eerste prijs en 2 winspunten en dat zonder te oefe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe vaak oefen jijde proefvoor een wedstrijd

a. elke dag) een week van tevoren )leert mijn oaardje het lekker uit zijn hoofd
6 (15%)
b. 2 dagen van te voren ga ik de proef een paar keer rijden
14 (36%)
c. oefen alleen een paar onderdelen
18 (47%)

Totaal aantal stemmen: 38


melissa20

Berichten: 279
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Amsterdam

eerste prijs en 2 winspunten en dat zonder te oefe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 22:34

ik ben het echt helemaal blij want heb er afgelopen zondag met mijn super knollie de eerste prijs gehaald in de B paarden en 2 winstenpunten erbij) 159 en 160 punten. Echt gaaf. Cheese!
Had de hele week niet kunnen oefenen want de bak was een zwembad geworden. Alleen zaterdag heb ik in een halve bak wat kunnen draven. Maarja als je basis onderhand goed is. Ik krijg nu les van jarco dun en dat gind afgelopen keer niet zo goed maar mijn zit en houding zijn sterk verbeterd en paardje loopt echt super!
mijn paardje is trouwens een d pony en hij heet chico en is 8 jaar
Ik studeer hbo/verpleegkunde in utrecht en woon nog thuis. Elke dag 1,5 uur heen en 1.5 uur terug met trein en daarna dus nog paardrijden . Best wel zwaar dus eigenlijk maar nu heb ik even herfstvakantie en geniet ik met volle teugen van mijn overwinning!!!! *LOL* Cheese!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:45

Nou, ik ga meestal 1 week van de tevoren me proefje een keer rijden.
Maar niet elke dag.

Gefelicteerd!! OK dan!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:53

Ik oefen zelden proeven. Er zit 1 paard bij, als ik met haar 1x een proef oefen, dan kent ze hem, en dan vliegt ze veel te vroeg in galop in de proef.

Ik werk vooral veel aan de basis, lekker over de rug rijden, stelling en buiging. Wel lees ik de proef altijd een keer door als we in de auto naar de wedstrijd zitten.

En heel soms oefen ik met een ander paard de proef, zodat ik wel weet waar ik op moet letten, maar het 'eigenlijke' paard hem niet kent.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:58

Ik lees mijn proef altijd net zo lang door totdat ik hem (bijna) uit mijn hoofd ken. Dan rij ik hem uit mijn hoofd. En de dag voor concours rijden we het proefje nog altijd met de les.
Ik heb namelijk nooit een voorlezer bij me op concours en soms lukt het gewoon niet om iemand te vinden die kan voorlezen, dus dan maar uit het hoofd rijden. En af en toe gewoon voor de fun uit m'n hoofd rijden. Meestal gaat m'n proef dan op de een of andere manier beter.

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:01

Ik kan eigenlijk nooit mijn proef oefenen wantr ik rijd altijd in de les. Maar ik lees m meestal wel een keertje door en ik oefen de onderdelen die ik moet rijden.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:12

melissa20 schreef:
ik ben het echt helemaal blij want heb er afgelopen zondag met mijn super knollie de eerste prijs gehaald in de B paarden en 2 winstenpunten erbij) 159 en 160 punten. Echt gaaf. Cheese!
Had de hele week niet kunnen oefenen want de bak was een zwembad geworden. Alleen zaterdag heb ik in een halve bak wat kunnen draven. Maarja als je basis onderhand goed is. Ik krijg nu les van jarco dun en dat gind afgelopen keer niet zo goed maar mijn zit en houding zijn sterk verbeterd en paardje loopt echt super!
mijn paardje is trouwens een d pony en hij heet chico en is 8 jaar
Ik studeer hbo/verpleegkunde in utrecht en woon nog thuis. Elke dag 1,5 uur heen en 1.5 uur terug met trein en daarna dus nog paardrijden . Best wel zwaar dus eigenlijk maar nu heb ik even herfstvakantie en geniet ik met volle teugen van mijn overwinning!!!! *LOL* Cheese!


Volgens mij is je basis nooit goed (genoeg), maar goed.

Ik oefen wel proefgericht. Eerst wat onderdelen, en dan rijd ik hem ook een paar keer in zijn geheel. Mijn bak is iets kleiner dan een normale bak, dus als ik in mijn eigen bak uit de voeten kan met de oefeningen kan dat ook op wedstrijd.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:56

eigenlijk geen van deze antwoorden komt overeen met mijn 'trainingsschema'
Ik oefen de proef niet iedere dag en ook geen week of 2 dagen van te voren... gewoon wanneer mn vader tijd heeft om voor te lezen.. en iedere dag oefen ik de stukjes uit de proef....

