershop, en keek zoals gewoonlijk even op het prikbord, je weet immers maar nooit Knipoog .Toen kwam de eigenaresse van de winkel naar me toe en vroeg of ik op zoek was naar een paard. Nou, zei ik, eigenlijk niet echt, maar je weet nooit wat je tegen het lijf loopt. Ze vroeg me waar ik dan naar zocht; Een éen of tweejarige, zo groen mogelijk (lekker goedkoop dus) die ik dan zelf zou inleren.
Hmmm, zei ze, een vriendin van me zoekt namelijk iemand om een van haar paarden te rijden. Ze wilt hem niet verkopen, maar zoekt gewoon iemand die het beest wat bezig houdt en wat aandacht geeft. Ik denk, bellen kan nooit kwaad, dus ik heb haar die avond gebeld, en heb een afspraak gemaakt om te gaan kennismaken met haar en het paard. Ik verwachtte dus een recreatief gereden paardje dat al langere tijd stil stond. Een soort project zeg maar. Nou, op een gebied had ik gelijk; Hij is echt een project. Hij stond op een pensionstalletje waar ze niet veel tijd voor hem hadden, buiten “een keer in de zoveel tijd een borstel over zijn lijf”. Hij werd netjes buiten en binnen gezet en kreeg op tijd zijn natje en droogje, maar dat was het. Zijn vrouwtje heeft 14 paarden en had voor dit paard sinds een paar jaar altijd een verzorger, maar die was niet meer op komen dagen nadat het paard een peesblessure gekregen had. Verward Toen ik bij hem kwam was hij daar nog herstellende van en hij had een hoefzweer die een week eerder was opengelegd. Kortom; hij kon niet fatsoenlijk lopen. Hij is al 16 jaar, had een dikke pees linksvoor, hoefzweer rechtsvoor en heeft ooit linksachter in de draad gehangen, als hij net van stal komt heeft hij daardoor een wat stijf been. Daar komt bij dat hij al met al ongeveer twee tot drie maanden geen dagelijkse vertroeteling had gehad. Tot enkele jaren geleden heeft hij echter wel wedstrijden gelopen Z2 dressuur. Aangezien ik een zwak heb voor zielepieten, heb ik toch toegezegd voor Minimars te gaan zorgen. Zijn vrouwtje was blij verrast. De andere dag ben ik begonnen met stapwerk aan een touwtje op het hard. Eerst 10 minuten, en elke keer als hij dat een paar keer goed voor elkaar kreeg, 5 minuten erbij. Bij terugkomst afspuiten, en voetje 5 minuten weken in een teiltje sodawater voor die hoefzweer. Hoef goed schoon? Betadinedruppels in de wond. Zo zijn Minimars en ik ruim 3 weken aan het sukkelen geweest, dagje beter, dagje minder. Maar eindelijk, een week of twee geleden liep hij goed! Nog een keer de smid laten komen, tenen goed ingekort en voor op ijzertjes gezet om zijn pezen te ontzien. En na een dag of twee wennen loopt hij als herboren! Lekker ruim en ontspannen, ongelooflijk. Vorige week ben ik rustig begonnen met werk onder het zadel. Veel stappen en na ruim een week stapt hij 30 minuten en draaft hij een minuut of 5. Alles aan een lang teugeltje, linker en rechterhand, met een nette stelling en een beetje afgebogen. Hij zit links behoorlijk vast, maar dat gaan we er weer rustig uitrijden. Ik ben apetrots op “mijn” Minimarsje. Hij doet heel erg zijn best voor me, en loopt zonder pijn, relaxed en tevreden zélfs linksom! Al vindt hij dat wel moeilijk. Knipoog Hij staat al 3 maanden stil, heeft 0 conditie, maar wel inzet.
Ik hoop dat ik hem van het voorjaar weer lekker aan het lopen heb. Ik ga in ieder geval niets overhaasten. Hij is zichtbaar blij als ik hem kom halen. Staat braaf te wachten tot ik klaar ben met opzadelen, maar dan wilt hij gaan. Sta ik dan nog even te kletsen, dan krijg ik een duw in mijn rug. “Kom, mens, lopen jij!” En dat wil ik graag zo houden. Haha!
Zodra ik foto's heb zal ik ze een keer uploaden. Verwacht geen schoonheid, maar hij is errug lief!

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...


mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:01

Hartstikke leuk joh! Zo te horen heb je al flink wat goed werk verricht!
Heel veel succes in ieder geval en ben benieuwd naar de foto`s. Lachen

Hoezo holle bolle Fries ?!


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:00

Leuk zeg, voor allebei! Leuk is dat he, een paardje weer helemaal opknappen! Lachen Veel plezier nog met hem, enne, we willen wel foto's he? Knipoog

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:08

Klinkt als het begin van een ware successtory!

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 16:25

Als dat zou kunnen! Haha! Knipoog
Ik ga gauw Cheese! maken.

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

BloemBloem

Berichten: 16577
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:31

Leuk dat het zo tussen jullie klikt
En idd niets overhaasten dan komen jullie er wel!
Zo te horen ben je een rustig en geduldig meisje OK dan!

De eigenaresse zal wel ontzettend blij met je zijn!

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 10:23

Ik word wel eens jonger geschat dan mijn 33 jaren, maar eh... "meisje"...da's ECHT lang geleden! Haha!

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:55

Anne Marie schreef:
Ik word wel eens jonger geschat dan mijn 33 jaren, maar eh... "meisje"...da's ECHT lang geleden! Haha!

hehehe *lol* Tong uitsteken

maar gelukkig dat het zo goed gaat met jou en minimars! *LOL* Hopelijk blijft t steeds beter gaan!

Maxjes for lifetime!
Peggy fan

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:46

Wat goed dat het nu zo goed gaat
Ga zo door en ben wel benieuwd naar foto's van je lieve beesie!!
Succes !!!

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Josien_, MairiMacBran, Paardennamen, pol013, Sintara en 116 bezoekers