Verzendkosten USA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Verzendkosten USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 09:58

Ik heb via ebay een showhalster gekocht.
Voor 35.99 dollar.
Nu krijg ik van de verkoper een bericht dat de verzendkosten 58 dollar is voor verzenden in 7 dagen.
Er zijn toch wel goedkopere alternatieven?
Of zou ze willen verdienen aan de verzendkosten?


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:02

Citaat:
Of zou ze willen verdienen aan de verzendkosten?
Dat komt regelmatig voor
Vraag het verzendgewicht (dus inkl. verpakking) en kijk op deze link:
http://ircalc.usps.gov/weight.asp?Contents=1
Je vult het land in en vervolgens het gewicht. Je krijgt dan diverse manieren van verzenden. Hoe sneller hoe duurder.

Beter vraag je dit soort dingen voor het bieden Schijnheilig

Leuk halster trouwens, het paard 'draagt' het alleen niet erg mooi.

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 10:08

Ja daar kom ik ook achter Haha!
Ach, een echt ebay groentje he! Cool
Ik heb haar een email gestuurd om de mogelijkheden te bekijken en dat ik het niet binnen zeven dagen hoeft te hebben.
Maar voortaan zal ik het vooraf informeren ja. Lijkt me handig Clown

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:08

Zorg dat ze het niet via UPS naar je wil sturen, dat is eigenlijk altijd een stuk duurder. Zeg dus in ieder geval dat je het halster met USPS verzonden wilt zien en bekijk de link die Sugarmiss opgeeft. Die is echt heel handig

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:09

En o ja, kijk uit met Economy Class (4-6 weken). Bij deze manier van versturen komen de artikelen vaak niet aan in Nederland, omdat ze zoek raken oid. Ga dan liever voor een paar dollars meer voor de zekerheid..

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 10:51

Bedankt voor de hulp.

Sugarmiss: ja leuk halster he? en idd het paard draagt het een beetje vreemd. Schijnheilig


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:22

gera schreef:
En o ja, kijk uit met Economy Class (4-6 weken). Bij deze manier van versturen komen de artikelen vaak niet aan in Nederland, omdat ze zoek raken oid. Ga dan liever voor een paar dollars meer voor de zekerheid..

Bij mij is er nog nooit iets zoekgeraakt (afkloppen Lachen ), het kan idd wel langer duren dan 6 weken (4 maanden op zijn hoogst Verdrietig )
Mijn ervaring is dat per boot de artikelen vaak niet langs de douane gaan (iig geen accijns meekrijgen) en per vliegtuig wel.

Maar of het opweegt tegen het lange wachten Schijnheilig

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:25

Bij mij is al twee keer iets kwijtgeraakt, alleen de eerste keer ging het goed en toen inderdaad geen accijns.. Maar misschien wel vier maanden wachten op een showhalster Scheve mond Alhoewel, het aantal wedstrijden met halterklasse is nu toch wel erg uitgedund tot volgend jaar april. Of is dat alleen zo voor baby-Paints Haha!

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:49

ik vind het wel een heel groot verzend bedrag hoor, ik stuur zelf meerde malen dingen naar the usa en ik krijg ook veel daar vandaan, ik betaal haast nooit meer dan 25 dollar en dan gaat het zelfs nog per vliegtuig, ik vraag altijd of ze het als geschenk willen sturen want dan hoef je geen belastingen te betalen.

ik vind het dus echt heel erg veel want wat ik krijg uit amerika weegt ook zeker meer als zo een halster

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:54

IloveBommel schreef:
ik vraag altijd of ze het als geschenk willen sturen want dan hoef je geen belastingen te betalen.

Dit is dus echt een groot misverstand. Het gaat om de opgegeven waarde. Het maakt niets uit of het nieuw is - een geschenk is - of 2e hands is. De waarde is de graadmeter voor de accijns.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:58

Het is wel ontzettend duur voor een halster, dat vind ik ook. Hij/zij zou het vast met UPS willen sturen ofzo, dat is altijd duurder. Ik was ook erg geinteresseerd in een showhalster en kreeg de volgende informatie:
Airmail 4-7 day delivery for $18.10
Het was echt geen lichte.. Meer dan 25 dollar zou ik dus niet betalen, denk ik

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:13

Komt het met een space shuttle ofzo?

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 12:27

Ik denk het wel ja.
Maar dan is het er binnen en dag Haha!

Als zij weigert om met een ander dan UPS te sturen kan ik er dan nog onderuit?
Ik heb verder nog niets opgegeven en heb nog geen paypay account.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:32

Officieel zit je er aan vast, maar als je niet betaald zal niemand je komen halen denk ik Clown .
Alleen als je al begint met negatieve feedback zullen er niet veel andere kopers graag iets aan je willen verkopen.

