Ben ik daar nou te makkelijk in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Ben ik daar nou te makkelijk in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 20:12

Het zal vast wel weer aan mij liggen maar ik zou graag ook even jullie mening willen weten.
Mijn zus is dit jaar op kamers gegaan in het buitenland en daarom hadden we een verzorgster gezocht (en gevonden Haha! ).
Nou alles goed en fijn, heel lief voor de paarden, rijd netjes en begint al aardig te wennen.
Maar het probleem was dus dat ik vandaag pas om 4:15 bij de paarden kwam, omdat m'n vrijwilligerswerk (voor school) wat later was. Maar we hadden afgesproken dat zij om half 3 zou komen en ik zou dan ong. om 3 uur kwart over 3 er zijn.

Ik kwam dus wel erg laat maar had m'n telefoon niet bij me dus kon haar ook niet bellen dat ik later kwam (weet nr. niet uit mn hoofd). Ikzelf had niet verwacht dat dit zo'n enorm probleem zou worden maar vond het toch wel beetje naar.

Ik kwam bij de paarden en toen had ze al 2 stallen gedaan en de paddock, ik blij... zij volgens mij iets minder Scheve mond .

Maar we hadden daarna heel gezellig samen gereden, paarden op stal. Maar toen zagen we ineens dat het al 6 uur was en ze moest om 6 uur thuis zijn. Zij snel naar huis gefietst en ik daarna nog even de paarden gevoerd etc.

Dus nou kwam ze net op MSN en ik vroeg heb je het overleeft? (je ouders niet boos dat je later was).
Krijg ik dit als antwoord:
jah, maar ze waren wel pissig, want ik vertelde dus dat jij wat later was omdat je dat vrijwilligerswerk moest doen ...... maar toen vroegen ze wat ik in die tijd had gedaan en toen zei ik dat ik de twee stallen had gedaan en de padock .... en nu vinden m'n ouders dat ik gewoon gebruikt wordt

Verward Het klonk alsof ze ermee eens was...

"jah mijn ouders vinden het ook niet erg dat ik alleen ben.... ik had idd ook gewoon kunnen gaan nadat ik de stal van .... had gedaan en de padock geveegd en uitgeschept, maar ik wist niet wat er met jou aan de hand was dus had ik maar de stal van ..... ook gedaan en ze alvast gehaald .... maar verder kan ik ook nix als jij er niet bent want het zadel ligt binnen"

Terwijl ik al op de eerste dag dat ze kwam had gezegd dat ze altijd bij het huis mag aanbellen omdat m'n moeder (bijna) altijd toch wel thuis is. Huppakee dan had ze toch ook een zadel gehad... er ligt trouwens ook nog een zadel in de zadelkamer maar die hoort op mijn pony, maar daar mag ze ook altijd op rijden...

Ben ik nou te makkelijk in dat soort dingen? Ik schrok er echt van toen ze zei dat haar ouders vonden dat ik haar gebruikte!


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:20

Mijn ouders vonden ook dat ik soort van gebruikt werd, maar dat vond ik helemaal niet. Ze kunnen de situatie niet helemaal overzien, net als de ouders van dat meisje blijkbaar.
Ze heeft vrijwillig de andere stal en paddock ook uitgemest, jij hebt er niet om gevraagd. Beetje raar om dan te denken dat jij haar gebruikt.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:28

Vind dat je haar niet gebruikt, het kan gebeuren dat het een keer anders loopt dan gepland. En misschien moet je haar gewoon nog een keertje duidelijk maken dat ze gewoon aan mag bellen voor zadels en dergelijke en dat je het echt waardeert dat ze komt. En vraag haar eens recht in het gezicht of ze zelf vind dat ze gebruikt wordt, op MSN komt het vaak anders over dan het bedoeld wordt...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 05:40

Ik vind niet dat ze gebruikt wordt, maar ouders hebben naar mijn ervaring vaak een andere mening over dat soort dingen. Ik zou de volgende keer dat ze komt nog wel even hierover praten. Zeg gewoon nog een keer dat ze altijd bij jouw moeder het zadel kan gaan halen, misschien durfde ze dat niet.

