hoe liggen momenteel de prijzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:58

Nu zowiezo niet meer nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:12

Pipo schreef:
Ik weet niet wat jij fijn bewegen vind. En ik weet dat mijn eisen van fijn bewegen behoorlijk hoog liggen. Maar ik zou toch rekenen op tussen de 6 en 10 duizend euro.


Bij een paard betaal je vooral voor de verwachting. En wat Desiree onder fijn bewegen verstaat hoeft niet hetzelfde te zijn als wat een ander er onder verstaat. Het is altijd zo appels met peren vergelijken.
Maar als je spreekt over een GOED bewegend paard en dus een paard dat er een beetje uitspringt op concours [ook in de Z-ring] dan moet je zeker aan een bedrag rond de 8.000/10.000 euro gaan denken, en alles wat daar boven zit natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:15

Jippie schreef:
Maar als je spreekt over een GOED bewegend paard en dus een paard dat er een beetje uitspringt op concours [ook in de Z-ring]
dan moet je zeker aan een bedrag rond de 8.000/10.000 euro gaan denken, en alles wat daar boven zit natuurlijk.



Dan spreken wij over dezelfde kwaliteit waarschijnlijk. Eentje die in het Z nog gewoon vooraan kan lopen. Dat vind ik een fijn/goed bewegend paard.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 12:15

ja goed, maar ik zou zelf alleen maar voor een groen paard gaan, eentje die nog niets kan. maar inderdaad, een paard bovenmiddelmatig is. Dat kan HEEL erg bovengemiddeld zijn (dan is hij heel duur, te duur voor mij) of gewoon net iets aparter. Er zijn gradaties in. Ik hoef geen toptalent. daar heb ik niets aan: zelf ben ik namelijk ook geen toptalent.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:26

Ik heb zelf 2 jaar terug een 2,5 jarige hengst gekocht met een goede afstamming en 3 goede basisgangen. Dit was nog betaalbaar. In eerste instantie wou ik een 5 jarige op L niveau maar dat was erg prijzig. Nu heb ik voor minder geld een heel fijn lopend paard. Je moet alleen wel een groen paard willen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 12:29

ja maar de prijzen lagen 2 jaar terug echt anders dan nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:41

Dat die prijzen nu zo anders liggen geldt voglens mij vooral voor de paarden die heel gewoon zijn. 3000 gulden is 3000 euro geworden lijkt het wel.
Maar voor die 8.000 euro koop je echt geen top-talent Desiree. Daar koopje een heel leuk paard voor dat in het Z ook nog hoge ogen gooit, precies zoals Pipo zegt.
Een top-talent is voor mij een paard waarvan wrodt verwacht dat ie GP zal gaan lopen. En dan moet je maar afwachten of ze die verwachting kunnen waarmaken natuurlijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:49

Jippie schreef:
Een top-talent is voor mij een paard waarvan wrodt verwacht dat ie GP zal gaan lopen. En dan moet je maar afwachten of ze die verwachting kunnen waarmaken natuurlijk Lachen


Je koopt dan een illusie...............enne ervaring rijker, illusie armer gaat wel heel vaak op in die situatie. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 12:52

ja maar jippie, 8000 euro voor een groen paard, dat moet wel een HEEEEEEEL goed paard zijn hoor.

OVerigens, als je veel geld betaalt voor een veulen, koop je eigenlijk ook een illusie.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:54

ik vindt 8000 euro voor een groen paard wel een beetje erg veel geld.
je moet nog maar afwachten hoe die zicht ontwikkelt onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:59

Desiree schreef:
ja maar jippie, 8000 euro voor een groen paard, dat moet wel een HEEEEEEEL goed paard zijn hoor.
.


Kijk, hierboven heb je denk ik het antwoord te pakken. Wat jippie en ik een goed paard vinden, vind jij een HEEL goed paard. En wat ik een matig doch fijn gebruiksdier vind. Vind jij een goed paard.

Toch zit dat fijne gebruiksdier ook in de prijsklasse 5 a 6 duizend euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:06

Ik ga met jippie en Pipo mee.
voor 8000 euro heb je nog helemaal geen gp paard, maar een paard dat lekker mee kan in de klasse Z.
Voor zowel dressuurpaarden als de springpaarden.
Door op handelstalletjes te rijden heb ik wel vaker bedragen rond mijn oren zien fluiten, zelfs bedragen van ruim een ton bij 4 of 5 jarige, dan krijg je toch een ander idee over wat goede paarden zijn en wat niet Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:15

Als ik de vraagprijzen op b.v. marktplaats zie, vraag ik me af wat nou echt de prijs is die voor die paarden betaald wordt.
Als ik die prijzen zie (of je het nou een goed paard noemt of niet) vind ik het 9 van de 10 keer gewoon idioot.
Is het nu mode om dat soort bedragen te vragen en worden ze daar ook echt voor verkocht? Of gaan ze voor "normale" bedragen weg na wat handelen?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:30

simongek schreef:
ik vindt 8000 euro voor een groen paard wel een beetje erg veel geld.
je moet nog maar afwachten hoe die zicht ontwikkelt onder het zadel.


Ik heb al genoeg veulens gezien die boven de 5000 euro zitten, en dat is het nog niet eens super bijzonder vond ik dan..
Moet je eens kijken wat ze op veulenveilingen neerleggen..

Ze hebben echt het guldenteken omgewisselt..