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:00

Ik lees een week van te voren ongeveer de proef een paar keer door... en de 'moeilijkere' onderdelen die oefen ik gewoon onder het rijden...
Als ik thuis de proef rijd dan wil het toch nooit!! Knipoog

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:11

Ik lees hem een keer, en neem hem een keer door met de instructrice, en dan halen we 'de m oeilijkere' onderdelen eruit en die oefenen we nog een keer.Maar dat doe je 1x en als je m bv. 2 weken later nog een keer moet rijden dan rijd ik m niet meer v. tevoren.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:59

Een week van te voren oefen ik de proeven 1 of 2 keer. En dat heb ik ook echt nodig, want meestal sta ik wel een keer op het midden om me heen te kijken omdat ik de weg kwijt ben Haha!

Verder oefen ik de onderdelen apart, maar ik heb helaas een erg slim paard die weet hoe de meeste proeven in elkaar zitten.

Zo moet je in de meeste Z1 proeven na de uitgestrekte stap aangelopperen. En dat weet zij ook Scheve mond Dus dan is ze behoorlijk wakker en wil nog amper normaal stappen. Ach, komt wel goed, zijn we mee aan het werk Knipoog

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:09

uh ik oefen eigenlijk nooit de proef Tong uitsteken wel de onderdelen hoor..

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:24

Een week van te voren bereid ik haar helemaal voor, train de moeilijke oefeningen in de proef.
En 2 dagen van te voren rijd ik elke dag 1 keer mn proef door.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:41

En ik heb graag dat mijn dochters de proeven 1 of 2x oefenen want ik lees altijd voor en weet ik ook waar ik aan toe ben,nog een keer herhalen iets vlotter of rustig aan.
Ook leren zij dan meteen de afkortingen die ik lees zoals keertwending links of rechts.
Als ik voor zou lezen tussen d en k in verzamelde stap een keertwending om de achterhand naar links ,zitten ze al bij de volgende oefening.
Dus dat word ook geoefend,en ze weten de proef dan meteen een beetje zoals ik hem lees.

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:54

Als ik op wedstrijd een proef verplicht uit me hoofd moet rijden dan begin ik een week van tevoren met leren en de laatste 2 dagen voor de wedstrijd oefen ik 'm met me paard. Soms doe ik het voor de lol uit me hoofd rijden maar ik vind het toch wel fijn als iemand precies zegt wat ik moet doen. Ik kan me dan beter op me paard concentreren.
De eerste keer dat ik een proef uit me hoofd moest rijden was echt supereng!!! Maar als je het een paar keer gedaan hebt is de spanning wel weg. Ok ik dwaal een beetje af haha naja dit wilde ik ff kwijt.
Doei
Kuss Anke
Laatst bijgewerkt door KazimirOrryS op 15-10-03 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:58

Ik lees hem van te voren altijd wel even goed door zodat ik weet waar ik op moet letten en waar de punten snel achter elkaar komen en zo. Soms als ik het echt een moeilijk proefje vind vraag ik mijn instructrice of die hem eventjes met me wil doornemen maar dat doe ik verder eigenlijk nooit. Ik oefen dus met mn pony alleen de lastige onderdelen en de oefeningen uit het proefje!!

Groetjes Hester

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:07

Ik heb gestemd op b, een week van te voren begin ik al wat proefgerichter te rijden, dat wil zeggen de onderdelen eruit pikken en die oefenen. De proef rijd ik in totaal zo'n 3 keer in z'n geheel ( maar niet met het doel dat Kim hem uit der hoofd kent Verward)

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:34

Ik rijd altijd onderdelen uit de proef, dus niet speciaal extra voor de wedstrijd. Ik rijd meestal 1x het proefje of denk hem in mn hoofd uit, zodat ik iig weet hoe het zit en of er nog speciale dingen inzitten.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:21

Oefenen eigenlijk nooit de proefjesd, wel de onderdelen. Thuis lees ik het proefje wel door.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:13

ik oefen nagenoeg eigenlijk nooit proefjes, ik werk mijn paard liever goed los dan dat ik allemaal oefeningen ga rijden, daar heb ik weinig aan als mijn paard niet los is, als hij wel los is is het ook niet moeilijk meer om een oefening te rijden, ik lees ook de proefjes wel door.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 22:30

Antoinette"]
Een week van te voren oefen ik de proeven 1 of 2 keer. En dat heb ik ook echt nodig, want meestal sta ik wel een keer op het midden om me heen te kijken omdat ik de weg kwijt ben Haha!
[/quote]

[quote="proudmama schreef:
Dus dat word ook geoefend,en ze weten de proef dan meteen een beetje zoals ik hem lees.



En dan nog presteert een of andere miep (ja, ik) om in de proef soms tot twee keer toe verkeerd te rijden... ja REGELMATIG!! hahaha.. ow en dan kan ik zooo boos op mezelf worden he? haha links/rechts weet nog t verschil niet.. Haha!