hoe begonnen met paarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

hoe begonnen met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 15:23

ik vroeg me af hoe jullie ooit zijn begonnen met paardrijden, verzorgen enz. (en hoelang jullie dat al doen) ik rij zelf nu 5 jaar en ik heb 2 verzorgpaarden gehad. Die tweede doe k nogsteeds (en die eerste is 3 jaar geleden overleden). Ik ben op paardrijden gegaan , omdat k met een vriendinnetje erop ging. Precies weet k eht niet meer. Toen k een paar maanden reed heb k mijn moeder ook aangestoken en nu rijd ze nog steeds. (btw: morgen gaan we lekker samen een uurtje rijden OK dan! ) Ben benieuwt naar jullie reacties *LOL* groetjes !


Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:33

Ik ben toen ik 14 was begonnen op een fysiotherapeutisch centrum voor paarden. Zo heette dat toen. Eigenlijk was het gewoon een pensionstal waar paarden geplaatst werden die er een streep door hadden en een keer goed bijgepoets moesten worden.
Hier heb ik echt heel veel geleerd over omgang, verzorging, etc. met paarden. Gereden heb ik hier echter nooit.
Dat is begonnen toen ik 18 werd. Toen ben ik samen met mijn zus begonnen op de manege en sinds 3 jaar hebben we 1 eigen paard en sinds 3 maanden twee eigen paarden.
Zit er dus 9 jaar in.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:45

Ik ben toen ik 6 of 7 jaar was begonnen, mn beste vriendin ging op paardrijden, en dat wou ik ook Haha! Toen heb ik 3 jaar ofzo manegelessen gereden en daarna kreeg ik een verzorgpony, die heb ik 1,5 jaar verzorgd en toen heb ik haar gekocht, die pony heb ik nu alweer bijna 2 jaar Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:48

Vorig jaar toen ik verkering kreeg met mijn vriendin Knipoog
Jurga hier op bokt, een keer op een paard gestapt en dat is er nooit meer uit gegaan Tong uitsteken

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:50

Ik was 5 jaar en mijn zusje deed het dus ging ik het ook maar doen Haha! Tong uitsteken .Niet dat ik toen natuurlijk al echt 'kon' paardrijden buiten wat aan de longe stappen Haha! !Maar jah , nu rijd ik nog dus zo zie je maar Tong uitsteken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:50

Dat was denk ik toen ik een paar maanden oud was, werd ik door mijn moeder met kinderwagen en al in de stal geplant zodat zij kon rijden.. was blijkbaar erg rustgevend, want ik heb nooit een kick gegeven..Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:57

Ik loop nu al zo'n 11 jaar tussen de paarden. Dat komt voornamelijk door mijn ouders, zelf reden ze ook graag.
Ik rijd in lessen zo'n 8,5 jaar.
Voor heen wel vaker op paarden gezeten maar dan was het een beetje rondstappen of een rondje draven terwijl ma je hand vast houd ;)

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:59

Mijn ouders hebben elkaar op een manege leren kennen. En reden dus al voordat mijn zus en ik geboren waren.

Mn zus en ik gingen dan wel eens mee en langzamerhand begonnen we het toch wel leuk te vinden.
Toen mocht mijn zus ook op les....en natuurlijk wilde ik toen ook heel graag *LOL*

Ik was 7 dat ik begon met rijden, dat is nu 12 jaar geleden.
Op mijn 9e namen we een eigen pony en op mijn 13e kregen we Magic.

Janka
Berichten: 85
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:10

Altijd leuk om te lezen hoe oud anderen waren wanneer ze gingen rijden. Ik was 11 jaar toen ik er heel erg besmet mee raakte (het zogenaamde paardenvirus), daarna heb ik verschillende verzorgpony's gehad en met mijn 14e verjaardag kreeg ik Carin, Carin heb ik nu nog. Het grappige is dat ik samen met mijn beste vriendin "paardengek"werd en nu rijd ik op dezelfde stal als haar, helpen we elkaar en gaan metelkaar mee naar wedstrijden. Superleuk dus.

