otje zwanger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

otje zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 14:05

Otje is zwanger Zie: [AM] ervaring met zwangerschapstesten

Tja dat ben ik dus, sorry voor het gebruik van een schaduwaccount maar ik wilde het eerst nog even anoniem tot me door laten dringen. Nog bedankt voor jullie fijne reacties. Inmiddels ben ik in week 10 en zijn we al een beetje aan het idee gewend. We hebben er zin in.

En misschien kan een van jullie mij helpen. Ik rijd niet meer op het moment, weet geen heel betrouwbaar beestje en durf echt geen risico te lopen met een minder betrouwbaar exemplaar. Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik de komende 9 maanden niet meer kan rijden maar wil toch zo graag toch nog 1 keer rijden voordat het echt niet meer kan. Ik mis het nu al zo verschrikkelijk.

Is er misschien iemand die op korte termijn voor 1 keer zijn brave paard of stevige pony ter beschikking wil stellen voor een rustig ritje. Ik zou er echt zo gelukkig van worden.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:12

Van Harte Gefeliciteerd OK dan!
Joh jullie gaan een echte spannende tijd tegemoet........heerlijk.
Straks een heel ander leventje (maar straks wil je niet anders meer......en ik kan het weten Tong uitsteken ).

Ik heb ook vanaf het begin af aan niet meer gereden (had ook geen echt betrouwbaar paard ........)
Ach voor je het weet zijn die 9 maaanden voorbij........het zijn er nu nog maar 7.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:13

Gefeliciteerd!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:16

oh gefeliciteerd !!
ik kan niet wachten tot ik zelf oud genoeg ben Haha!
het is dat je zo ver weg woont anders bood ik me accuut aan als oppas Haha!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:16

Van harte gefeliciteerd!! Party!!
Ik kan je niet helpen aan een paardje maar wilde je wel even veel geluk in de toekomst wensen Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:16

Gefelicteerd! En geniet van de mooie tijd die gaat komen!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:27

Van harte gefeliciteerd met dit goede nieuws!
Jammer dat je niet kunt blijven rijden. Ik ben inmiddels bijna 8 maanden en 2 weken zwanger maar ben ongeveer tot 5 maanden best actief blijven rijden.

Daarna kreeg ik pijntjes en vond ik het gewoon verstandiger om te stoppen, ook al heb ik een erg lief en betrouwbaar paardje. Als je wilt mag je best een keertje komen rijden op Vasthi. Je moet alleen wel snel zijn want ik kan natuurlijk zo maar beginnen met bevallen Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:42

Gefeliciteerd!!!
Jammer dat het rijden niet meer zo lukt, ik heb hier ook eigenlijk niks staan waar ik je zo op weg zou sturen helaas..
Maar geniet er in iedergeval van..j

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:12

Gefeliciteerd!!
geniet ervan Lachen

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:24

dimmelim schreef:
En misschien kan een van jullie mij helpen. Ik rijd niet meer op het moment, weet geen heel betrouwbaar beestje en durf echt geen risico te lopen met een minder betrouwbaar exemplaar. Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik de komende 9 maanden niet meer kan rijden maar wil toch zo graag toch nog 1 keer rijden voordat het echt niet meer kan. Ik mis het nu al zo verschrikkelijk.

Is er misschien iemand die op korte termijn voor 1 keer zijn brave paard of stevige pony ter beschikking wil stellen voor een rustig ritje. Ik zou er echt zo gelukkig van worden.


Wanneer kom je langs??? Escaal is hartstikke braaf (2 keer een minibok -voetjes zo'n 15cm van de vloer hooguit- in 5.5 jaar tijd telt toch wel als giga braaf he Haha! )... heb nu even pech met een wondje op haar kroonrand, maar dat is vast snel genezen... dan rijd ik haar even een paar keer en desnoods rijd ik haar eerst even een half uurtje voor jij er op gaat... maar je weet het vast nog wel, mijn meissie is echt giga braaf... en als je het leuk vind en toch een beetje meer zekerheid wil hebben kunnen we ook een stapritje richting/in het bos maken en dan klip ik ook nog een halstertouw/longeerlijn aan haar vast. En oh... GEFELICITEERD!!!
Laatst bijgewerkt door vikki op 15-10-03 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:24

gefeliciteerd!
joy is wat te ver, en ook niet een al te braaf exemplaar:)
succes met een ander pony !

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:01

Gefeliciteerd Lovers
Jammer dat je niet meer kunt rijden, maar je moet er iets voor over hebben he Knipoog

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 16:39

Dank jullie wel! en ook voor de brave paarden aanbiedingen Vashti en Vikki!

Vasthi, alvast erg veel succes met je bevalling. Spannend hoor.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132054
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:42

Gefeliciteerd Dimmelin !
Helaas kan ik je niet verder helpen, maar ik wil toch even van de gelegenheid gebruik maken om je te feliciteren.
Geniet van je zwangerschap, en ik hoop dat je een superbraaf paardenexemplaar kunt vinden !

