Met je paard op vakantie in Nederland.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Met je paard op vakantie in Nederland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 17:32

Ik en mijn ouders willen graag in de volgende vakantie op vakantie gaan en de paarden meenemen.
Weten jullie aderesjes op een camping/ofzo waar dat kan??
Of een boerderij die je kunt huren gedurende je vakantie met je paarden??

Bvd!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:20

je heb weleens ponykampen waar je met je hele familie en met je paard naar toe kan, je kan in de penny-agenda kijken, daar staan achterin allemaal advertenties over die ponykampen

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:39

Ik heb een boek van de VVV daar staan een hoop boerderijen, campings en andere slaaplaatsen in. Deze plaatsen zijn allemaal langs de ruiterroute "grensloos paardrijden' deze route loopt geloof ik niet door heel Nederland. Als je weet in welke richting je een plaatsje wilt kan ik wel kijken welke ovenachtingsplaatsen daar zijn en je het adres geven. Moet je maar even pben

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 07:38

Waar wil je? In Doetinchem weet ik een leuk adres. Is een apartement in een boerderij (lekker groot, alles er in - 4 personen) en je paard kan in een buitenbox of binnenbox met weiland. Ze hebben een 20 60 bak, solarium enz. enz. Je kan ook mooi rijden in de omgeving.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 07:56

www.henriettehoeve.nl in wolfheze. Super aardige mensen en prima verzorging. En je kan daar ook nog eens uren rijden.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:47

In Vierhouten heb je ook een camping (altijd erg gezellie) met een manege op het terrein, en binnen 5 minuten zit je in het bos waar je uren kan rijden. En naar de hei kan gaan, zandverstuiving e.d
Als je wil kan ik het tel.nr. van de camping en manege wel pb'en

Groetjes,
Michèle

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:54


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:00


Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:06

Wij rijden meestal routes van de SRR. Die hebben routes uitgezet, met als eind en begin bestemming van die routes verschillende overnachtingsplaatsen voor ruiter/koetsier en paard(en).
Ik denk dat er op internet of bij de VVV wel wat te vinden valt hierover.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:17

In zuid limburg zijn ook verschillende plekken waar je vakantie kunt vieren met je paard. Als je interesse hebt, dan pb ik je wel een paar adressen.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:31

www.veluweranch.nl Kun je ook nog een stukje Veluwe trail rijden én je hebt er geen last van steekvliegen!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:54

Ook met het hele gezin kun je lid zijn bij ons, www.recreatieruiter.nl de NVVR is er ook voor het hele gezin *LOL* *LOL*
Zonder flauwe kul, kijk eens bij het caitwickerzand, ze hadden een web-site, maar ik kan het adres niet terug vinden. Je hebt daar huisjes, caravans en een groepsaccomodatie. Uiteraard kan ook de eigen tent of caravan mee. Weiland en stalling achter de camping, vanuit de camping direckt op de ruiterpaden.
Bij manege Grol in Renesse kun je de paarden stallen, campings, bungalows en hotles voor elke prijsklasse in de direkte omgeving.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 11:33

http://www.caitwickerzand.nl/ is vast de website die ikke bedoelt, en die in Vierhouten is deze: http://www.samoza.nl/ . Op Samoza hebben wij ook gestaan, mij beviel het uitstekend, goede verzorging van de paarden, alleen geen weidegang. Een stukje over de camping en je zit zo op de Veluwe!
Verder hebben we afgelopen jaar in Appelscha op een camping gestaan en het paard stond een paar km. verderop. Dat beviel ons minder, ik moest er echt met de auto naar toe en het was 20 min. stappen en wat draven voor je bij het bos was.

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:40

Kijk eens op hippisch-toersime.nl
ze hebben verschillende ruiter/menroutes en ook alle informatie over overnachtingsplekken!
Zelf zijn wij afgelopen voorjaar voor 't eerst met de paarden op vakantie geweest en het is ons super bevallen! Dit willen we zeker vaker gaan doen! We hebben wel bewust voor het voorjaar gekozen, want in de zomer heb je zoveel last van de vliegen en de hitte.....
We hebben verschillende routes rond Vorden (Gelderland) gereden, het was er erg mooi! We hebben overnacht bij fam. Sloetjes in Vorden. De paarden konden in de wei of stal en wij sliepen in een caravan. bij fam. Sloetjes begonnen ook alle routes, dus we konden van daar uit elke dag weer een andere mooie route rijden!
Groetjes, Linda

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:44

bij manege poelenburg kan dat geloof ik ook, willen wij volgend jaar gaan doen. Daty is in de buurt van schoorl. echt, daar kun je super buitenrijden op het strand.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:21

www.caitwickerzand.nl !!!! Wij zijn daar dit jaar geweest en het was helemaal geweldig. Volgend jaar gaan we ook zeker terug. De paarden hebben een mooit stuk land en je kan er geweldig rijden. Wij zaten in een huisje en die zijn simpel, maar je hebt er wel alles. Je kan ook met de caravan of tent gaan

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:34

Manege Bergemo

Ben hier ook geweest kort geleden.
namelijk van 26 september t/m 10 oktober.

Je kunt ook kijken voor amateur foto's en leuke verhalen op
Manege Bergemo praat

Ben er in totaal 2 weken geweest was echt SUPER OK dan!
Ga zeker weten volgend jaar weer.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 19:21

Als je trouwens aan het strand wilt, kan het ook bij mijn stalhoudster. Ze mogen op het land of op stal. Ze zit in Noord-Holland, vlakbij het dorpje "t Zand en Julianadorp. Het is ongeveer 20 minuten rijden van het strand af, over een hele stille weg, je moet alleen de Duinweg oversteken en je zit op de weg door het duin naar het strand. 's Zomers mag je tussen 9.00 uur en 19.00 uur het strand niet op, maar buiten die tijden wel. Er is ook een minicamping bij, dus vanuit je caravan of tent kan je je paard zien en horen hinniken! Als je hier meer over wilt weten, hoor ik het wel.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 20:21

Super!! onwijs bedankt en ik overal eens even rondneuzen....Haha!