moe van het rijden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 12:30

Ik probeer elke dag te rijden, maar het gaat gewoon niet. Ik probeer elke dag trouw op haar rug te zitten, maar ik moet ook aan school denken. Maar als ik een dag of wat niet gereden is, is mevrouw toch zo nukkig. Ik kan er ook niks aan doen! Ze moet toch blij wezen dat ik kom, om haar te rijden?
Ze reageert zo chagie, begint al als ik binnen kom, oren in de nek, zadel erop, dreigen.
Het lijkt me natuurlijk, dat ik haar waarschuw. Onder het rijden is ze niet meer voorwaarts, absoluut niet nageeflijk en dan maar niet te spreken over het rug gebruik.
Ik snap echt niet wat ik verkeerd doe, of als ik werkelijk wat verkeerd doe. Als het zo door gaat, heb ik straks echt geen zin meer op Rallebal te rijden.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:33

Laat een keer een instructrice meekijken als je rijd?
Misschien is je zadel niet goed of heeft ze ergens last van. Het paard geeft duidelijk aan dat ze in iedergeval niet in haar hum is.

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:33

En als je haar samen met iemand anders rijd? Dan krijgt ze iedere dag voldoende aandacht en is ze misschien niet meer zo nukkig??

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 12:41

paard is van nature al wat sloom en slecht voor het been, happerig, en bijterig. Nou ik niet meer zo veel rij, lijkt het alsof ze alleen maar humeuriger wordt, en ik kom dan ook niet met een al te best humeur thuis. Mijn instructeur kijkt vaak genoeg mee, maar kan niet iets vinden, zo was ze 'vroeger' namelijk ook.
Ik heb echt een super lange zweep nodig, en je wil niet weten wat voor sporen ik op mijn hakken heb zitten. Maar het lukt echt niet. Zo goed ging het van de zomer, zo slecht gaat het nou, nu ze niet meer buiten staan Boos!

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 12:58

O ze staan dus niet meer buiten en sindsdien is het erger geworden?? Laat dan eventueel iemand van stal 2x per dag een kwartier tot een half uur per dag met haar stappen. Dan krijgt ze beweging en meerdere keren aandacht per dag, of misschien in een paddock?

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:33

Volgens mij mist jou paard gewoon iets.
Sociaal contact ofzo.
Paard moet dus in iedergeval naar buiten.
De hele dag op stal maat hem behoorlijk zuur. Ik zou er zelf ook zuur van worden.
Misschien moet je eens een week met hem op vakantie. naar het bos, strand ofzo en dan niks geen dressuur gewoon lekker genieten.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:56

Ik zou er even een DA naar laten kijken, gewoon uitsluiten dat het iets lichamelijks is!