Meestal kom je er met goed overleg prima uit samen.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 12:33

Tja, dan heb je je halster via expresse verzending, maar ik vind 130 gulden wel erg veel voor verzending.. Lips are sealed
Ik ben bang, maar misschien weet Sugarmiss daar meer over, dat je er niet meer onderuit komt. Je moet namelijk voor het einde van de auction al de verzendkosten opvragen als je een artikel verzonden wilt hebben naar het buitenland..

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 12:39

Ja ik wel het halster wel graag hebben maar als ik daarvoor 36 dollar betaal en voor de verzendkosten bijna het dubbele is het niet echt grappig meer natuurlijk.
Ik hoop er het beste maar weer van en ik zal vanmiddag wel weer een berichtje krijgen want echt wakker zijn ze daar nog niet denk ik

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 13:20

Stuur in je mail de link van USPS mee, dan kunnen ze zelf nakijken wat het zou mogen kosten. Geef dan wel je voorkeur aan voor express of gewone airmail.

missquarter
Berichten: 276
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 14:21

Heb ik gedaan Sugarmiss.
Dank je voor je hulp!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:41

In geval van nood kan m'n vriendin uit Wisconsin het artikel voor je ontvangen (USA adres) en kan ze het doorsturen aan "boat-rate". Zal stukken goedkoper zijn! Kan trouwens zijn dat ze forfetair een bedrag rekenen voor het invullen van douanepapieren en "handelingfee" ..... als het internationaal is maken ze daar wel 's misbruik van, vooral van nieuwbakken ebay'ers.

PS de "gift" manier werkt WEL . Ik doe het al jaren zo!!!! Alleen, sta erop dat ze GEEN FACTUUR gewoon los in de doos meesturen!!! Als de douane je gift with no value checken en er zit een factuur bij heb je het vlaggen Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:43

Een klein bedrag voor tijd en verpakking heb ik geen probleem mee, maar het moet wel redelijk blijven.
Ik vraag altijd naar de 'actual shippingcosts' Schijnheilig

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 16:52

Dit is direkt van de site van de douane (die zouden het toch moeten weten Lachen )
Citaat:
Goederen meenemen vanuit een niet-EU-land naar Nederland
Voor het meenemen van goederen vanuit een niet-EU-land wordt onderscheid gemaakt tussen uw persoonlijke bagage en andere goederen.

Persoonlijke bagage
Uw persoonlijke bagage kunt u meenemen zonder dat u daar belasting over hoeft te betalen. Soms kan de Douane u vragen om aan te tonen dat bepaalde goederen al in uw bezit waren voor vertrek uit Nederland. Dit geldt vooral voor luxe of kostbare goederen, zoals foto- en video-camera’s, sieraden, laptops en muziekinstrumenten. Het is handig om van dergelijke artikelen een betaal- of garantiebewijs mee te nemen als u op reis gaat. Maar u kunt ook voordat u op reis gaat bij de Douane vragen om een douaneverklaring van deze artikelen. Deze verklaring kunt u krijgen als u het artikel en het aankoop- of garantiebewijs laat zien.

Andere goederen
Voor het meenemen van andere goederen uit een niet-EU-land naar Nederland zijn twee zaken van belang: de waarde * en hoeveelheid van de artikelen. Hieronder lees u meer daarover.


Waardebeperking
Voor goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van € 175 per persoon belastingvrij mag meenemen naar Nederland. Deze waardebeperking geldt voor producten die u in een gewone winkel in een niet-EU-land heeft aangeschaft en waarover u al buitenlandse belasting heeft betaald en voor artikelen die u belastingvrij in een taxfree shop heeft gekocht op de luchthaven of veerboot. Als u goederen van een hogere waarde wilt meenemen, dan moet u belasting betalen. Bijvoorbeeld: u koopt een camera voor € 254. U moet dan belasting betalen (invoerrechten en BTW) over het totale bedrag. Als u een horloge heeft gekocht voor € 125 en een vulpen voor € 57, dan komt u hiermee boven de waardedrempel uit. Omdat het om twee artikelen gaat, betaalt u alleen invoerrechten en BTW over de vulpen.



Er wordt dus niet gesproken over vrijstelling voor giften of 2e hands artikelen.

Overigens is die € 175 alleen van toepassing als je het zelf meebrengt. Als je van hieruit iets importeert is het belastingvrije bedrag € 45.

Misschien dat de Belgen een andere regeling hebben Lachen

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:47

maar dat is toch vreemd dan dat ik al ongeveer 50 pakketten heb gekregen allemaal als gift en nooit wat voor betaalt heb aan invoer Verward

of heb ik dan gewoon enorme mazzel steeds gehad Tong uitsteken

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:51

Mazzel, heel veel mazzel Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 17:53

Of je hebt steeds niet al te dure artikelen gekocht.. goedkoper dan omgerekend, ik meen, 45 euro

ChestnutArabians
Berichten: 214
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 18:52

ja dat is het dus niet want het zijn artikelen van meer dan 100 euro geweest, ach ja maakt niet uit heb gewoon lekker mazzel gehad Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 23 bezoekers