oorlog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 13:03

Er is oorlog!!!!!!!

Willen jullie zeggen wat jullie hiervan vinden.
Amerika tegen Afghanistan?
Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 13:07

Hoi Skipperfan, je loopt zo'n 27 dagen achter! De oorlog was er al een tijdje, alleen is nu ook Afghanistan er officieel bij betrokken..

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 17:19

Nee, dat bedoel ik niet, maar gisteren zijn ze begonnen met bommen gooien naar afghanistan.
Dat bedoelde ik. Maar misschien heb k het er een beetje verkeerd neergezet, denk k.
Verward

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:28

ik vind het een goed plan,terug pakken die gasten.
Hopen dat ze bin laden te pakken krijgen op deze manier.
Jammer dat er ook onschuldige mensen gewond raken maar dat deden ze bij amerika ook,dus dat kan er ook nog wel bij.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 19:55

Dat kan er ook nog wel bij?? Dat gaat dan over mensenlevens?? Wat nou als de terroristen denken 'laten we NY nog maar eens platbombarderen. Tsja ach zonde van die mensen maar ze hebben in afghanistan ook onschuldige mensen gedood dus dat kan er ook nog wel bij'
Mensenlevens, al zijn het christenen of moslims of hindoes, daar ga je niet zo mee om. daar denk je niet zo over.

Wel even in de gaten houden wáárom Amerika bombardeert. Niet omd e mensen te doden maar om de Tabilban basis uit te schakelen. Ik ben het eens met dit idee, maar geweld met geweld bestrijden lost niks op.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 20:38

Kiezen is moeilijk, in beide gevallen kies je voor geweld.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 07:22

hmmm, geweld lost niets op....Ik weet het nog net zo niet. Volgens mij valt er met die sukkels niet te praten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 08:56

als er met die sukkels niet te praten valt, wat rest er dan nog dan geweld te gebruiken? trouwens, onschuldige slachtoffers gaan daar zowiezo toch altijd dood. Door de taliban, openbare executies en lijfstraffen. Wat dat betreft gaan ze er niet op achteruit.

Jaime

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:32

Daar heb je helemaal gelijk in desiree, als het per ongeluk niet gebeurt doet die vent het wel expres...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:26

Nee dan hebben de Amerikanen inderdaad wel een vrijbrief om onschuldige Afghanen te bombarderen...makes no difference at all!! Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 16:38

geef de afghanen niet de schuld van wat er in amerika gebeurd is! die hebben al genoeg aan hun eigen kop!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:10

Sorry Skipper, had je eigenlijk niet zo hard moeten pakken.. Was gewoon even een open deur..

Voor wat betreft onschuldige Afghanen: inderdaad heel vreselijk. Iedere onschuldige dode is er een te veel. Dit komt ook terug op heel erge dilemma's op "hoog niveau". Als je moet gaan beslissen of Jantje of Pietje dood moet gaan... Moeilijk.. Of 10 Jantjes tegen 1 Pietje... In het laatste geval is dat ene Pietje al gauw de pineut. Maar goed, ga dat maar aan de familie van Pietje vertellen!

Zo vind ik allerlei reddingsoperaties heel interessant: men zet vaak vele malen meer mensenlevens op het spel om mensen te redden dan het aantal mensen wat gered dient te worden. Daar zit wat psychologie aan vast. Als je gevangen bent genomen of gegijzeld, dan wil je niet direkt in een uitzichtloze toestand zitten.