Kennedy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 20:14

Hey bokkers,
Ik zou jullie om een gunst willen vragen. Haha!
Ik zoek meer info over Kennedy... Ik weet al dat hier op bokt over hem gesproken is en hier zijn al veel foto's van hem vertoond maar ik zou alles willen weten wat jullie over hem weten en wat ik eigenlijk graag zou hebben is een filmpje van kennedy *LOL* , ik heb het over de nederlandse kennedy by the way Pling . Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en een filmpje van hem aan mij geven want ik vind er geen
dank jeeeeeeee
xx


Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 20:34

niemand? Haha! *schop* Haha!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 07:47

Stuur me anders ff een PB met je e-mailadres. Ik heb wel een groot stuk tekst en wat foto's van hem. Een videofilm heb ik wel, maar kan ik niet in de computer laden, dus kan ik niet over de e-mail versturen.
Het is een 'homevideo' van de hengstenshow 2003 bij Ardts in Haps.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:28

Ik zie hem vanmiddag weer.... Hij staat momenteel op een bedrijf hier in de buurt waar mijn zoontje ponyrijd. En ik heb daar altijd springles.
Hij staat daar mooi zwart en lief te wezen...
Het is een mooi paard, maar dat wist je vast al. Hij schijnt ook vreselijk lief en braaf in de omgang te zijn.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 18:35

Hey Randy, ik heb je een pb gestuurd.
En nog iemand die over hem iets weet?
dank je Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:38

Niet over hem...
Maar Claudia hier op bokt heeft een Kennedy.Van haar paardje staan een paar foto's in mijn profiel. Helemaal onderaan.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 19:35

Antoinette schreef:
Niet over hem...
Maar Claudia hier op bokt heeft een Kennedy.Van haar paardje staan een paar foto's in mijn profiel. Helemaal onderaan.


Hoe heet het paard want er staan er zoveel in... En helemaal onderaan, is dat het laatste paard of het voorlaatste Haha! Ik ben verward Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:48

Het paard het Soixante Neuf. Het zijn de laatste 2 foto's.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 22:30

Ik was van de week op een manege in Limburg, waar mijn nicht haar paard in pension heeft staan. En daar staat Kennedy nu dus ook op stal. Hij staat daar nu op rust, echt een ontzettend lieve hengst, de eigenaar longeert hem gewoon met een halstertje om.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:46

In mijn profiel staan trouwens foto's van Ohara. Dat is ook een Kennedy afstamming.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:48

Cute_12 schreef:
Ik was van de week op een manege in Limburg, waar mijn nicht haar paard in pension heeft staan. En daar staat Kennedy nu dus ook op stal. Hij staat daar nu op rust, echt een ontzettend lieve hengst, de eigenaar longeert hem gewoon met een halstertje om.


Dus dan was je bij Manege Kerkers? Gewoon nieuwsgierig, wie is je nicht, waarschijnlijk ken ik haar dan wel. En dat klopt he, hij is echt heel lief, ik vind het alleen zo jammer dat ie niet in de wei mag, maar ja, is misschien wel te gevaarlijk met al die merries in de buurt.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:56

He, ik heb een kennedy. Mijn avater is Kennedy zelf.

Waarom staat Kennedy nu op rust? Ik dacht dat hij weer bij een dressuur stal stond om uit te brengen?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:09

Eleonoor schreef:
He, ik heb een kennedy. Mijn avater is Kennedy zelf.

Waarom staat Kennedy nu op rust? Ik dacht dat hij weer bij een dressuur stal stond om uit te brengen?


Dat is ook het laatste wat ik gehoord heb. Dat H.P. Minderhoud hem zou gaan uitbrengen in de sport.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:12

Kennedy 92.2109 Stb
Rijpaardtype
Geboren: 26-03-1992
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.66 m
Pijpomvang: 21 cm

Verrichting 1995
Stap 7
Draf 7.5
Galop 8
Rijproef 8
Springen ohz 6.5
Springen vrij 6
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8

Totaal: 69 punten
Plaatsing: 6e van 27 (16)

Fokker: J. Bardoel, Maashees

Ferro Keur x Zilverster Keur Pref Prest van Saluut x Sylphide van Liguster x Nymph van Joost Pref x Freule van Amor Pref

Elegante rijtypische hengst met ras en uitstraling.

Bloedopbouw
De bloedopbouw geeft een veelzijdigheid aan, die Kennedy ook inderdaad ten toon spreidt. Daarbij komt het zwaartepunt iets meer te liggen op zijn mogelijkheden als dressuurpaard. Hoewel de moeder nooit in de sport is uitgebracht kan uit haar rapport worden afgeleid dat ze qua model en beweging aan de hand gedisponseerd lijkt om goed dressuur te kunnen lopen. Van vaderszijde is dat patroon ook reeds aangegeven. Een halfbroer van Kennedy werd tweede bij de 4-jarige dressuurpaarden in Limburg tijdens de CK en ontving een uitnodiging voor de finale. Een halfzuster heeft een prima stationsmerrietest afgelegd.

