{fries} Heel Raar voorval meegemaakt op merrie...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

{fries} Heel Raar voorval meegemaakt op merrie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 15:28

Jan was afgelopen zaterdag naar de merriekeuring gegaan in Drachten. Hij kwam terug met de mededeling dat er een 3-jarige merrie meedeed die ster was. Op zich denken jullie... wat is daar raar aan?

Nou, die merrie zou uit ons stermerrie Berber fan boppelaenen komen! dat is dus echt onmogelijk aangezien Jan nu de merries 3,5 jaar heeft... hij kocht de merries toen de twee jongste (wiebke en Ynskje) nog aan de voet van hun moeder liepen. Die zijn nu 4 jaar. Wiebke liep dus destijds aan de voet van Berber. Ouder dan 3 kan ook niet want toen ik vorig jaar de FPS mailde om wat meer info omtrent Berber's achtergrond te krijgen werd er oa verteld dat zij 3 veulens gekregen heeft, 2 hengsten en een merrieveulen. Die merrieveulen is dus Wiebke. De ene hengstveulen is ons Dabe die dit jaar 3 wordt. En daarvoor is een jaar overgeslagen om dat Berber niet drachtig werd. dus is het echt onmogelijk dat deze merrie vd merriekeuring van ons berber komt.
Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt? wij gaan natuurlijk wel stappen ondernemen. Dit is mischien wel in het voordeel van ons merrie (we willen haar preferent maken) maar zoiets vinden wij niet kunnen.
Wat vinden jullie? hebben jullie tips hoe wij het beste met zoiets kunnen handelen? Wij gaan deze week kontakt opnemen met de stamboek. Waarschijnlijk komt er dan een DNA onderzoek.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019


xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:30

ik zou afwachten wat het onderzoek uithaalt he .. meer kan je niet doen geloof ik

school sucks!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:36

Nou dat is vreemd er word dus gewoon geschoemelt hoe kan dat nou
he...??!!
ik zou idd een dna onderzoek etc laten doen!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 15:48

Dit is inderdaad wel heel bijzonder..
Bijzonder vreemd dus.
Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Hou je ons op de hoogte?


Folkert353

Berichten: 77
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:20

Als je wilt weten of het werkelijk een dochter van jouw merrie is moet je ff kijken op www.fhana.com en dan linksonderaan de pagina bij "Member Services" moet je Inbreeding Coefficients aan klikken, vervolgens moet je bij "Show Offspring of a Mare" de naam (volledig) of het registratienummer van je merrie in typen. Als je dit gedaan hebt krijg je alle kinderen van je merrie te zien!


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 10:23

Folkert353 schreef:
Als je wilt weten of het werkelijk een dochter van jouw merrie is moet je ff kijken op www.fhana.com en dan linksonderaan de pagina bij "Member Services" moet je Inbreeding Coefficients aan klikken, vervolgens moet je bij "Show Offspring of a Mare" de naam (volledig) of het registratienummer van je merrie in typen. Als je dit gedaan hebt krijg je alle kinderen van je merrie te zien!


Hé grappig ik kan inderdaad mijn Bouke als laatste nakomeling van zijn moeder hierop vinden, leuk joh!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:37

Merel, wat zei het stamboek? Ik ben benieuwd hoe dit afloopt!

MY BFF IS MY FFF: Friesian Friend Forever!

mijn site

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:05

Hmm die site is wel erg traag na het zoeken.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers