handen kapot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 16:27

sinds ik een tijd terug bij gerald heb gereden heb ik steeds mn handen kapot na t rijden. niet tot bloedens toe ofzo hoor, maar gewoon van die losse stukjes vel (klinkt wel Misselijk he). Ik heb eerst een tijdje met handschoentjes gereden, maar ten eerste vind ik dat totaal niet fijn en ten tweede wil ik in de zomer liever zonder rijden (ok de winter komt er nu aan maar goed. ik rij liever zonder dan met). SInds ik met handschoentjes aan reed ging t wel goed, dus ik dacht gister "kom laat ik t weer eens zo proberen, zal vast goed gaan" Reed ook op een pony met een hele zachte mond om t zo ff te zeggen, dus trekken of veel gewicht in mn handen was er niet bij. Maar toch weer mn handen kapot.
vraag me nu toch wel af hoe het kan komen, wat ik er aan kan doen en of meer mensen dat hebben.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:35

Ik heb dat ook wel eens, maar het zijn dan meer die stukjes eelt die loslaten( klinkt idd erg Misselijk ) Misschien moet je er eens van te voren zalf op smeren ofzo? (ik heb geen idee of dit werkt, tis maar een idee)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:53

wat voor'n teugels heb je dan??
Je zou bijna zeggen dat je hard in je hand moet zijn maar! Ik heb zodra ik met rubberen teugels of springteugelsrijd meteen mijn handen kapot (blaren die ik ook open rijd) gewoon van de lichtewrijving als ik de teugels iets meer laat glijden.

Met mijn dunne leren dressuurteugels kan ik echter uren rijden zonder handschoenen en heb ik nergens last van.
Met die springteugels heb ik altijd ruzie: daar waar ik mijn vinger heb gaat altijd zo'n leren tussen stukje zitten.
Misschien een optie als het mag van thea je eigen teugels mee te brengen en anders met handschoenen te rijden? ik heb die hele dunnen nepleren die zijn super aar handschoenen met nopjes vind ik een ramp.
Die gaan jeuken zodra ik iets ga zweten.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 16:56

bij gerald gebeurde t met hele nare dikke (voor mij dan) rubberen teugels. met de teugels aan mijn hoofdstel heb ik t niet, dat zijn gladde leren teugels. en ja dus gister reed ik met springteugels en toen gingen mn handen toch weer kapot. kan natuurlijk net zijn wat jij zegt, door ietsje wrijving toch kapot.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:47

Hoi Maaike!
Ik kan me voorstellen dat je bij Gerald niet altijd even snel de teugels bij de hand hebt die wat gladder zijn, dat je dus toch mét die rubberen teugels een paardje rijdt.
Ik reed in het begin ook liever zonder handschoenen, maar met de springteugels van mijn verzorgpaard toen, ook rubber, was dat een ramp, mijn handen gingen kapot.
Het paard was hard in de mond, ik kon het iets minderen, maar dat duurde maanden omdat de eigenaresse met stang reed en iets harder met de teugels handelde dan ik...
Dus als oplossing reed ik in de winter met fleece-handschoenen: erg zacht voor je handen en toch kon je er redelijk goed mee rijden, niet zo stug als nieuwe leren handschoenen of zo.
Verder heb je voor de zomer ook nog handschoentjes, stof of zo, met van die nopjes? Iemand ervaring mee? Schijnt ook wel te lukken.
Die fleecehandschoenen waren trouwens niet zo geschikt voor gladde teugels: dan glijden die er zo doorheen, heb je er geen grip op. Maar dan zou je dus gewoon zonder kunnen rijden.
Trouwens, wat gebruikte je als het vroor, erg koud was, vorig jaar winter? Dit was een reden voor mij om die fleece handschoenen eens te gebruiken, echt lekker warm...
In het begin zijn ze wel wat dik, maar hoe vaker je ze gebruikt, hoe dunner ze worden *LOL* .
Succes met rijden trouwens!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:55

Toen mijn paard mijn verzorgpaard nog was zaten er van die dikke kunstof soringteugels aan het hoofdstel. Plus dat zij vrij sterk in de hals is, had ik iedere keer blaren. Heb toen leren handschoentjes gekocht (vind het niet echt prettig rijden, maar beter zo als die vieze (kapotte) blaren). En dan iedere keer iets langer zonder de handschoentjes proberen. Je moet gewoon weer eelt krijgen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 19:39

vorig jaar winter reed ik dus de hele winter zonder handschoenen, vond t ten eerste niet superkoud en ik vind t dus ook niet fijn rijden. dat is voor mij de grootste reden om zonder handschoenen te rijden eigenlijk. misschien dat ik gewoon nog geen fijne gevonden heb?? ik heb btw wel van die fleece handschoenen, maar met rijden vond ik die wat te dik Scheve mond\ jaja ben wel een zeur wat dat betreft.
maar van die uierzalf ga ik zeker wel proberen, hopen dat t wat helpt. verder toch maar op zoek gaan naar fijnere handschoentjes denk ik....
tot nu toe iedereen bedankt en meer tips zijn altijd welkom!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:25

Probeer eens dunne wielrenners handschoentjes zonder vingers.