Moederrapport 1995
De moeder is een langgelijnde, rijtypische fokmerrie met een goede voorhand en een sprekend hoofd. Hals, nek, schoft, rug en schouder zijn allemaal positief te waarderen. Rug en lendenen zijn ook goed van lengte en bespiering. De croupe is ook goed van vorm en lengte. Het voorbeen is goed gesteld, evenals het achterbeen. De voeten zijn goed ontwikkeld, het beenwerk is royaal en heeft kwaliteit. De stap is ruim en gemakkelijk, de draf is ruim, gemakkelijk en goed gedragen.

Verrichting Ermelo 1995
Eerlijk, betrouwbaar, blij. Ruim voldoende bereidheid om te werken, laat zich goed bewerken. Stap voldoende ruim en krachtig. Draf met goede zelfhouding en voldoende ruimte en souplesse. Galop goed gedragen. Laat zich in dressuur goed rijden, heeft ruim voldoende tact en balans. Als dressuurpaard ruim voldoende tot veel aanleg, geeft zijn ruiter een goed gevoel. Bij springen voldoende techniek, maar hij zou meer afdruk en vermogen moeten tonen. Als springpaard voldoende aanleg, geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. Stalgedrag normaal.
Op 09-04 enkele abcesjes voor op de borst. Op 25-04 ernstige huidzwelling links op de rug door een abces. Dit brak op 27-04 door, daarna snel genezen. Hij heeft daarom enige tijd niet kunnen werken. Aan het eind van deze periode rechtsachter habituele dorsale patellafixatie (knie op slot). Aangepast beslag. Dit probleem heeft zich in de voorliggende trainingsperiode nooit voorgedaan en is na hervatting van de training niet meer geconstateerd.

Afstammelingen 1996 (veulens)
Er werd een uniforme collectie voldoende ontwikkelde veulens getoond. Ze zijn rijtypisch gebouwd maar ze zouden langer gelijnd moeten zijn. Ze hebben ras en zijn teer in het fundament. De hoofden hebben veel expressie. De nek is goed van lengte. Ook de halzen zijn goed van lengte en zijn goed gespierd in de bovenlijn. De schoften zijn wisselend, van matig tot voldoende ontwikkeld. De schouder heeft voldoende lengte en is goed gespierd, maar zou soms schuiner moeten liggen. De rug is wat kort en zou sterker gespierd moeten zijn. Ook de lendenen missen een goede bespiering. De croupe is hellend, heeft voldoende lengte en is goed bespierd. De broekspier zou echter langer moeten zijn. Het voorbeen is goed gesteld, doch teer. Het achterbeen is wat lang en staat achter de massa en is soms wat steil. Het beenwerk is hard en droog maar het zou forser moeten zijn. In stap laten de veulens voldoende ruimte en souplesse zien. In draf gaan de veulens wat op de voorhand, ze hebben voldoende schoudervrijheid maar het voorbeengebruik is wat vlak. Het achterbeen zou krachtiger ondergebracht moeten worden en meer tot dragen moeten komen. De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 15 veulens uit 44 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 16:57

Hey bedankt al iedereen voor de reacties.. En is er nu niemand met een filmpje Knipoog?
Op welke site staat Kennedy eigenlijk aangeboden als dekhengst? Weet iemand dat?
dank je
xx

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:01

JollyJumper schreef:
Dus dan was je bij Manege Kerkers? Gewoon nieuwsgierig, wie is je nicht, waarschijnlijk ken ik haar dan wel. En dat klopt he, hij is echt heel lief, ik vind het alleen zo jammer dat ie niet in de wei mag, maar ja, is misschien wel te gevaarlijk met al die merries in de buurt.


Mijn nicht (Myrna) heeft haar ruin Perry daar sinds een paar weken staan.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:02

Citaat:
He, ik heb een kennedy. Mijn avater is Kennedy zelf.

Waarom staat Kennedy nu op rust? Ik dacht dat hij weer bij een dressuur stal stond om uit te brengen?



Hij kan niet meer met stang en trens gereden worden vanwege problemen met de kiezen.


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:26

Oei, dat lijkt me inderdaad niet lekker. Hoop dat hij snel hersteld en weer in de sport te zien is.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 21:13

Ik hoop ook dat hij terug snel in de sport komt hoor...
Maar kan er niemand op mijn vraag beantwoorden en zeggen waar Kennedy staat aangeboden als dekhengst? dank u

xx

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 08:57

zoek op internet op Kennedy, hengst, Ferro. Zo ben ik ook wel eens op de site van de hengstenhouder terecht gekomen, succes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danuah, Dennis, SentiBot en 138 bezoekers