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:55

Gefeliciteerd, in paardenland wordt er vaak een beetje eigenaardig op gereageerd , maar mijn ervaring is dat een kind een plek op de wereld geven een byzonder waardevolle ervaring is.
Ik begrijp dat je nog wat wil rijden voordat je aan de echte "bolle buikfase" begint. Kan mij heel goed voorstellen, maar wees voorzichtig.
Ik heb zelf tot de 6e maand gereden en vind dat achteraf gezien niet zo slim, natuurlijk kan je het lichamelijk misschien wel aan en bewegehn is gezond, juist als je zwanger bent. Maar het risico op vallen etc. zou ik bij een 2e zwangerschap niet meer aangaan.
Het klinkt een beetje opoeachtig en dat is het ook Lachen denk ik, maar toch.

Veel geluk !

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 17:07

SuzanneH schreef:
Gefeliciteerd, in paardenland wordt er vaak een beetje eigenaardig op gereageerd , maar mijn ervaring is dat een kind een plek op de wereld geven een byzonder waardevolle ervaring is.
Ik begrijp dat je nog wat wil rijden voordat je aan de echte "bolle buikfase" begint. Kan mij heel goed voorstellen, maar wees voorzichtig.
Ik heb zelf tot de 6e maand gereden en vind dat achteraf gezien niet zo slim, natuurlijk kan je het lichamelijk misschien wel aan en bewegehn is gezond, juist als je zwanger bent. Maar het risico op vallen etc. zou ik bij een 2e zwangerschap niet meer aangaan.
Het klinkt een beetje opoeachtig en dat is het ook Lachen denk ik, maar toch.

Veel geluk !


Wanneer zou je nu dan stoppen als je zwanger zou zijn? Ik denk zelf dat ik het vanaf de 4de maand wel echt te riskant vind. Ik wil het liefst nog in de derde maand (is dus binnen twee/ drie weken) mijn laatste ritje maken en dan desnoods alleen maar een paar rondjes stappen op een echt braaf paard.

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:25

Ik ben toen op mijn gevoel afgegaan en met een maand of 5 wilde ik niet meer gallopperen, toen heb ik af en toe nog wat gestapt en dat was het.

Nu zou ik meteen stoppen , ik vind het risico te groot. Zou bv ook niet gaan skieeen ofzo
De eerste keer zwanger had ik eigenlijk niet goed in de gaten wat het nu is : de verantwoordelijkheid voor een kind.
Op zich heel logisch , maar dat houdt wel in dat ik bij een volgende keer niet meer zou rijden.
Dat betekent niet dat je je leven op hold moet zetten, maar ipv paard rijden , bv alleen verzorgen en andere manieren van beweging geven en zelf bv gaan zwemmen; is leuk, goed en heel grappig als je wat verder bent in de zwangerschap kan je je baby heel goed voelen en zien trappelen wanneer je op je rug drijft .

Ik probeer je niet iets op te dringen , ieder zijn eigen keuze en die respecteer ik .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:22

Oh meid ik zou je echt heel graag willen helpen, je had zo op Jurga mogen stappen (en het bos in), ware het niet dat ze tijdelijk uit de running is door een blessure (en ze niet gereden mag worden).

Ik heb wel een erg brave Nimondro staan voor wat rondjes in de bak als je dat ziet zitten.... Ik hoor het wel.

Gefeliciteerd hoor!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:44

Van harte gefeliciteerd...heb heel het topic gevolgd...en 1 persoontje hier op bokt (persoon in kwestie weet wie ik bedoel) dacht dat ik otje was Haha!
Ik ben bijna 3 maanden zwanger (nog 1 weekje te gaan) en ook ik mis het rijden...ben er sinds 2 weken mee gestopt...
Ik ga gewoon nog elke week op de manege kijken naar mijn "oude"les zodat ik er toch nog een beetje "bij hoor".

Kan je helaas niet aan een betrouwbaar paardje helpen...omdat ik geen paard in bezit heb..

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 19:47

Ik kan je helaas niet helpen qua rijden, maar ik wil je wel graag feliciteren!!!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 20:23

Meys schreef:
Van harte gefeliciteerd...heb heel het topic gevolgd...en 1 persoontje hier op bokt (persoon in kwestie weet wie ik bedoel) dacht dat ik otje was Haha!



Jij ook gefeliciteerd! Misschien is het inderdaad wel slimmer om toch niet meer op een paard te stappen. Gewoon een paard van dichtbij zien lijkt me al heel fijn. Of misschien is mennen een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:03

Hey, gefeliciteerd! T is toch wel schrikken, kan ik me voorstellen, maar het lijkt me toch ook iets moois.
Ik wil je best mijn haf aanbieden om op rond te rijden, ze staat enkel in Dronten, FL dus da's wat ver weg, maar als je zin hebt, ben je welkom hoor Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:17

Gefeliciteerd, wat leuk voor je! Net getrouwd en meteen zwanger, super! Je zou best Raimaer mogen proberen maar dat is wel ver weg voor je.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 23:44

Je mag ook naar Friesland toe komen?
Paarden genoeg om te aaien en knuffelen!!
O ja, volgende week Zaterdag ben ik in A'dam!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 00:31

*grinnik*

Ik zat er al op te wachten wanneer je je zwangerschap bekend zou maken op Bokt, had al het idee dat dat niet lang meer zou duren... Knipoog

Via deze weg nogmaals van harte gefeliciteerd, en met een beetje geluk wordt jullie kindje ook een enorme paardengek!


[Edit] Suffe typo's, je bent redacteur of je bent het niet Knipoog [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-10-03 00:35, in het totaal 2 keer bewerkt