* To Belg, or not to Belg *

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 06:17

ligt eraan, als dit vaker gebeurt wel, maar als dit iets eenmaligs is zal het best meevallen. Ach de ene keer doet de een wat meer en de volgende keer is het de beurt van de ander.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 08:16

Ja, ik wou er vandaag nog even me haar er over hebben. Ik begrijp zelf ook wel dat zij niet alles moet doen, het zijn tenslotte mijn paarden en zj komt vrijwillig. Ik denk verder zlef dat het wel weer meevalt, want ze vroeg of ze vandaag kon komen kijken bij de les. Nou ja, vind ik prima. Ik zal vragen of ze het er mee eens is en ik ben blij dat ik niet de enige ben die het een beetje vreemd vond, dus edankt voor de reacties!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:52

ik denk dat dit een typische ouders-reactie is! Ik hoor m'n eigen moeder al praten haha.......trek je er niets van aan, als jij beter weet hoef je je niet te verdedigen toch?!!!!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:40

Als je paarden gaat verzorgen van iemand anders kan je dit soort dingen wel eens verwachten... Als je het zo wilt bekijken word je altijd gebruikt maar het is toch uit vrij wil dat zie paarden doet? Ik vind niet dat ze gebruikt word ! slaat gewoon nergens op!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:51

Dit was haar eigen keuze om de stallen te doen! Dus ze word absoluut niet gebruikt, en trouwens over dat ze niks kan doen, ze heeft toch hersens en handen en ze kan praten dus kan ze ook aanbellen!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:52

Bekend ouder-verschijnsel Tong uitsteken

Mijn moeder is er heilig van overtuigd (;)) dat ik betaald moet worden om Nico te verzorgen. Als ik haar dan 10x heb uitgelegd dat je bij de meeste mensen juist moet betalen om te rijden vind ze dat ook stom Haha!. In ruil voor dat ik Nico verzorg (stal uitmesten, poetsen, voeren, binnen/buiten zetten etc. etc.) mag ik hem rijden. Daar komt ook nog eens bij dat zijn eigenaresse soms een maand naar NieuwZeeland, Afrika ofzo is, en dat ik dan elke dag voor hem moet zorgen. Ik help haar dus ook (enorm Tong uitsteken) uit de brand, en ik heb er een hele leuke pony voor terug.

Sommige niet-paarden ouders begrijpen gewoon niet dat ze er ook iets voor moet doen om te mogen rijden. Zij rijd jouw paard, dan kan ze toch ook wel 2 stallen + paddock uitmesten? Niet meer dan normaal lijkt mij zo Haha!

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 17:27

Gelukkig denken jullie er ook zo over! Ze was trouwens vandaag even komen kijken tijdens de les en heeft toen paard uitgestapt en ik heb het er maar neit meer over gehad we hebben nog gezellig gekletst us ik had ook geen zin om de sfeer dan weer te verpesten!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:57

Ouders zijn over het algemeen heel snel overbezorgt, uiteindelijk klinkt het ook wel heel vreemd voor haar ouders om te horen dat ze wel 2 stallen heeft uitgemest en de paddock..
Daarin tegen zijn het waarschijnlijk niet echt paarden mensen en zien hun dus ook niet dat tegenover dat werken ook lol staat en dat je verzorgstertje het graag doet.
Ja toch? Anders zou ze het niet gedaan hebben.

ben blij dat jullie probleem iig de wereld is uitgeholpen

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:22

nee hoor ik vindt die ouders maar een stelletje zijkes of zeuren niks van aantrekken en gewoon overleggen met dat meisje dat ze niet verplicht is alle stallen te mesten, dan moet het wel goed komen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers