Dikk vacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Dikk vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 11:05

Zijn jullie paardjes ook van die teddyberen?

Die van mij lijkt iedere dag wel een extra pak haren te kweken .

Vorig jaar heeft ze de hele winter een dun velletje gehad maar het lijkt door dat aparte weer de afgelopen zomer/nazomer wel of ze helemaal van slag is. Ze staat al weer even onder een regendekentje met daaronder een zomerdeken (ze staat dagelijks buiten) en ik heb er gisteren maar een canvas deken onder gegooid i.p.v. de zomerdeken.
Ik doe nu precies hetzelfde als vorig jaar qua dekens maar de haren blijven maar groeien....

Hebben die van jullie dat ook? En zou het iets met dat aparte weer te maken hebben?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:20

ik heb geen idee, maar ik denk dat ze het dan toch " koud" heeft gehad zodat ze meer vacht is gaan kweken!

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:21

nou bij ons staan de meesten ook al onder een dek omdat ze onwijs vroeg hun wintervacht kweken. IK denk dat we een strenge winter krijgen!!!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:32

Onze hebben ook al vroeg wintervacht, word strenge winter Boos!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:33

Wat mij opvalt is dat 3 pony's van mij die dag en nacht buiten staan het ineens koud lijken te hebben!
Ze hebben nog geen mega dikke vacht maar die is wel in aanmaak.
Toch vreemd want ze staan toch al jaren dag en nacht buiten en nooit hebben ze het koud gehad, waar zal dat toch aan liggen?

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:33

Mowtje schreef:
nou bij ons staan de meesten ook al onder een dek omdat ze onwijs vroeg hun wintervacht kweken. IK denk dat we een strenge winter krijgen!!!


Denk het ook, 't is nu al zo koud en ik zit ziek thuis met een flinke verkoudheid Scheve mond
Naja, zie het van de positieve kant, dan gaan die vervelende dazen en horsels ook eens een keer dood, je kon dit jaar wel merken dat het vorige winter te warm was.

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:38

Die van mij wordt al een echt 'teddybeertje'!!! Kusje

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:36

Mijn pony is een teddy beertje Haha! maar daar heb ik iet zo veel problemen mee want ik kan hem nu nog droog krijgen... ongveer in november word mn pony geschoren.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:39

Haha, die van mij ook. In de winter lijkt hij net een grote shet Haha!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:54

Die van mij heeft ook al weer lang dekens om maar zijn wintervacht is veel langer dan vorig jaar. Ik doe nu ook meer grams dekens om want anders word de vacht echt te dicht.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 14:55

Die van mij is nu korter in zijn vacht dan de vorige jaren. Wel ben ik ondertussen van stal veranderd, is het voer beter, langer licht op stal en ben op tijd begonnen met dekens. Pas over een maand durf ik te zeggen of dit allemaal echt heeft geholpen. Zal vanavond weer kritisch kijken naar zijn vacht. Wel zie ik dat hij zijn wintervacht heeft, hij is weer mooi donker van kleur, maar dik is het 'nog' niet.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:29

De paarden op de manege staan in warmere stallen, velen zijn dus nog bezig met het uitgooien van hun zomer vacht. Bij enkelen komt de wintervacht pas door.
In tegen stelling tot de dieren in het land waar ik altijd langs kom hebben ze nog maar weinig.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 15:39

Die van mij begint ook al aardig op een teddybeer te lijken. Voorig jaar was dat veel later als ik me goed herrinder.

Hesley
Berichten: 67
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:51

De mijne zijn nu ook van die teddyberen maar ze worden gelukkig zaterdag geschoren Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:43

Cheyenne word ook al aardig wollig. Ik heb haar wel al een dikke deken op, dag en nacht lang. Maar ik mag voor de komende winter nog wel een dikkere bijkopen...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 07:42

Mijn paard staat nu al een paar weken onder zijn winterdek en heeft ook al een beetje een wintervacht gekregen (toch nog). De andere paarden bij ons op het land zonder dek zijn nu echt van die teddyberen.
Er staat echt een onwijs koude wind buiten, denk idd dat het een mega strenge winter gaat worden.
Cinzano staat momenteel met een 250 grams regendek buiten en als ik zo eens de wei in loop.... heeft hij dat wel nodig ook, brrrr wat een kou. (hij staat overigens s' nachts wel binnen)