Dees

Berichten: 18916
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:57

Ik ken ook goed bewegende paarden voor rond de 4.000 euro te koop. Ze zijn er heus wel, sowieso wel in het noorden.
Maar goed, voor mij zit er weinig verschil tussen goed bewegen en fijn bewegen. Een goede loopt fijn, een fijn lopende is altijd goed.
In mijn omgeving wordt gesproken over goed en extra. Fijn is iets waar de ruiter verantwoordelijk voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:15

Desiree schreef:
ja maar jippie, 8000 euro voor een groen paard, dat moet wel een HEEEEEEEL goed paard zijn hoor.

Dat we verschillende ideeen hebben over wat goed is is wel duidelijk. Maar ik ben wel benieuwd wat jij verwacht van een paard want dat is waar je uiteindelijk voor betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:54

Dees schreef:
Ik ken ook goed bewegende paarden voor rond de 4.000 euro te koop. Ze zijn er heus wel, sowieso wel in het noorden.
Maar goed, voor mij zit er weinig verschil tussen goed bewegen en fijn bewegen. Een goede loopt fijn, een fijn lopende is altijd goed.
In mijn omgeving wordt gesproken over goed en extra. Fijn is iets waar de ruiter verantwoordelijk voor is.



Tuurlijk is fijn iets waar de ruiter verantwoordelijk voor is. Maar een FIJN te RIJDEN paard is helemaal goed te verkopen, want daar is veel vraag naar, en weinig aanbod.

Fijn is gewoon een ander woord voor een goed bruikbaar paard.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:59

Ik hoorde gisteren op stal een mooi verhaal. Een bekende handelaar koopt regelmatig hengstveulens op om die uiteindelijk voor te stellen op de hengstenkeuring. Ze worden longeer en zadelmak gemaakt op 2,5 jaar vlak voor ze voor de eerste keer voor de keuring worden voorgesteld. De hengsten die daarvan afvallen worden gelijk verkocht. De prijs van deze paarden liggen tussen de 7 en 10 euro!! Geeft je maar een idee.... Tis in iedergeval niet mijn prijsklasse (te hoog) voor een jong onervaren paard, maar er ze staan nog net niet in de rij om ze te kopen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 09:33

Maar pipo, jippie en kawa, ik ZOEK helemaal geen GP paard! Wat moet ik nou met en grand prix paard, ik ben toch ook geen grand prix ruiter, zal ik ook nooit worden en daar ligt mijn ambitie ook niet. Ik wil gewoon een apart bewegend paard wat iets beter is dan het gemiddelde. Maar jullie weten net zo goed als ik dat een paard dat beter is dan het gemiddelde meestal ook lang niet het grandprix niveau in huis heeft aan capaciteiten. MAar daar had ik het ook niet over. VAndaar dat ik 8000 euro voor een groen paard altijd nog erg veel vind. Waarschijnlijk zou ik er wel anders over denken als ik een Anky was of zo. En soms bekruipt mij wel een beetje het gevoel dat sommigen hier op bokt zich wel een Anky voelen.

En die laatste opmerking van Eleonoor is zeer terecht: ze staan nog net niet in de rij om ze te kopen. Daar staan ze dan met hun vraagprijzen...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:46

Maar Desiree, als ik lees wat jij wil en wat je daaraan wil uitgeven, ben je op zoek naar een fijn paard, maar geen aparte...
Want voor beweging moet je diep in de buidel tasten.
Overigens kan een paard wel apart bewegen, ik zelf heb liever functioneel gangwerk want dat zijn toch twee verschillende dingen.

Overigens hoef je toch geen GP ruiter of GP ambities te hebben om toch een heel aparte te willen hebben?
Niet dat er veel op dit forum zijn die een paard met GP mogelijkheden hebben. (ArieI, ikhier e.d uitgesloten Tong uitsteken )

Dees

Berichten: 18916
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:53

Een leuk maar betaalbaar paard vind je niet bij de professionele handelsstal. GA het land in, struin advertenties en markten af. Er zijn vele kopers die goede paarden laten staan omdat ze oordelen over het verkoopkanaal. zo kom je voor weinig geld aan leuke paarden. Paarden die vaak helemaal niet onderdoen voor te duur gekochte exemplaren.
Ikzelf persoonlijk vind dat het allerleukste aan paardje-kopen. Laat een ander maar de hoofdprijs betalen; ik wil gewoon voor een prettig prijsje prettig kunnen rijden.
En voor de ongelovigen onder ons; menig potentieel GP paard is via het minder exclusieve traject tot zijn juiste ruiter gekomen , net zoals menig duur paard zijn belofte totaal niet inwilligte. Nee, doe mij dan toch maar eentje met een makkelijke prijs, dan is die ook weer makkelijk te verkopen als het tegenvalt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 09:54

ik schaar me achter Dees.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:55

alle machtig.. 10.000 euro? das een paard met gouden hoeven?
pfff wat een geld....
ben benieuwd of er bokkers zijn met paarden van boven de 10.000 euro..
*vast wel*...

Phoe veel succes met je zoekacties desiree...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 10:00

Ik ga veel paarden kijken en heb zo al verschillende malen voor niet te veel geld een erg leuk paard gevonden.
Maar let wel 'erg leuk', maar zeker niet apart.
Particulieren zijn ook niet achterlijk, daarbij lopen er ook mannen als Voskens en Coomans rond die dit voor hun werk doen en ook gewoon 'de boer op gaan'.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 10:17

Rene Voskens uit Tilburg, ken jij die ook? die kijken inderdaad rond op dezelfde adressen ja.