Wees jezelf er zijn al zoveel anderen

"Loesje"

appielover

Berichten: 78
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: aalst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:19

mijn ouders hadden een manege dus dan gaat het vanzelf

super o'neill is the man

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:48

ons opa hadvroeger een Belseknol waar hij veel foto's van heeft en veel over vertelde, later kocht mijn tante een Welshje van 1,17 voor voor haar dochters die er niks mee deden en toen was ik verkocht.
Da's ongveer 12 jaar geleden.
Ik rijd 11 jaar waarvan de afgelopen 4 jaar op m'n eigen knollie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:56

Na lang zeuren kreeg ik voor mijn 11e verjaardag een paar lessen.
2 km van ons huis zat een handelsstal, die sinds enkele jaren er ook voortaan lessen bij gaf.
Daar heb ik mijn paar lessen gehad.
Maar meer kon mijn moeder niet betalen.

Toch ben ik zonder dat ik kon lessen een paar zaterdagen daar geweest, om wat mee paarden te poetsen.
De stalhouder, die wel wist hoe onze huissituatie was en een erge kindervriend was, wist wel enkele simpele klusjes voor een elf jarige in ruil voor een uurtje les.
En dat deed ik maar wat graag

En zo mocht ik daar rijden, door wat mee te helpen.
En dat helpen kon steeds meer, dus uiteindelijk mocht ik ook steeds meer rijden.
Tot ik daar elke dag na school was.
En aangezien ik niet bang uitgevallen was, kreeg ik ook al snel, voor mij toen, de wat snellere paarden.
En dan leer je heel snel bij, als je elke keer een paardje krijgt, waar je echt mee aan de slag moet voor je nivo.

Ik heb daar dan ook erg veel geleerd.
En een super geweldige tijd gehad, die ik nooit zou hebben willen missen Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:02

Door een vriendinnetje ben ik een keer mee gegaan naar een manege. In het begin vond ik het allemaal maar niks. Totdat ik vaker met paarden om ging en beter wist hoe ze reageerde op bepaalde dingen.
Toen ik 11 was mocht ik op paardrijles, thuis dacht ze dat ik nooit lang vol zou houden omdat ik niet zo'n held was Lachen . Later kreeg ik steeds meer verzorgpony's...
Op een gegeven moment kon ik bij een kleine stal een pony huren. Daar heb ik erg veel van geleerd, omdat ik toen ineens elke dag kon rijden en dit geen manegepony was.
Zo kwam ik ook in aanraking met ponyclublessen en wedstrijden.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 17:18

Ben ff naart dorp geweest en gelijk zoveel reacties Pling leuk leuk leuk, Het valt me wel op dat iedereen elkaar aansteekt met het paardenvirus Haha!

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:47

Ik ben met paarden in aanraaking gekomen door mijn zus. Zij was al heel erg gek op paarden en ging eerst bij iemand anders rijden en wat later kwam er een fjord bij ons gestald en nog wat later hadden we eigen fjorden. En zo is het begonnen en later werden de fjorden vervangen door kwpn-ers en nog later door friezen. En nu heb ik zelf een arabier Haha! (samen met mijn vriendin die er ook een heeft Haha! )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:53

ik wilde indruk maken op mijn vriendinnetje. Haha!

Amor Vincit Omnia

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:56

We gingen een keer met ons gezin naar ponypark Slagharen en daar moest en zou ik op een pony rijden. Sindsdien ben ik niet meer van paarden af te slaan. Haha!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:03

Totdat ik een jaar of 8 was vond ik paarden stom. Mn zus vond ze echter geweldig en die mocht na dr zwemdiploma te hebben gehaald op paardrijden. Dus ik werd elke woensdagmiddag meegesleurd naar de manege. Na een tijdje ging ik de pony's poetsen als mn zus les had en als ze klaar was met rijden mocht ik ze uitstappen Haha! Ik kocht op een geven moment mn eigen poetsspullen omdat k dat helemaal geweldig vond, mn eigen borstels Lovers Na een half jaar ben ik toen ook op paardrijden gegaan en daarna is het er nooit meer uit gegaan. Heb nu mn eigen paard sinds een jaar (daarvoor 5 jaar een verzorgpaard gehad) en ik doe de opleiding MBO paardenhouderij in Dordrecht op het Wellantcollege!

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:06

Heey ! Ik ben erop gegaan omdat we een x met de hele klas naar de manege gingen. Poetsen rijden enz. Maar dus ik vond het zo leuk dat ik op paardrijden ben gegaan. Ik rijdt 2 jaar en heb 3 verzrogpaarden (het paard waar ik het meest mee doe is Duncan!) En heb er daarvoor nog een gehad. Die is 2 jaar geleden geslacht:(!
XXX Wendy

Rust zacht lief vriendje, ik mis je

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:21

mijn pa zei wil je op een sport? Ik zo ja! Welke? Ik zo weet niet! Hij ok paardrijden! Heb je er nu al spijt van pap dat we 3 paarden hebben en dat er 1 verkocht moet worden?:P

Doeg:D:D:D

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:51

Uhm.. Haha! Eigenlijk was het mijn zus die het graag wilde, en toen deed ik gezellig mee. (mijn zus was toen 7 en ik 4)
We gingen elke week in Vaassen bij een manege rijden. (tante van mij kende de mensen van die manege goed, haar dochter rijdt ook paard)
Waren echt hele lieve pony's en volgens mijn moeder deed ik op die pony's al rustig een galopje. Bloos!
Maar goed, jong talent he. Schijnheilig Jammer dat ik zo ben blijven steken.. *LOL* Ben nog steeds een flut paardrijmensje, ik heb echt het idee dat ik er alleen maar op achteruit ben gegaan.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:55

Ik ben al aangestoken toen ik een paar maanden oud was Tong uitsteken Mn opa en mn 2 ooms hebben altijd al paarden gehad vroeger.
Toen ik geboren werd had mn oom ook 2 paarden staan. Wilde er altijd heel graag heen. Toen ik een jaar of uhmm 8 was kreeg mn oom er een Fjord bij enz enz. Ik ben begonnen met rijden vanaf mn 7e bij mn opa. Daarna was het voor 3 jaar lang alleen rijden op ponykamp. Toen ik 12 werd kreeg ik rijlessen. Ik heb daar 5 jaar lessen gevolgd en daarna nog een verzorgpaard gehad op de manege. Nadat zij weg was ben ik gestopt met rijden. Sindsdien rijd ik niet meer ivm tijd en geldgebrek. Of ik hobbel af en toe nog bij mn opa rond.

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:34

Heey! Tja, aangestoken hè?! Mijn zusje (LoveDunc, voor degenen die dat niet weten) had dus proeflessen op school en toen haar (toen) lievelingspaardje overleden was, ben ik voor het eerst met haar meegeweest. En ja hoor, was meteen verkocht. Eerst heel lang Rock verzorgd en nu al 9 (!!!) maanden Jess. Ik rij nu ruim 1,5 jaar. Mya, eigenlijk ken je mijn verhaal al wel...

Groetjes!

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:05

Ik rij al vanf dat ik echt heel klein was altijd op de paardjes zitten als ze naar de stal naar de wei moesten en andersom... 10 jaar geleden ben ik gaan lessen op een manege en op een ponyclub.. en sins 6 jaar heb ik een eigenpaard en sins 4 maanden heb ik er 2...

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 15:22

Heb ze allemaal gelezen Lachen leuk om te zien hoe iedereen ermeej begonnen is...vroeger was k zelfs bang voor paarden (die grote enge beesten... *LOL* )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daaf4ever en 138 bezoekers